Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

På väg l regnet till Nong Khai .

20260724_083810.webp
Hyfsad utsikt från gästhuset :)

20260724_131225.webp

Om man går ut ur rummet:laugh2:
20260724_130936.webp

Promenaden med jycken avklarad redan vid 07 och i parken var ett gäng gäss som han blev intresserad av, efter det åt jag frulle och nu strax blir det utcheckning.
Ska irra runt i city nästan hela dagen för att i efm dra oss ut mot Norrtälje/Rådmansö.
Jycken fick en egen skön säng han verkar gilla,och en påse med godis.
Så han vill säkert bo på hotell fler gånger.

20260724_065820.webp

20260724_072024.webp

20260724_094224.webp

Jag redovisade bara fakta kompletterat med en fråga.
Personligen tycker jag det är en fel prioritering att halvera priset på månadskort och med det subventionera kollektivtrafiken ännu mer än vad den redan är. Sen tror jag väl inte att det är så många turister så har någon nytta av ett månadskort. Om man bara stannar max en vecka som jag gissar många gör så blir man ju inte gladare för att man för några tior till får ett månadskort som man ändå inte kan nyttja.

Personligen tycker jag det är en fel prioritering att halvera priset på månadskort och med det subventionera kollektivtrafiken ännu mer än vad den redan är. Sen tror jag väl inte att det är så många turister så har någon nytta av ett månadskort. Om man bara stannar max en vecka som jag gissar många gör så blir man ju inte gladare för att man för några tior till får ett månadskort som man ändå inte kan nyttja.

Går månadskorten inte att låna ut?

Håller med dig. Kan möjligen ha påverkats av vad som händer i Iran. Här är normalt halva kostnaden betald av regionens skattebetalare. Ganska nytt är att kortet gäller för Waxholmsbolagets båttrafik. Det är något som jag och många med mig uppskattar.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K