Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

En lång Nyhetsmorgon med internationella tv kanaler som CNA, Al-Jazeera, CNN och nu SvT kanal 1 och Morgonstudion.

Kan väl konstatera att dom utländska medierna är bättre på att rapportera om krigen i Mellanöstern än SvT.

20260408_111740.webp

Återkommen till Sverige efter några dagar hos äldste sonen i Malaga. Resan gick bra bortsett från att en svimmade i planet. Hade det goda med sig att piloten sänkte temperaturen något. På Arlanda var allt som vanligt med stärkande promenader. Vi gick från terminal 5 till 4 för att komma till busshållplatsen. Har åkt från terminal 1, 2, 4 och 5 men aldrig från terminal 3.
Var ligger terminal 1 på Arlanda?

Fanna en subventionerad variant med gammal teknik. Den föreföll ha stora begränsningar. Tycker att också gamla gubbar kan få vara slösaktiga om det handlar om livsviktiga saker.
Har en kompis som har hörapparat och batterier har han fått gratis via regionen.

Nyare modeller är uppladdningsbara och justeras via en app i telefonen.

Har en kompis som har hörapparat och batterier har han fått gratis via regionen.

Nyare modeller är uppladdningsbara och justeras via en app i telefonen.
Det gäller att bo i rätt region för den brist man har. Här kunde man fått hyra en med gammal teknik ellr betala själv mellan 10 till 50 tkr. Mina är också uppladdningsbara och har massa finesser. Ska försöka lära mig allt snabbt. Frugan tyckte att jag borde köpt något i BKK.

Det gäller att bo i rätt region för den brist man har. Här kunde man fått hyra en med gammal teknik ellr betala själv mellan 10 till 50 tkr. Mina är också uppladdningsbara och har massa finesser. Ska försöka lära mig allt snabbt. Frugan tyckte att jag borde köpt något i BKK.
Har en äldre gentleman som jobbar åt mig , väldigt duktig, men hörsel börjar bli ett problem.
Egentligen skulle han nog inte klara frisk intyget men byte av sjömans läkare ordande det. Sa åt han att ordna en hörapparat han tog upp detta med väntetid men egentligen hade han inte så dålig hörsel , hmm han var lite diffus på svaret om verkligen varit hos doktorn
Vet inte om det är fåfänga, svårt att inse att ålder tar ut sin rätt eller man tycker det svårt att ta till sig nyteknik. Ekonomi att köpa en det har nog med råge, men det är han nog för snål för.
Men man ser att det är jäkligt jobbigt med vardags kommunikationen och VHF den är på max volym.
Sedan går det ut över det allmänna måendet med, vilket påverkar oss en del men kärringen hans desto mer.

Har en äldre gentleman som jobbar åt mig , väldigt duktig, men hörsel börjar bli ett problem.
Egentligen skulle han nog inte klara frisk intyget men byte av sjömans läkare ordande det. Sa åt han att ordna en hörapparat han tog upp detta med väntetid men egentligen hade han inte så dålig hörsel , hmm han var lite diffus på svaret om verkligen varit hos doktorn
Vet inte om det är fåfänga, svårt att inse att ålder tar ut sin rätt eller man tycker det svårt att ta till sig nyteknik. Ekonomi att köpa en det har nog med råge, men det är han nog för snål för.
Men man ser att det är jäkligt jobbigt med vardags kommunikationen och VHF den är på max volym.
Sedan går det ut över det allmänna måendet med, vilket påverkar oss en del men kärringen hans desto mer.
Kollade med min region.
Man får betala en egenavgift för undersökning och utprovning.
Egenavgiften för utprovning och anpassning är 300kr/besök
Själva hörapparaten får man låna.
Det gäller standard sortiment och man kan behöva betala en högre avgift om man väljer en mer avancerad modell eller laddningsbara tillbehör.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K