Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Den enda tågresan jag har gjort i Thailand var som jag har berättat tidigare mellan Nam Tok och Kanchanaburi. En upplevelse jag aldrig glömmer, på ett synnerligen positivt sätt.

Samma här. Tredje klass träbänkar på längden, inga fönster och ett satans rackel

IMG_20221229_110826.webp

Fönster fanns allt men träbänkar var det. Man glömde träsmaken p g a dom vackra vyerna över Kwai i gryningsljuset. Åkte du i en godsfinka utan fönster? ;):)

Sista vagnen längst bak med tredjeklass från Kanchanaburi till slutstationen och tillbaka

Vi har kompisar som kommer från byn vid den berömda järnvägsbron/grottan så vi var där ett par dagar sedan

FB_IMG_1672398125274.webp

Har aldrig vart hemma hos syrran i USA men fick en bild på deras 67 i huset i Texas, kanske blir grannar med @Krister
Hallen vid ingången där 67 hänger ger mig bilden av att rätt stort.

Messenger_creation_55F29A98-7E59-4B1A-8BD9-C908C7559F72.webp
Vad betyder 67?

Om hon bor i Houstonområdet så ja

Texas e dock stort som satan. Jag funderar på att hyra lager nära hamnen i Houston så kan inte bo för långt bort.

Idag blir det tur till Gällstad och stor klädhandling.
För dom som inte känner till.
I komunen så inte långt bort.
Har massa outlet och klädproduktion.

Gällstad är känt som Sveriges trikåcentrum och en populär outlet-destination, med en lång historia inom textilproduktion och handel, där stora märken som Lager 157 finns representerade. Besökare kommer för att fynda kläder, skor och heminredning, men området erbjuder också kultur och natur, inklusive historiska platser som Torpa Stenhus

Många av dom stora butikerna har outlet i byn så en shopping by.
Frugan var och handla där när jag var på sjön.
Vinterfodrad kappa för dam 30kr.
Köpte inte men vill visa att Sverige kan vara prisvärt.
Dom har sportoutlet i byn med så skall kolla efter vallafria skidor.

Screenshot_20251212_082226_Gallery.webp

Senast ändrad:
Här rivs parkettgolvet i vardagsrummet upp efter en vattenskada en klantig VVS:are ställde till med när han skulle byta termostatventilen på elementet. Kostnaden får han ta på sin försäkring, ordföranden i styrelsen var inte glad. Så han får förmodligen inga nya jobb i föreningen som har 102 lägenheter. En annan rörmokare skall komma under dagen och fixa det som klantskallen inte klarade av.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K