Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Nä det heter det inte heller.
En chatt är där en 1-1 eller grupp människor skriver till varandra i real tid, som ett telefonsamtal i skrift med bestämda mottagare.
Här skriver vi ett meddelande, öppet som kan läsas av vem som helst i tid och otid.
Googlar man så är det ett forum men kalla det vad du vill så får jag kalla det vad jag vill? Överens?

"AI-översikt
Ett internetforum är en onlineplattform där användare kan delta i diskussioner och utbyta information om olika ämnen genom att skapa och svara på meddelanden i ämnestrådar."

Det svänger fort i Ishockey...och på Thaisnack. 555
Gjorde som du nu, (vilket jag inte behövde men måste för annars förstår du ju inte) och googlade och fick samma svar som jag delgav.
Här väljer man en tråd och skriver ett inlägg.

"Att chatta innebär att delta i ett skriftligt samtal, antingen i realtid eller via snabbmeddelanden, med en eller flera personer över internet."

Ingen storfångst men lite iaf.

20250830_095351.webp
Ser fina ut. Är de lovliga så går det koka dem och frysa in. Efter ett par mindre kok har ni en kräftskiva.

Vad har ni för fiskeregler? Eller är det gammalt hederligt tjuvfiske? Gissar att ni åtminstone har fiskerätt på er tomt.

Och när det gäller kräftfiske är det "more is more" som gäller (ffa med bete, när betet är slut går inte kräftorna in....). Så släng i så många burar ni kan (med mkt bete). Finns hyfsat billiga på Biltema/Rusta för 50-60 sek. Man kanske bara får 3-4 kräftor per bur senare in på säsongen, men har ni 10 burar blir det bra ändå :thumbsup:

Ser fina ut. Är de lovliga så går det koka dem och frysa in. Efter ett par mindre kok har ni en kräftskiva.

Vad har ni för fiskeregler? Eller är det gammalt hederligt tjuvfiske? Gissar att ni åtminstone har fiskerätt på er tomt.

Och när det gäller kräftfiske är det "more is more" som gäller (ffa med bete, när betet är slut går inte kräftorna in....). Så släng i så många burar ni kan (med mkt bete). Finns hyfsat billiga på Biltema/Rusta för 50-60 sek. Man kanske bara får 3-4 kräftor per bur senare in på säsongen, men har ni 10 burar blir det bra ändå :thumbsup:
Samma fiske regler som Åsa Nisse och Klabbarparn.
Köpte en bur på dollarstore.
Igår vart det bara fisk i, lät dom vara kvar som bete och blev bättre fångst idag.

Känner att min tomt så bryr jag mig inte, enligt officella landpapper äger jag en liten del av ätran och skiter i vilket.
Kommer någon myndighetsperson får dom känna på kräftnyp på näsan ;)

Kokade med purjolök.
Thaistyle? Det funkar ju inte. Eller så gör det det iom att de ej har några förutfattade meningar om smak:laugh:

Nedan ett klassiskt (svenskt) recept till 1 kg kräftor (ca 18-20 st).
2,5 liter vatten.
1 dl salt.
2 sockerbitar.
En rejäl bukett krondill (kronorna är viktigast, vanlig dill är kasst).

Koka upp lagen (allt ovan ska vara i).
Ta ur dillen och släng i kräftorna, lagen ska stormkoka. Lägg tillbaka dillen.
Låt koka i ca 8 minuter efter att det börjat koka igen.
Ta av från spisen och låt kräftorna svalna i lagen.
Frys in i burk med lag eller ställ i kylen (i lag) i väntan på att ätas.

Sen finns det lika många recept som det finns fiskare, en del har i öl och annat, och mängderna varierar. Men ovan är "vårt" enkla recept.

Thaistyle? Det funkar ju inte. Eller så gör det det iom att de ej har några förutfattade meningar om smak:laugh:

Nedan ett klassiskt (svenskt) recept till 1 kg kräftor (ca 18-20 st).
2,5 liter vatten.
1 dl salt.
2 sockerbitar.
En rejäl bukett krondill (kronorna är viktigast, vanlig dill är kasst).

Koka upp lagen (allt ovan ska vara i).
Ta ur dillen och släng i kräftorna, lagen ska stormkoka. Lägg tillbaka dillen.
Låt koka i ca 8 minuter efter att det börjat koka igen.
Ta av från spisen och låt kräftorna svalna i lagen.
Frys in i burk med lag eller ställ i kylen (i lag) i väntan på att ätas.

Sen finns det lika många recept som det finns fiskare, en del har i öl och annat, och mängderna varierar. Men ovan är "vårt" enkla recept.
Var inte frugans ide, jag tänkte purjolök kan nog passa och skar upp en och smaken uppskattades av barnen, frugan är inte inblandad i min matlagning, helst skall hon inte vara i köket när jag håller på ;)
Kokade upp i 8 minuter och lät svalna i lag med purjolök.

Tar en morgonkaffe och loggar in på TS :kaffe: .
När hösten närmar sig är det najs med en liten dos Thailand.

Men ser att topplocket gått på en av Trump-manikerna, nästan 3-siffrigt med inlägg/länkar innan solen gått upp. Han måste vara ett trevligt sällskap för familj och vänner vid frukost...

Nä, tror jag undviker Trump idag, så det är nog bäst att logga ut igen.
Det är nog tråkigt på tåget i sin ensamhet.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K