Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Håller just nu på med att finjustera det sista i min packning för kl 10 går helikoptern för då väntar en veckas älgjakt på mitt andra område.
Vädret är just nu inte nåt vidare uppe till fjälls med hårda vindar och senare i veckan kan det komma snö och bli nån kallgrad under nätterna.

Ser mig om i Falun

IMG_20250922_111808.webp

IMG_20250922_111815.webp

IMG_20250922_111942.webp

IMG_20250922_112013.webp

IMG_20250922_112145.webp

IMG_20250922_112420.webp

IMG_20250922_113307.webp

IMG_20250922_113728.webp

Hej

Nu ska vi strax ut och dra dom hummertinor och krabbtinor vi lade ut igår, idag är det kallt och nästan vindstilla, men så var det inte igår då vi hade en nordvästlig kuling på mellan 10-15 m/s. Vi räknar med att det blir mycket krabbor idag eftersom det blåste igår en det borde även bli en del hummer.

Mvh isan lover

Hej

Nu ska vi strax ut och dra dom hummertinor och krabbtinor vi lade ut igår, idag är det kallt och nästan vindstilla, men så var det inte igår då vi hade en nordvästlig kuling på mellan 10-15 m/s. Vi räknar med att det blir mycket krabbor idag eftersom det blåste igår en det borde även bli en del hummer.

Mvh isan lover

Såg att första hummern såldes nu på morgonen för 51000 kr/kg !

Fästingtråden var låst så får posta här.
Skickade in en bild igår till SVA på nåt fästingliknande som kröp i håret på frugan när hon kom hem från skogen.
Fick svar nu.

"Jag kontaktar dig för att du har rapporterat ett fästingfynd via vårt verktyg Rapportera Fästing. Bilden du har valt visar en exotisk fästing som vi på svenska brukar kalla brokig hundfästing (Dermacentor reticulatus) och som brukar följa med när man har varit utomlands. Det är dock svårt att bedöma om det är den fästing du har hittat från din bild, det skulle kunna vara en insekt eller en spindel"

Fästingtråden var låst så får posta här.
Skickade in en bild igår till SVA på nåt fästingliknande som kröp i håret på frugan när hon kom hem från skogen.
Fick svar nu.

"Jag kontaktar dig för att du har rapporterat ett fästingfynd via vårt verktyg Rapportera Fästing. Bilden du har valt visar en exotisk fästing som vi på svenska brukar kalla brokig hundfästing (Dermacentor reticulatus) och som brukar följa med när man har varit utomlands. Det är dock svårt att bedöma om det är den fästing du har hittat från din bild, det skulle kunna vara en insekt eller en spindel"
Dom måste nog ta fästing vaccin nu!

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar