Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Har ägnat mig åt kortspel tilldammans med andra gängkriminella. I dag blev det vinst men så var ju uppladdningen mycket bättre denna gång. En tuff femkamp med dom hårda grabbarna dan innan som sist var definitivt fel. ;)

20240103_132555.jpg

Är inte panpan oxå på plats?

BTT

Letade efter en tråd om elräkningar men lyckas bara hitta den som gäller Thailand och denna gäller ju Sverige så postar här.
Sänkte årsförbrukningen med 3000kWh mot förra året vilket känns helt otroligt med tanke på att vi sänkte med 4000kWh året innan.
En årsförbrukning på 11 013kWh på en villa med garage och tre personer i hushållet känns rätt okej

IMG_8493.jpeg
Hittade min förbrukning och dom är nästan identiska ,skiljer inte mycket från förra året..En 2 plans villa med varmgarage.

Screenshot_20240104-035452_Chrome.jpg

Här är ett uppdatering ifrån trafikverkets presschef angående situationen på E22:an i Skåne där det varit stopp sedan igår förmidag.
Många bilar står tomma efter att folk har fått räddas från dessa och ett rätt stort antal bandvagnar har satts in. Hemsk situation!

Här är ett uppdatering ifrån trafikverkets presschef angående situationen på E22:an i Skåne där det varit stopp sedan igår förmidag.
Många bilar står tomma efter att folk har fått räddas från dessa och ett rätt stort antal bandvagnar har satts in. Hemsk situation!

Hörde just nu på lokalradion att det har börjat rulla långsamt där. Men det är fortfarande stora problem, många har övernattat på Ekerödsrasten. Även E6 är problematisk, vi måste till Helsingborg i eftermiddag, det får bli tåget.

Hörde just nu på lokalradion att det har börjat rulla långsamt där. Men det är fortfarande stora problem, många har övernattat på Ekerödsrasten. Även E6 är problematisk, vi måste till Helsingborg i eftermiddag, det får bli tåget.
Ekerödsrasten har hållit öppet hela natten också. Heder till dem och läggs i minnesbanken.

1704358727038.png

Bara runt vår lilla by gick två långtradare i diket på 110:an strax norr om byn och en lastbil i diken strax väster om byn så många har haft problem att ta sig till jobbet

Stoppet på E22:an beräknas nu var rensat tills imorgon fredag klockan 08:00 läser jag.

Ja. Tydligen var det en enda långtradare som var orsaken från början som blockerade precis vid Ekerörasten

Ja. Tydligen var det en enda långtradare som var orsaken från början som blockerade precis vid Ekerörasten

Ja läget förändras hela tiden. Nu gäller stoppet på E6 fram till 13.00 och kan förlängas. Så det vore dumt att ge sig ut med bilen, särskilt när man har en tid att passa. Så det blir kollektivt resande idag, tågen fungerar på Västkustbanan, åtminstone för tillfället.

Hittade min förbrukning och dom är nästan identiska ,skiljer inte mycket från förra året..En 2 plans villa med varmgarage.

Screenshot_20240104-035452_Chrome.jpg
17117 kwh låter som en väldigt låg förbrukning med tanke på där du bor och hus med uppvärmt garage. Grattis! :)
Intressant att veta hur du uppnått en så låg förbrukning? Mycket välisolerat hus, bergvärmepump kombinerat med vedeldning kanske? Hur varmt har du i huset?

Jag har fått hålla 23 grader tills frugan lämnade 20 december och åkte till Thailand då hon fryser annars men har nu sänkt till 21-22 grader som jag tycker är lagom för att kunna bara ha en en T-tröja på mig. Mitt garaget är full isolerat men har normalt ingen värme på där utan drar bara på en 3-fas 5 kW värmefläkt typ då jag vill isa av någon av mina bilar eller vill meka. Har även ett 3-fast uttag i huset för att vid behov kunna ta in värmefläkten om huset blivit vid ett längre strömavbrott kunna värma upp huset snabbt igen. Har en gaskamin som aldrig blivit använd som jag köpte i beredskap efter strömavbrottet vid stormen Gudrun samt ett litet enkelt elverk som bara duger för typ belysning samt ett 2-lågigt gaskök för att kunna laga mat på om ett längre strömavbrott skulle ske igen.

Tack! Jag har sökt efter information angående hur stoppet började men inte kunna finna detta konstigt nog då detta borde ju vara intressant att veta för de flesta. Stannade och åt på Ekerödsrasten och åt och tankade bilen på väg hem efter lämnat frugan på Kastrup 20 december så vet precis hur vägarna ser ut där.

Tack! Jag har sökt efter information angående hur stoppet började men inte kunna finna detta konstigt nog då detta borde ju vara intressant att veta för de flesta. Stannade och åt på Ekerödsrasten och åt och tankade bilen på väg hem efter lämnat frugan på Kastrup 20 december så vet precis hur vägarna ser ut där.

Det var tydligen inte en olycka utan att lastbilarna helt enkelt fastnade i drivorna och inte kom vidare. På en 2-1 väg blir det då väldigt snabbt stopp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K