Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

På väg l regnet till Nong Khai .

20260724_083810.webp
Hyfsad utsikt från gästhuset :)

20260724_131225.webp

Om man går ut ur rummet:laugh2:
20260724_130936.webp

Promenaden med jycken avklarad redan vid 07 och i parken var ett gäng gäss som han blev intresserad av, efter det åt jag frulle och nu strax blir det utcheckning.
Ska irra runt i city nästan hela dagen för att i efm dra oss ut mot Norrtälje/Rådmansö.
Jycken fick en egen skön säng han verkar gilla,och en påse med godis.
Så han vill säkert bo på hotell fler gånger.

20260724_065820.webp

20260724_072024.webp

20260724_094224.webp

Jag redovisade bara fakta kompletterat med en fråga.
Personligen tycker jag det är en fel prioritering att halvera priset på månadskort och med det subventionera kollektivtrafiken ännu mer än vad den redan är. Sen tror jag väl inte att det är så många turister så har någon nytta av ett månadskort. Om man bara stannar max en vecka som jag gissar många gör så blir man ju inte gladare för att man för några tior till får ett månadskort som man ändå inte kan nyttja.

Personligen tycker jag det är en fel prioritering att halvera priset på månadskort och med det subventionera kollektivtrafiken ännu mer än vad den redan är. Sen tror jag väl inte att det är så många turister så har någon nytta av ett månadskort. Om man bara stannar max en vecka som jag gissar många gör så blir man ju inte gladare för att man för några tior till får ett månadskort som man ändå inte kan nyttja.

Går månadskorten inte att låna ut?

Håller med dig. Kan möjligen ha påverkats av vad som händer i Iran. Här är normalt halva kostnaden betald av regionens skattebetalare. Ganska nytt är att kortet gäller för Waxholmsbolagets båttrafik. Det är något som jag och många med mig uppskattar.

Håller med dig. Kan möjligen ha påverkats av vad som händer i Iran. Här är normalt halva kostnaden betald av regionens skattebetalare. Ganska nytt är att kortet gäller för Waxholmsbolagets båttrafik. Det är något som jag och många med mig uppskattar.
I Umeå är bara månadskort som har halverade pris.
Enkelbiljett, 6 och 10 resor oförändrade.

Hemma igen efter en dag på Skara Sommarland.
Jag hade inga badbyxor så fick hyra en våtdräckt, satte den väl bakofram för såg sen att alla andra som hyrt gick med dragkedjan på ryggen.
Tog en knapp timma att köra dit så vart inte så långt.
Kunde vart bättre väder dock.

20260724_130821.webp

Messenger_creation_897C2161-C020-4A40-9C84-01CB8801EA66.webp

Messenger_creation_2112A984-12CD-48C8-9D26-6764B8FAD88A.webp

Tidigare idag när jag & kompisen promenera runt på kungsholmen passerade vi en butik,där det verkade finnas mycket gott att köpa.
Tog även en god glass i värmen :) kände att det verkligen behövdes.
Såg även en stockholmare som låg och solade med kläderna på,dom är verkligen lite konstiga här nere :)

20260724_121737.webp

20260724_121230.webp

20260724_110722.webp

20260724_134833.webp

20260724_110115.webp

Kollade på det men fattar inte var hon hittar bären. Stora och mogna.
IMG_20260721_142800.webp

Så här ser våra ut när vi rensar små och mycket omoget. Men är fruktansvärt goda.
Annonsen lovade rensade när, dom skulle ha skrivit grovrensade bär. Det var en del stora och endel små inkl lite omogna.
Helt ok för 200kr/hinken för mig som kan rensa själv. Men grannen på +80 år som vill köpa rensade passar det inte.
Han som körde hem bären till mig sa att dom plockade åt Ullared hålleten jag vet inte.
Jag är nöjd, även om jag får rensa rensade blåbär. 20kr/litern är billigt.

IMG_6402.webp

IMG_6404.webp

IMG_6405.webp

Funderar på att byta jobb.
Är inte rätt att kapten, överstyrman, maskin chef går som ? tecken hela tiden och jag skall förklara och visa hela tiden hur dom skall göra sitt jobb som 2dre styrman.
Jag hamnade väl längst ner på listan i vintras när jag vägrade ta kurs i vintras då sönnmöringarna inte ville betala för kursdag.
Sån jäkla dålig ursäkt, du är tänkt för uppmönstring men kursen är inget krav för nuvarande position därför får du inte betalt, svara om intresserad.
Svarade inte.
Fick mail, du har inte svarat.
Nä för jag är inte intresserad, det stod svara om intresserad, jag jobbar inte gratis och går inte på kurser gratis.
Efter det blev det tyst och båten fick annan överstyrman nu.
Princip.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar