Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Impala kom 58.
Det var ingen bel air heller.
Hade en ombyggd herrgårdsvagn,,tror dom hette 150 eller 210.
Ombyggd till pick up och Chevrolet kom med El Camino 59.
Har bara denna bild på den.
Bilar är kul.
Jag hade en rätt trött 2dr Impala -70. Vi satt med lätthet 4 pers fram, men helst inte fler än 3 i baksätet. Man kunde dessutom ligga raklång i bagageluckan och få matat öl genom ett gammalt hål för högtalare.
Trevligaste bilen jag hade var en -68 Pontiac LeMans. I den satte jag en 454 LS6:a, så att den skulle orka ta sig fram.
Polarens -69 Camaro var riktigt fin. Jag fick skruva i den varenda gång jag kom från Norge. Den var riktigt rapp med sin small block snurra.
Kommer inte helt ihåg vad vi hade för kam, insug eller toppar, men den gick riktigt bra.
Camaro -69 var den snyggade Camaron enligt mig. En sådan raceade vi med på strippen och gatan i slutet på -90 talet. Det var tider. Jobba, skruva jenkare, street race och jaga brudar. Ett enkelt liv
Karosserna är ju samma på alla 57or utom "Nomad" som hade andra dörrar. baklucka och tak och var extra dyr.
Betäckningarna på bilarna handlade om utrustningsnivåerna.
Camaro -69 var den snyggade Camaron enligt mig. En sådan raceade vi med på strippen och gatan i slutet på -90 talet. Det var tider. Jobba, skruva jenkare, street race och jaga brudar. Ett enkelt liv
Karosserna är ju samma på alla 57or utom "Nomad" som hade andra dörrar. baklucka och tak och var extra dyr.
Betäckningarna på bilarna handlade om utrustningsnivåerna.
Tycker om dom äldre bilarna och har ägt ett antal genom livet och även varit delägare i några stycken.
Haft kompisar som kört eller meckat i Camaro Cup och lite långlopp.
Började gå på tävlingar när dom körde på Skarpnäck i Sthlm.
Då var det Picko Troberg och Bosse Ljungfelt bla som körde.
Och så gick jag mkt på Speedway på Stadion och då var Varg Olle Nygren kung på banan.
Plockade fram cykeln igår kväll och gjorde en premiärtur på ca 8km,men ungefär halva sträckan var fortfarande täckt av moddig snö och is så det blev jobbigare än jag tänkte mig.
Men kompisen fick ju springa & det gillar han
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.