Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Promenerar, långt.

20251221_165513.webp

20251221_174242.webp

/ SatanG

Simon reeve besöker norden, Svalbard, norra Finland, tomte land samt hur Finland ser på sin östra granne. Norra Sverige med besök I Kiruna gruvan mm
Rekomnderar.

Var övr och tittade på andra sidan vägen där dom slår ner rör. Fattar ej vad de ska ha ett hål vid vägkanten för. De borrar ej utan slår ner röret samtidigt som de spolar med vatten. När jag frågade svarade de med något SOM jag ej förstod. De skulle ner 30 meter i varje fall.
20251222_112013.webp

20251222_112007.webp

20251222_111544.webp

Var övr och tittade på andra sidan vägen där dom slår ner rör. Fattar ej vad de ska ha ett hål vid vägkanten för. De borrar ej utan slår ner röret samtidigt som de spolar med vatten. När jag frågade svarade de med något SOM jag ej förstod. De skulle ner 30 meter i varje fall.
20251222_112013.webp

20251222_112007.webp

20251222_111544.webp

Kan det vara tester för att se hur långt ner berggrunden finns inför kommande större borrningar för stora kraftledningsstolpar eller något annat som ska byggas ?

Kan det vara tester för att se hur långt ner berggrunden finns inför kommande större borrningar för stora kraftledningsstolpar eller något annat som ska byggas ?
Skulle kunna vara något sådant. Fast det behöver man inte ner 30 m för. Men har någon bestämt att de ska ner 30 m gör de naturligtvis så. Pratar ganska bra thailändska men när de svänger sig med fackuttryck så är man borta.

Kraftledningsstolpar och ord runt kraftledningar förstår jag på thailändska eftersom jag varit med när fruns bror gjutit fundament och rest de största typerna av kraftledningsstolpar. Vi tillbringade en heldag på PEA verkstad för att en av deras ingenjörer klantat sig. Intressant.

20251222_112013.webp

20251222_112007.webp

20251222_111544.webp
Vanligt när det är lösa material som sand och lera.
Röret sjunker av sin egen tyngd allt eftersom vattnet löser upp marken.
Dom vet att det finns grundvatten på 30 m djup.
Sen sänker man ner en pump i röret.

Du är närmast hittills. De tar prover på jorden. Vägen sjunker ner här utanför. Inte mycket men på 25 år har det blivit en del sjunkningar i skarvarna av betongplattorna. När tungt lastade tradare kör här utanför på filen närmast vårt hus smäller det som tusan i lastbilen. Det är väl egentligen på den här sidan av vägen som problemet är störst så de borde väl borra på den här sidan. Vi får se om de flyttar sig hit också.

Problemet på den här sidan är att det är fullt med hus. Lite svårt för dom att få plats med de grejor de har för att "borra".

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K