Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
1996 hade jag Ola som gäst över några groggar efter hans uppträdande på Visfestivalen.
Blev en lång natt.....
Em F.d jobbarkompis kände honom.
En dag när vi drack öl i Täby Centrum så kom Ola förbi och snackade en stund och tog en öl.
Detta var i mitten på 80 talet.
 
Åkte med tåg till Uppsala i dag. När vi var där hörde vi många smällar som om ny kunglighet hedrades med salut. Smällandet höll på under lång tid. Vi travade runt några timmer och höjde kampandan med att äta glass. Inne i domkyrkan frågade vi en säljare om smällarna. Det var nyblivna doktorander som hedrades. Varje doktorand fick en dubbelsmäll. Kanske något att ta efter för övriga landet. Alltför få orkar plugga och bli doktorander. Mera lönsamt att hoppa av efter en fil kand.

På tåget hem hade man en kontroll men bara för delen Uppsala till Knivsta. För resten av sträckan som drivs av SL har jag aldrig sett en kontroll. Det är ytterst sällan som det förekommer i stockholmstrafiken. De röda förefaller inte intresserade av att se vad folk har för sig.
 
Tror aldrig jag träffat någon visartist som inte var glad i alkohol.
Det blev många "kändisar" då jag skötte artisttransporter med min båt i 18 år för Holmöns Visfestival.
En del var rejält törstiga minns jag från min uppväxt.
Jag bodde ju på kändisparadiset Lidingö och där var det gott om dom fram till 80talet.
Sen avled ett antal och andra flyttade men vissa stannade kvar.
 
Åkte med tåg till Uppsala i dag. När vi var där hörde vi många smällar som om ny kunglighet hedrades med salut. Smällandet höll på under lång tid. Vi travade runt några timmer och höjde kampandan med att äta glass. Inne i domkyrkan frågade vi en säljare om smällarna. Det var nyblivna doktorander som hedrades. Varje doktorand fick en dubbelsmäll. Kanske något att ta efter för övriga landet. Alltför få orkar plugga och bli doktorander. Mera lönsamt att hoppa av efter en fil kand.

På tåget hem hade man en kontroll men bara för delen Uppsala till Knivsta. För resten av sträckan som drivs av SL har jag aldrig sett en kontroll. Det är ytterst sällan som det förekommer i stockholmstrafiken. De röda förefaller inte intresserade av att se vad folk har för sig.
Det är också en mycket gammal tradition vid universitetet i Lund när man har den årliga doktorspromoveringen på våren. Det smäller rejält i Lundagård när det är dags.
 
Väntar

IMG_20260530_113054.webp
 
Blev en hel del gjort idag.
Tankat bilen,,,17,24/l för 95. Tackar för det priset.
Ikea så kompisen fick handla där,,sen köpte vi goda bullar på ett cafe.
Bauhaus å köpte fjädrande klämmor så jag kan fortsätta med min modell.
Lunch på Rasta i Mantorp,,en mustig korvgryta.
Utanför såg vi en "hemlig" bil av okänt märke,,,se bild nedan.
Sedan till Elgiganten där jag beställde ny dator.
ELON så kompisen beställde ny spis
Och nu har vi fikat på balkongen och delat på en stor toscabulle.
Om en stund får jag dambesök för jag ska justera ett protokoll.
Puh en sån dag.

20260528_123821.webp

Jag kan tänka mej att det är en Land eller Range Rover.
 
På andra sidan gatan har vi ett äldre par, mannen har lämnat bostaden innan och hittats. Igår kväll var det dags igen, mannen hade lämnat bostaden och vi, frun och en granne till oss var ute och letade i knappt två timmar, då ringde ambulansen att dom fått ett samtal om en man som hade ramlat, dom tog med honom till Värnamo för kontroll och omplåstring.
Jobbigt för gubben när han är klar i huvudet, men jobbigare för frun i huset som inte ens kan gå ut i trädgården utan att behöva vara orolig.

Det finns spårare som man kan använda även om det inte anses vara etiskt, jag kommer att köpa det och använda när dottern blir så stor att det är risk att hon tar en liten walkabout med tanke på hur vi bor för då kan man hitta henna snabbt om hon kommer utom synhåll.
 
 

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp