Vad krävs för att få registrera giftemål med en Thai-tjej i Thailand?

 
Jag gick in på Sweden Abroad, valde gifta sig inför utländsk myndighet, valde Thailand
Men läser man vad som står på det som kommer upp så är det inte utländsk myndighet utan svensk myndighet eller kyrka i utland.
Ser på sidan att jag blir vidaresänd till allmän vigsel i utland, går in på fliken och skulle välja Thailand igen men finns inte som tillval där.
Ibland väljer dom att inte lägga ut nationell info om det kan skilja sig mellan myndighet i landet.
Innan har det funnits specifikt för Thailand.

Jag rekomenderar att du kontaktar lokal amphoe och frågar vad dom skall ha, sen ambassaden, dom svarar oftast snabbt på mail.

För det skatteverkspapperet gäller väl inför svensk myndighet/kyrka i utland.

Det jag hade från sverige var personbevis, intyg från 2 personer att jag var ogift och hindersprövning från ambassaden.

Gift mig hos 2 olika amphoe i olika provinser, Lomsak och Banglamung.
Varför gifta sej i Thai Ok jag, vi är gift på Budda vis i byn och sen gift på riktigt i Sverige, Jag har inge fördel eller nackdel att vara
gift i Thai Huset och dom saker som finns där är hennes så det spelar ingen roll gift eller inte i Thai
 
Varför gifta sej i Thai Ok jag, vi är gift på Budda vis i byn och sen gift på riktigt i Sverige, Jag har inge fördel eller nackdel att vara
gift i Thai Huset och dom saker som finns där är hennes så det spelar ingen roll gift eller inte i Thai
Jag har aldrig gift mig budda utan inför myndighet i Thailand, väldigt enkelt och sen i Sverige behöver du bara åka till skattemyndigheten, lämna in vigselbeviset, översättning behövs inte då dom har egna översättare.
Jag har gift mig på riktigt här, inte inför munk och vi är registrerade som gifta i Sverige.
Samma med barnet registrerat i Sverige och Thailand.
Jag har aldrig bott med min familj i Sverige heller så då blir det naturligt att görs här.
 
Varför gifta sej i Thai Ok jag, vi är gift på Budda vis i byn och sen gift på riktigt i Sverige, Jag har inge fördel eller nackdel att vara
gift i Thai Huset och dom saker som finns där är hennes så det spelar ingen roll gift eller inte i Thai
Har du missat att han är utflyttad och bor i Thailand sen 10 år tillbaka?

Dom vill nog att bli gifta på riktigt med de fördelar som det innebär.
 
Varför gifta sej i Thai Ok jag, vi är gift på Budda vis i byn och sen gift på riktigt i Sverige, Jag har inge fördel eller nackdel att vara
gift i Thai Huset och dom saker som finns där är hennes så det spelar ingen roll gift eller inte i Thai
Vad du skriver så är ni inte registrerade som gifta i Thailand, bara buddistiskt bröllop i hus är inte godkännt, skall också registreras hos myndighet.
 
Vi frågade Ampoe, och där verkar det vara rätt straight forward. Papper på att jag inte är gift och pass, så nått vittne tror jag, och lite papper för tjejen med.
Får prova emaila ambassaden för att vara säker på vag som krävs. Personbevis, eller famljje-nånting har jag beställt från skatteverket. På engelska, för användning vid ambassad utomlands, stämplat.
 
Vi frågade Ampoe, och där verkar det vara rätt straight forward. Papper på att jag inte är gift och pass, så nått vittne tror jag, och lite papper för tjejen med.
Får prova emaila ambassaden för att vara säker på vag som krävs. Personbevis, eller famljje-nånting har jag beställt från skatteverket. På engelska, för användning vid ambassad utomlands, stämplat.
Det du skriver först var allt jag behövde.
Vittne från min sida var 2 men behövde bara signera egetskrivet intyg på att inte gift från 2 nordiska medborgare och för mig det var för hinderprövningen hos ambassaden. Intyget du fick från dom sen räckte för amphoe, inga fysiska vittnen behövde vara på plats.
Dock vid skiljsmässa behövdes 2 fysiska vittnen men kunde vara vem som helst.
 
Varför gifta sej i Thai Ok jag, vi är gift på Budda vis i byn och sen gift på riktigt i Sverige, Jag har inge fördel eller nackdel att vara
gift i Thai Huset och dom saker som finns där är hennes så det spelar ingen roll gift eller inte i Thai
Ska man ändå gifta sig så kan man väl ändå göra det på riktigt?
Va är det för mening att göra det på budda vis? Ge släkten en fest? Det kan man göra ändå eller?
 
Ska man ändå gifta sig så kan man väl ändå göra det på riktigt?
Va är det för mening att göra det på budda vis? Ge släkten en fest? Det kan man göra ändå eller?

Han menar nog att det gjordes med fest, på Buddha-vis.
Det t.ex. Panpan skriver är själva registreringen vid Amphur, utan den blir man inte gift på riktigt.

/ SatanG
 
Det är ett "riktigt" giftermål om du inte gifte dig på ett tempel, fast då hade du inte behövt några papper,fast du kanske hade planer på att få det registrerat i Sverige.
Vi gick först till en translator med våra vigselpapper från sverige, sen till foreign affairs och slutligen till kommunen och registrerade detta, bybröllop är bara på skoj och inget bindande
 
men gifte oss först "på riktigt" i Sverige.Vi gick först till en translator med våra vigselpapper från sverige, sen till foreign affairs och slutligen till kommunen och registrerade detta, bybröllop är bara på skoj och inget bindande
Ja då missuppfattade jag det hela.att ni var redan gifta i Sverige. Missförståndet berodde på detta: "men gifte oss först "på riktigt" i Sverige."
 
Ja då missuppfattade jag det hela.att ni var redan gifta i Sverige. Missförståndet berodde på detta: "men gifte oss först "på riktigt" i Sverige."
Jo, var redan gifta i Sverige, och för att registrera detta i Thailand var dessa alla papper samt besök nödvändiga , året var 2007
 
Har du BankID så beställer du personbevis hos Skatteverket och det ska vara den version som är på engelska som används för utländska myndigheter.
Stämplad och underskriven.
Den skickas till din adress i Thailand.
Ja det är ett bevis att du inte är gift i Sverige.
Inte säkert att konsulatet går att använda om dom saknar svensk personal.
Åk dit och fråga.

Annars är det ambassaden och sen någon godkänd översättare innan det blir ett besök hos Foreign Affairs i Bangkok innan man har alla papper för att registrera hos ampur.
Tror också att det krävdes intyg om inkomst som ambassaden ska verifiera.

Men det är mer än tio år sedan.
Eller foreign Affairs I Phuket.
IMG_1647.PNG


IMG_1654.JPG
IMG_1655.JPG
 
 

Liknande trådar

E
Svar
10
Visningar
8 K
anonymous
A
T
Svar
2
Visningar
873
T
T
Svar
4
Visningar
4 K
glimten66
G
 
Tillbaka
Topp