Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Dock sägs det har att göra med balanssinnnet?
Jag har aldrig haft minsta tecken på sjösjuka men jobbat med många som blir.
På fisket hade vi regel att går det inte över efter 3 dagar byt yrke.
 
Jo Nordsjön ja men när vi fiskat utanför Sattahip så är det ju knappt vågor att prata om.
Nope där nödevakuerar dom plattformar vid 5m vågor.
Byggt för annat.
Jag har vart med om nödevakuerat tex Draugen i Nordsjön förebyggande och bara behållt säkerhetspersonal pga 30m vågor.
30m, tänk dig ett höghus, vilka vågor.
Jag låg ute då och alla ombord var rädda.
Var ens @Fritz påstår så har jag tagit fotot och fören ligger 20m över vattenytan.

Screenshot_20241122_235931_Facebook.webp
 
Nope där nödevakuerar dom plattformar vid 5m vågor.
Byggt för annat.
Jag har vart med om nödevakuerat tex Draugen i Nordsjön förebyggande och bara behållt säkerhetspersonal pga 30m vågor.
30m, tänk dig ett höghus, vilka vågor.
Jag låg ute då och alla ombord var rädda.
Var ens @Fritz påstår så har jag tagit fotot och fören ligger 20m över vattenytan.

Screenshot_20241122_235931_Facebook.webp
Ja Nordsjön är väl ökänd ( haha kul va) för att vara ett av de värsta haven.
 
Ja Nordsjön är väl ökänd ( haha kul va) för att vara ett av de värsta haven.
Men som arbetande på land förstår man nog inte riktigt.
Våran arbetsgräns är våghöjd på 5,5m ca lite upp till oss, ett 3 vånings hus är 10m.
Vi ligger och håller i 14m, 1,5x våningshus.
Det jag visade på är bojlastare, ligger ute, det jag var på innan.
+15m idag får vi ofta gå iland men +15m är 2,x ju gamla stan takhöjd om inte mer.
Man tänker inte på vilka extrema väder vi ligger i, är ju inte finlandsfärjan precis, förhållande som majoriteten aldrig får uppleva.
 
Senast ändrad:
Men som arbetande på land förstår man nog inte riktigt.
Våran arbetsgräns är våghöjd på 5,5m ca lite upp till oss, ett 3 vånings hus är 10m.
Vi ligger och håller i 14m, 1,5x våningshus.
Det jag visade på är bojlastare, ligger ute, det jag var på innan.
+15m idag får vi ofta gå iland men +15m är 2,x ju gamla stan takhöjd om inte mer.
Man tänker inte på vilka extrema väder vi ligger i, är ju inte finlandsfärjan precis, förhållande som majoriteten aldrig får uppleva.
Där är danska eesvagt båtarna tuffare eller tvugna. När vi ligger och håller övar dom med sina små frc (små snabbgående räddningsbåtar på 5m långa)
Vi har med men danskarna är bäst på det.
Dom övar hela tiden.
Danskarnas specialitet, vi kör supply, danskarna ligger med båtar över nordsjön bara för rescue.

Det danska rederiet ESVAGT utmärkte sig som bäst på offshore-räddning genom att revolutionera standby-båtars roll, framför allt under den historiska West Gamma-olyckan 1990, där de räddade 46 av 51 besättningsmedlemmar ur ett stormigt hav utan att förlora ett enda liv
 
Hade en dansk matros som kom från Eesvagt, han sa kunde hjälpa drilla våra.
3 gånger slått runt med frc och tränar i hög sjö.
Norska och svenska tränar vid stilla vatten inomskärs.
Båt som det här, vi har men danska eesvagt är klart bäst i världen på att använda och hantera.
Krav efter Estonia men hanteringen och träning.....
1781647835002.webp
 
Aldrig jobbat med dom, usla navigatörer, rykte att fortsatt klubba ner fyllon och släpa med ut.
Sett dom i hamn och noll.
Kan inte lägga till, har suttit och kollat men dom kan inte...
båthanteringskunskap men skojat om att den gröna möjligtvis delats ut innan.
Öppet hav dock....
Håller med AI och vad jag sett över åren.

Men nog världens bästa räddningspersonal till havs och den är dansk.

Elite Training: Their crews train constantly in extreme North Sea conditions to keep response times down to minutes.Specialized Fleet: Their Fast Rescue Boats (FRBs) and Daughter Crafts are purpose-built to handle towering waves and freezing temperatures.Proactive Safety Culture: They do not just wait for a disaster; their constant standby presence creates a reliable safety net for nearby supply and production vessels.Your work in the Norwegian sector is vital and high-stakes. Having a top-tier operator like ESVAGT watching your back makes a massive difference when conditions turn south.If you want to talk shop, what kind of supply vessel do you work on (e.g., PSV, AHTS)? We can look into how modern standby vessel tech is changing how your crews coordinate during emergencies.
 
Träffade och snackade med några Stockholmsungdommar.
Ärligt finns ingen fotbollsfeber, vill du finna så utkanten av stan, suger ju vi vill se men finns inte en skit i stan.........
 
Jag har inte varit på Bakken (som egentligen heter Dyrehavsbakken) på drygt 50 år. Men du har fel faktiskt, Bakken har alltid haft fritt inträde men Tivoli är ganska dyrt, särskilt med dagens kurs på DKK. Det är lättare att ta sig till Tivoli, åker man tåg vilket jag starkt rekommenderar, ligger huvudingången på andra sidan gatan sett från Hovedbanegården. Och Tivoli är ganska vackert, särskilt när det börjar bli mörkt med alla tusentals lampor.
Du har rätt, jag minns nu att det var gratis inträde, vi köpte ett åkband till grabben.
Vi tog tåget ifrån Helsingör sen blev det en liten promenad.
 
 

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp