Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Tillbaka i skogen igen efter några dgr hemma i stan & inne i stugan är det inte alls varmt så blir att göra några brasor och sen ut på pass en snabb sväng.
Jakten efter älg här uppe slutar på söndag så nu är det intensivt med många gubbar ute i skogarna.

20250930_163242.webp

20250930_165037.webp
Här freda vi i torsdags...

Bra linje är det!

Smörgåsbordet är super trevligt,.inte som på jättebåtarna.

Förr var det en del proffs som åkte varje dag och köpte snus som de sålde till mindre nogräknade kiosker. Osäker på om de är kvar.
Vet jag inget om men inte otroligt att t ex pensionärer har det för att dryga ut en dålig pension men riskabelt!?

Jag uppskattar resandet. Åker från Danderyds sjukhus. Till Norrtälje är det mest transportsträcka. Därefter färd i ett underbart roslagslandskap. Båten är helt klart mysig med mat och dryck. Enligt min mening avsedd för medelklassen. Billigt, gott och enkelt med lokal förankring. Närområdet blir stort eftersom folk accepterar några timmars bussresa.

Handlar man tillräckligt mycket får man biljetter som gör att man kan ta med tre kompisar och åka för 40 kr/st. Gör att inköp av alkohol lockar men också parfymer och kläder till främst damer.

Blir lite rundtur idag med diverse sysslor. Först förbi posten för att skicka paket med lite sålda grejor som inte används längre. Sedan till återvinningen med diverse återvinningsbara. Besökte Libanesen och rensade huvudet (på utsidan) och sedan till Greken för en pensionärslunch (Schnitzel)

Ska nu vidare till "böndernas" och fylla bilen med deras skithusgaser (metangas) och sedan till "hönshuset" för ett paket nyvärpta ägg.

Väl hemma ska jag ringa och bråka med försäkringsbolaget om förlängd reseförsäkring som dom i sitt system får till ett dyrare pris om man köper till oss båda i ett köp jämfört med om man köper till oss båda samma period men i två separata betalningar ??!!
Och ringa Transportstyrelsen och fråga varför inget händer med förnyelse av tunga behörigheter trots att läkarintyget varit hos dom nu mer än en månad.

Slit och släng i det hårda pensionärslivet....

IMG_20251001_111232.webp

Lyckas inte komma in på Hondas sida för MC i Thailand. Gissar att Sverige är blockat kanske.
Någon annan som lyckas från Sverige eller har en annan ingång?

https://www.thaihonda.co.th/

Funkar om man VPN:ar sig till Thailand från Sverige så dom har nog spärrat åtkomst från vissa länder eller områden/utlandet.

Jag har samma problem med Bangkok Bank och då funkar det med VPN att "låtsas" vara i Thailand.

Dom hade inte Honda :( Ville läsa lite om Honda ADV 160 som jag funderar på att köpa i början på nästa år. MC måste man planera i god tid :p
Konstigt.
När jag går in där finns många Honda men man måste kryssa i det i en sidomeny.
Sökte först på,,,,Honda motorbikes thailand så kom den sidan upp.
Datorvärlden är konstig ibland.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar