Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Impala kom 58.
Det var ingen bel air heller.
Hade en ombyggd herrgårdsvagn,,tror dom hette 150 eller 210.
Ombyggd till pick up och Chevrolet kom med El Camino 59.
Har bara denna bild på den.

20220930_183307.webp
Påminner om en -57 Bel Air

Bilar är kul.
Jag hade en rätt trött 2dr Impala -70. Vi satt med lätthet 4 pers fram, men helst inte fler än 3 i baksätet. Man kunde dessutom ligga raklång i bagageluckan och få matat öl genom ett gammalt hål för högtalare.

Trevligaste bilen jag hade var en -68 Pontiac LeMans. I den satte jag en 454 LS6:a, så att den skulle orka ta sig fram.

Polarens -69 Camaro var riktigt fin. Jag fick skruva i den varenda gång jag kom från Norge. Den var riktigt rapp med sin small block snurra.
Kommer inte helt ihåg vad vi hade för kam, insug eller toppar, men den gick riktigt bra.
Camaro -69 var den snyggade Camaron enligt mig. En sådan raceade vi med på strippen och gatan i slutet på -90 talet. Det var tider. Jobba, skruva jenkare, street race och jaga brudar. Ett enkelt liv :)

Pony car föddes med 260 eller 289. Chevy.

Alla med big block är Belgian Blue på steroider, räknas inte som äkta.

Sen har man gjort det än värre med att skruva i 6 or och annat hemskt, dock aldrig mig veterligen hemsk diesel.

Henry Ford roterar tillräckligt i graven pga Mustang med eldrift........
Ha ha.... med ditt tänk blir det en annan bil när man byter motor.
Grattis.

Pony car föddes med 260 eller 289. Chevy.

Alla med big block är Belgian Blue på steroider, räknas inte som äkta.

Sen har man gjort det än värre med att skruva i 6 or och annat hemskt, dock aldrig mig veterligen hemsk diesel.

Henry Ford roterar tillräckligt i graven pga Mustang med eldrift........
Hur kom chevy med i mixen?

Ja som Impala med tre baklysen och Bel Air två :) Du verkar vara insatt i jänkare. Kul :thumbsup:
Tycker om dom äldre bilarna och har ägt ett antal genom livet och även varit delägare i några stycken.
Haft kompisar som kört eller meckat i Camaro Cup och lite långlopp.
Började gå på tävlingar när dom körde på Skarpnäck i Sthlm.
Då var det Picko Troberg och Bosse Ljungfelt bla som körde.
Och så gick jag mkt på Speedway på Stadion och då var Varg Olle Nygren kung på banan.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K