Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Lite senare i förmiddag är det dags att få bilen besiktigad och efter det veckoinköp på Maxi. Strålande sol har vi nu men jag fick skrapa rutorna på bilen tidigare. Det ser ut att bli en fin dag. 4 grader nu.
Just nu väntar vi på att kvälla, i morgon startar resan hem hoppas jag och hemma på fredags morgon.
Blev 6 veck i stället för 4 Vi hade planerat en massa saker och vi fixade nästan allt på 4 veck sen blev det dö tid
ville inte börja med nåt nytt projekt. Vi fixade en ny vatten tunna 3 m upp, bytte pump i till huset, fixade läkage i toan
plus ny kran till tvättstället. Vi eller med hjälp byggde ett förråd bakom garaget plats för 8 Mc och åven en toa där
Min fru hade beställt ett kit så man fick 2 stora hjul bak på en Mc även en växelåda så man har fram och back även kardan
drift Det blev en massa svetsning men det fixade min fru med lite översyn. Den blev kul och passar ute i farmen Även
TukTuken blev bra med helrenoverad motor går jätte fint nu
Det enda som inte blev riktigt klart var dammen som skulle grävas bara halva blev klar, för mycke vatten dom skulle
fixa det nästa mån

Just nu väntar vi på att kvälla, i morgon startar resan hem hoppas jag och hemma på fredags morgon.
Blev 6 veck i stället för 4 Vi hade planerat en massa saker och vi fixade nästan allt på 4 veck sen blev det dö tid
ville inte börja med nåt nytt projekt. Vi fixade en ny vatten tunna 3 m upp, bytte pump i till huset, fixade läkage i toan
plus ny kran till tvättstället. Vi eller med hjälp byggde ett förråd bakom garaget plats för 8 Mc och åven en toa där
Min fru hade beställt ett kit så man fick 2 stora hjul bak på en Mc även en växelåda så man har fram och back även kardan
drift Det blev en massa svetsning men det fixade min fru med lite översyn. Den blev kul och passar ute i farmen Även
TukTuken blev bra med helrenoverad motor går jätte fint nu
Det enda som inte blev riktigt klart var dammen som skulle grävas bara halva blev klar, för mycke vatten dom skulle
fixa det nästa mån
Härligt med en thai fru som kan svetsa! Och mycket annat verkar det som iof.

Keep up the good work Boa!

Igår var vi iväg på en tur upp på fjället igen & förmiddagen och det mesta av dagen var fin.
Här ses hela kebnekaise massivet helt klart 15km bort.
Fisket var väl sådär och några rödingar fick följa med oss hem när vi avbröt kl 17,därifrån vi skulle köra & till bilarna är det nästan 20 km och man måste köra upp över ca1500 m höjd.
I bra väder inte alls några problem, men ibland ändras vädret snabbt till fjälls och så blev det igår :( hård vind & snö...
Såg ibland endast 5-10 m och körde fel men vände om och hittade rätt väg ner sen.

Att säga in i dimman brukar ju vara att bli på fyllan,men igår var det riktig dimma.
Såg ut så här mest hela vägen hem;(

20260317_100931.webp

20260317_170357.webp
Det ser ut som tolpakgorgni om jag nu stavade rätt? I förgrunden.

Hej

Ser på Liverpool mot Galatasary just nu. Liverpool leder med 1-0 och har skapat många chanser och missat en straff, men nu är det halvtid.

Mvh isan liver

Var är SVT reportrar då man behöver dom? Plockade på mig broccoli till Dim Sum frukost, vad låg under den jo kött! Jag menar det är ju betydlig värre än några giriga Ica handlare som fuskar med datummärkningen, eller gud förbjuder nån trött student mixar upp ens hamburgare. Tja jag gissar att ingen kommer att missa det då han beställer nästa gång men en fet snorloska kan det nog hamna mellan börden.

frulle.webp

Tågar "Underground" till nästa terminal och vår gate. Gigantisk flygplats detta (Pudong, Shanghai) som får Suvvan att verka futtig.

Dagens fågel står och väntar på att ta oss till Köpenhamn strax

IMG_20260319_121151.webp

IMG_20260319_122134.webp
Have a nice flight!

Jag såg det var övernattning, fanns det transit hotel i terminalen eller gick ni ute genom Immigrationen?

Det är ju visumfritt i Kina nu så det ska ju inte vara några problem, mer än ev köer.

Have a nice flight!

Jag såg det var övernattning, fanns det transit hotel i terminalen eller gick ni ute genom Immigrationen?

Det är ju visumfritt i Kina nu så det ska ju inte vara några problem, mer än ev köer.

Finns ett flertal hotel i terminal 2 och mellan terminal 1 och 2 men dom ligger alla på Landside så man måste gå ut genom immigration (30 dagar visumfritt för svenskar) samt fylla i ett digitalt arrivalcard. Inga konstigheter.

Landade just i Köpenhamn utan Problem längs resan

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar