Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Pendlar i Stockholm. Sol och 10 grader men var som lägst minus fyra grader i Småland på vägen upp. Nu på väg söderut igen.

IMG_20260507_101131.webp

På morgonpromenad, vädret håller i sig.
Blir nog en lunch i centrum idag.
Resten av besättningen skall ut äta middag och dricka ikväll så jag tar mig en lunch på dagen.
Ingen som frivilligt ville stanna ombord så jag sa att jag kan göra det, ingen lust med öl på jobb ändå.
Skall köra på min vattenmånad, det har jag aldrig haft förr.

20260507_101543.webp

20260507_101827.webp

20260507_102413.webp

Varit hos banken betalt bilförsäkring och växlat in mynt men de här mynten ville de inte ha för de var smutsiga :):)
20260507_083424.webp
Det problemet slipper vi här eftersom banken inte hanterar kontanter.

Annars är det en ganska lugn dag med lite städning. Måste till Apoteket Blå Näsan också, det blir besök här på söndag. Så något gott att dricka till maten behöver inhandlas.

Hej

Kollade in trädgården lite nu på morgonen och det växer bra nu.

IMG_0178.webp

Rabarberna går att börja skörda.

IMG_0179.webp

Sparrisen är redan skördad en gång och snart är det dags igen, vi har 10 plantor.

IMG_0180.webp

Löken är också färdig att börja skörda, frugan gillar att woka stjälkarna.

IMG_0181.webp

Mer lök.

Mvh isan lover

Nu blir det att göra annat resten av fredagen, men hann ju göra en del idag iaf.
Så får jag fortsätta med resten imorgon .
Det ska det även nytt över hjulhusen och det blir i plåt,inte i plast igen som det var tidigare.
Dom går så lätt sönder när man kör upp skoter på släpen.

17782529304596253306969397889364.webp

Grillning på balkongen blir det inte. Men nu skall jag koka potatis och fixa till lax, det får alltså bli en relativt nyttig middag. Koker jag laxen blir det mindre onyttigt.
Sambon har åkt till Värnamo för att titta och lyssna på Mikkey Dee, så någon grillning blir det inte här heller, däremot passar jag på att laga lax i ugnen, potatismos och en dill/citronsås.
Sambon äter fisk men inte gärna, så perfekt tillfälle för mig ikväll.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K