Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Här skal grillas.
Djungelbesök

Serverfel på grillbilden. Bild kommer senare…kanske

B138F471-DFF9-4301-AFF6-387D0B2C4926.webp

Det har blivit dags för den årligt återkommande häckklippningen som verkar bli mer och mer ansträngande ju äldre jag blir, men det är bara att ta tag i det.
Jag började med att klippa utsidan mot gatan vilket gick ganska bra.
Jag får gå och sätta mig ibland, hämta andan och vila ryggen men annars så...
Mitt i arbetet så närmade sig en välkänd profil nerifrån vägkorsningen.
Hon har vidbrättad sommarhatt och storblommig klänning, ser ut lite som "Prussiluskan" i Pippi Långstrump.

Hon har knackat dörr enda sedan 80-talet någongång och förkunnat Jehovas ord.
Nej, tänker jag och försöker se väldigt upptagen ut.
"Hej, känner du igen mig", säger hon glatt.
Nja försöker jag lite svävande och undvikande.
"Jag har varit här förr", fortsätter hon, "Då var det en lång och smal kille som bodde här".
Men vad fan säger "Maranatakärringen"?!

Visserligen rätt i sak, men ändå... :confused:
Jag hade tänkt att bemöta henne lite sådär i förbigående, men här kommer hon med rena förolämpningar.
Visst jag har gått upp i vikt och förmodligen minskat i längd, men det ger inte henne rätt att chikanera hederligt folk.
Nu blev jag lite stridslysten och tänkte ställa henne mot väggen, gå omkring här och sprida irrläror.
"Hörrödu, ni har satt upp ett datum för dommedagen, och det datumet har ju passerat", sade jag och tyckte att det skulle få tyst på Prussiluskan.
"Ja...regeringen satte upp en ny himmel" sade hon då lite beklagande, och urskuldande.

Hon verkade tycka att det liksom var både fel och fuskigt gjort av regeringen.
Mycket kan man anklaga regeringen för, men det där hade jag inte förväntat mig.
Jag insåg samtidigt att det nog inte var speciellt givande att debattera om det var regeringens fel att domedagen inte infunnit sig.
Hon verkade ju tycka att det var synd...stackars människa.
Jag beslöt mig för att tala om att det där med religion inte var något för mig, berömde hennes fina hatt, och önskade henne en bra dag.

Jag såg henne vandra bort i sommargrönskan och tänkte att, humpf det finns många som är fetare än mig...komma här och...:mad:

Kör du iPhone? Var och varannan bild jag försöker posta blir fel/error. Tar då ett screen shot av samma bild och då går det bra :unsure:
@andrejsdenruskige Jag har läst igenom varenda bugglista och versionsuppdatering men inte hittat någon annan med mitt problem så trodde jag var ensam. Verkar bara hända med vissa bilder för de flesta som jag tar med min iPhone kan jag ladda upp.
Är det fler på forumet som har samma bekymmer?

Ja

Eventuellt kan det vara att man får okomprimerat och fel filformat
Okej jag får bara error att det inte går att ladda upp bilden. Jag har en iPhone 16 Pro och fotar i full upplösning. Först trodde jag att bilderna var förstora men har faktiskt inte hittat ett mönster. Kan uppstå på samma ”motiv”. Jag tar 5-6 bilder men bara 3 går att ladda upp/posta.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K