Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Det är väl så att man inte kan få PUT om man inte har basala svenskakunskaper? Vi är iaf på väg dit.
För UT måste man inte gå på SFI, om jag förstår rätt.

Vad jag inte förstår är varför alla väljer SFI, det finns ju svenskakurser på Universitet, folkhögskolor t.ex. Varför hör man ingen som går den vägen om det är som det låter en massa arabiska kärringar som bara sitter och tjatar/stör på SFI?
Flyttar vi till Sverige mer permanent så är ju SFI den sista vägen att gå låter det som.

/ SatanG

Min kusins fru körde någon form av ”SFI” som inte var just SFI. Tog några månader så var hennes svenska helt ok.
Nu är det iofs väldigt längesedan, men det går nog att ordna samma upplägg än idag.

Någon som är sugen på en riktigt bra bil, hade jag haft möjligheten så hade jag tagit den hit, älskar Ford pickup, så jäkla grym att köra.
Istället för att undersälja är jag villig att överskriva med 0% ränta.
Tänker inte ge bort till thai, princip.
Vill ha samma bil i Sverige men är skitdyr här den modellen jaag har.

Hade det inte varit så att vi köpte en ny i Thailand förra året, så hade jag kunnat tänka mig ett köp. Men man vet aldrig.
Vad hade du tänkt för pris?

Fyfan vad jag älskar sverige och mitt hus.
Frugan sa att you crazy när jag pussade nya kylen.
Enda som hänger är bilen men snart betald, condon casha jag ju så hyresgästen betalar bilen
Men skall flyga ner och göra mig av med den, dom pengarna kan vi lägga på en riktigt bra bil i Sverige.
Och dom som säger billigt i Thailand, om man vill ha bekvämlighet.
4500sek i månaden får jag för 25m2
Kontrakt skrivet för 12 månader, han har bott där innan och säger vill nog bo i den livet ut

Och dom som säger billigt i Thailand, om man vill ha bekvämlighet.
4500sek i månaden får jag för 25m2
Kontrakt skrivet för 12 månader, han har bott där innan och säger vill nog bo i den livet ut
Du är helt underbar 3 år sen , sverige helt skit ska aldeig flytta tillbakas. Dit liv i rhai
gjorde du inget ute, ville helst asfaltera. Nu är Sverige bäst, du gör nåt aven om
du anlitar hantvetkare sen har du tagit Clions plats har saknat hans inlägg där han
svarar sej själv, för du är väl inte berusad nu mitt på dan

Du är helt underbar 3 år sen , sverige helt skit ska aldeig flytta tillbakas. Dit liv i rhai
gjorde du inget ute, ville helst asfaltera. Nu är Sverige bäst, du gör nåt aven om
du anlitar hantvetkare sen har du tagit Clions plats har saknat hans inlägg där han
Jag har bott 15 år i Thailand, även under pandemin.
Jag har levt som normalsvensson.
Nu har rederierna krav på att bo i eu och jag trivs väldigt bra med det jag byggt upp på 1 år.
Enda hantverkare jag brukat är elektriker för slutkoppling enligt lag och installation av värmepump, rördragning har jag gjort själv.

Men ja stämmer för 3 år sen hade jag inte en tanke på att flytta till Sverige.
Men som jag skrivit innan att är spontan, nästa vecka kanske texas

Men ja stämmer för 3 år sen hade jag inte en tanke på att flytta till Sverige.
Men som jag skrivit innan att är spontan, nästa vecka kanske texas

Grå vardag tror jag är bättre i Sverige.
Semester så är Thailand bättre.
Nu hade jag väl bara 6 månader i Thailand när dottern var nyfödd, men jag tyckte att allt var omständigare där. Att bara gå och handla tog en evighet

Hej

Det blev bara 7 humrar och en korg krabba idag, men det var vindstilla och ca 11 grader både i luften och i sjön. Nu har jag kokat tre stora humrar och en kastrull med krabbor som vi ska äta med grannarna ikväll.

20251108_153715.webp

Mvh isan lover

Snart dags att ta bussen västerut.
Får väl vara nöjd för denna gången, den del av köket som har levererats är klar och resan till Legoland var över förväntan, riktigt bra dagar.
4 veckors arbete sen hem och fira jul.
Kansellerade julbord på Liseberg i December, 6000kr är lite magstarkt när halva sällskapet kanske inte ens äter.
Skall inte boka sånt på Lörd kväll när snåljåpen bytts ut mot han med spenderarbyxorna.
Blir ett vanligt Lisebergsbesök istället samma dag/kväll och lägger det på nöje och åkattraktioner där inne istället.
Julbord äter vi hemma på julafton.

Har tänkt på detta när man tankar bilen.
Följer ni alla dessa instruktioner. Jag känner mig som jag jämt syndar.
1000008360.webp
Följer allt utan mobildelen vilket känns lite overkill om du sitter inne i en bil med stängda rutor.
Såg mythbuster när dom försökte antända bensin med mobil.
Dom fick trimma mobilerna en del innan det gick.

Snart dags att ta bussen västerut.
Får väl vara nöjd för denna gången, den del av köket som har levererats är klar och resan till Legoland var över förväntan, riktigt bra dagar.
4 veckors arbete sen hem och fira jul.
Kansellerade julbord på Liseberg i December, 6000kr är lite magstarkt när halva sällskapet kanske inte ens äter.
Skall inte boka sånt på Lörd kväll när snåljåpen bytts ut mot han med spenderarbyxorna.
Blir ett vanligt Lisebergsbesök istället samma dag/kväll och lägger det på nöje och åkattraktioner där inne istället.
Julbord äter vi hemma på julafton.

Julbord är överskattat.
Nu drar jag till Thailand över jul. Lite tråkigt att lämna morsan i Sverige, men det får jag kompensera med något restaurangbesök och en del hemmalagade middagar.
Jag hade en känsla att hon skulle känna sig ensam under julen, men hon börjar väl släppa på den traditionen.
Man har ju 364 dagar på året att umgås och äta. Man behöver inte en julafton för sådant.

Julbord är överskattat.
Nu drar jag till Thailand över jul. Lite tråkigt att lämna morsan i Sverige, men det får jag kompensera med något restaurangbesök och en del hemmalagade middagar.
Jag hade en känsla att hon skulle känna sig ensam under julen, men hon börjar väl släppa på den traditionen.
Man har ju 364 dagar på året att umgås och äta. Man behöver inte en julafton för sådant.
Här blir första Julstöket i Sverige sen tror var 2010 sist.
Och ser fram emot det, riktig julgran, baka och laga mat i ett nytt kök.
Enligt väderraporten kommer snön nästa vecka så finns hopp om att blir skidåkning med.
När man vart borta från nåt länge och ny upplevelse för andra blir det kul.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K