Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Sålde gitarren för några veckor sedan.
Helt plötsligt visste jag inte vad jag skulle göra de stunderna jag är ensam i huset.

Sedan kom dagen. Dagen då frugan undrade om vi hade högrev hemma, vilket vi inte hade.
Då tyckte hon att jag skulle köpa en högrev.
-Visst, sade jag. Men då ska jag köpa en gitarr.
Sagt och gjort. Gled ner på stans enda butik med gitarrer och köpte mig en.

IMG_2754.webp

Däremot glömde jag helt bort högreven, så vi får nog äta kyckling eller annat substitut till röda curryn.
Gitarrer skall man aldrig sälja, även om man inte kan spela på dom så kan man ha dom till nått! :xmas_smiley:

Hej

Idag blev det ett besök på Thaifestivalen i Uddevalla, vi var där tidigt så det var inte så mycket folk, på scenen var det tradionell klassidk dans.

Vi käkade grillspett, isaan korv, klibbris. grillade bananer, durian, jackfruit m.m, jag körde ju så frugan tog en Leo också. Jag träffade även några bekantingar där så vi ska ses i Isaan i vinter.

20250704_123830.webp

20250704_131654.webp

20250704_125529.webp

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Gitarrer skall man aldrig sälja, även om man inte kan spela på dom så kan man ha dom till nått! :xmas_smiley:

Ja, dom brinner rätt bra.
Jag tror det är min 4:e riktiga gitarr om man inte räknar med en del skräp som har passerat ut genom dörren.
Farsan köpte en Gibson Flying V åt mig en gång i tiden när man var bortskämd och slapp jobba själv. Det var min första riktiga gitarr och den enda jag ångrar att jag sålde.
Sedan köpte han även en akustisk gitarr som jag ännu har kvar. Den kommer aldrig att säljas. Begravde farsan igår

Eftermiddagen är räddad, vinbären kommer jag skölja av och frysa in så blir det gelé framöver. Jag ska plocka mer vinbär på söndag.
Kantarellerna kommer jag nog påbörja rensningen snart.

IMG_3915.webp

IMG_3917.webp

IMG_3918.webp

IMG_3919.webp
Här uppe ser det ut så här på vinbärsbuskarna. Ser knappt några bär. Samma med mycket annat. Kallt och blåsigt har det varit.
Vanligtvis är det klasar med bär. Samma på äppelträden, på ett som brukar ge hundratals äpplen har jag räknat till tre. Äppelträdet som blommade sist har skapligt med äpplen. Tur att det är de godaste äpplena.
20250704_142559.webp

Här uppe ser det ut så här på vinbärsbuskarna. Ser knappt några bär. Samma med mycket annat. Kallt och blåsigt har det varit.
Vanligtvis är det klasar med bär. Samma på äppelträden, på ett som brukar ge hundratals äpplen har jag räknat till tre. Äppelträdet som blommade sist har skapligt med äpplen. Tur att det är de godaste äpplena.
20250704_142559.webp
Några svarta vinbär hinner jag inte få så jag gör en god saft på bladen.
Allt är väldigt sent och jag har inte sett en enda humla hittills.

Smaken är som bären.

20250704_154346.webp

Vanligtvis är det klasar med bär. Samma på äppelträden, på ett som brukar ge hundratals äpplen har jag räknat till tre. Äppelträdet som blommade sist har skapligt med äpplen. Tur att det är
Hej

Hos oss ser det ut så här nu.

20250704_174553.webp

20250704_174524.webp

Mvh isan lover

Ja, dom brinner rätt bra.
Jag tror det är min 4:e riktiga gitarr om man inte räknar med en del skräp som har passerat ut genom dörren.
Farsan köpte en Gibson Flying V åt mig en gång i tiden när man var bortskämd och slapp jobba själv. Det var min första riktiga gitarr och den enda jag ångrar att jag sålde.
Sedan köpte han även en akustisk gitarr som jag ännu har kvar. Den kommer aldrig att säljas. Begravde farsan igår
Sato

IMG_4545.webp

Idag har det varit ganska svalt och det kom en del regn under kvällen. Så innan fotbollen passade vi på att storstäda, det känns bra att det är gjort. Och samtidigt slippa dåligt samvete eftersom det var en aning eftersatt. Nu en dusch och natti natti.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K