Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Tro inte dom gillar dig trots sitt smilande.
Bott där från jag var 16 år till fyllde 30 år.
Utböling sågs man alltid som.
Mamma dog när jag var 16 och farsan gick tillbaks till fisket och jag började jobba på trålare och hamnade på Smögen då, blev Ö bo.

Senast ändrad:
Nej jag menar faktiskt vita, svenska inavlade öbor på västkusten.
Hemskt släkte, dom ser sig som egen ras och du måste minst ha 5 generationer bak för att få kalla dig smögrare, gravare, väjrare etc.
Dom är små högreligösa krösa major, prata med dom är som att gå på söndagens kafferep i en pippi bok.
:thumbsup: Precis samma på öarna i Stockholms skärdgård

Är väl samma skit på alla öar.
Men lite hatkärlek har man väl, själv puttrade man runt där i skärgården i många år och yrket som höll mig kvar inte människorna.
Och språga annorlunda gör di.

Tog mig 6 år att bli någotsånär accepterad av folket på ön jag bodde, Mycket tack vare att jag fiskade och jagade i området så hade vi samma intressen. Men inavel v ar det förvisso, och djäkligt knepiga en del av dem :thumbsup:

Tog mig 6 år att bli någotsånär accepterad av folket på ön jag bodde, Mycket tack vare att jag fiskade och jagade i området så hade vi samma intressen. Men inavel v ar det förvisso, och djäkligt knepiga en del av dem :thumbsup:

Har för mig att när jag bodde i Uddevalla för en hel del år sedan var den by i hela landet med högst nivå av inavel Skärhamn på Tjörn.

När vi snackar inavel så borde Isaan byarna nämnas som en enorm kunskapskälla till hur befolkningen i inanvlade byar utmärker sig gentemot genetiskt friska individer :laugh2:

Frugan har nog klarat sig från inavel, pappan är från Si Saketh och mamman från Mahasarakham
Thailand har tagit emot många folkgrupper under senste 500 åren enligt deras historia bla från Kina, Myanmar mm så risken är liten.
Hon kan göra ett DNA test med 600 kr och se sin ursprung.
Mina kusiner som bor i Iran är alla blonda och blåögda jag sa till dem ni måste vara resten av de vikingarna som kom till Iran via Caspiska havet, de gjorde det fick 98% iranier 2% från Grekland. Jag som har (hade) svart hår och bruna ögon gjorde DNA test fick 5% Scandinavian och 20% Italien 7% Ukraina och resten som dem.
Så livet är full av överraskningar, din fru kan ha samisk blod och vara norrlänning eftersom samerna kom från Asien innan svenskarna kommer till Sverige who knows 555

Dagens skörd
20250831_111713.webp

Blev uppringd av en Smögenfiskare, suttit och pratat fisk 1 timma och sker lite intressant där.
Ål sa han är mängder av, aldrig vart med om så mycket ål men dom får inte ta upp den för enligt forskarna finns den inte.
Sen skall det införas trålförbud på alla inflyttningsområden, då försvinner 70% av alla områden för kräfttrålning.

Kanske man skulle köpa sig en burbåt, ha nåt att göra på ledigheten.

Lucky you, annars är ju alla kusiner eller pysslingar med varandra. I varje by verkar det finnas folk med genetiska defekter , En gubbe här är döv , hans son är dövstum dessutom inte alla hästar hemma i hagen .. Så ser det ut i nästan varje by
Ja mycket inavel är det nog, som på kusten i Sverige.
Väjern är uppbyggt på 2 familjer, alla är släkt.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K