Vad krävs för att få registrera giftemål med en Thai-tjej i Thailand?

Du menar att med 10k kan en agent sätta in 800k på mitt bankkonto?
Kan räcka med 400k eller mindre beroende på om du är gift eller har ett saldo innan.

Att låna 400k för 10k i tre månader eller 800k för 20k i tre månader är inte dyrt.
Inte heller olagligt eller ocker.

Jag har aldrig gjort det men hörde siffran 12k nyligen.
Ja då ordnar de så du slipper visa upp 800k.
Inget jag rekar men vet att en del går den vägen.

/ SatanG
Ja det har du rätt i, men vad händer om det blir ett nedslag hos dessa IO (främst i Pattaya och CM) ? prsonligen skulle jag inte chansa på detta.

Ska man ändå gifta sig så kan man väl ändå göra det på riktigt?
Va är det för mening att göra det på budda vis? Ge släkten en fest? Det kan man göra ändå eller?
Vi gifte oss med en riktig präst i byn, ingen munk, sen registrerade vi även detta hos Amphoe genom våra översatta Svenska vigselhandlingar hos en translator samt hos Foreign affairs i BKK. Vi är mao rikrigt förgiftade i både Thailand och Sverige, ett by /Munkbröllop är bara Hus Huaa

Samma siffra jag har hört. Får lägga till 6k första gången för att få ett bankkonto.
Jag betalade 12000 + 4000 för öppning av bankkonto första gången. 12000 för förlängning. Agenten sätter in 800000 och tar ut dom samma dag. :) 90 dagars rapportering ingår. Förra gången rapporterade jag online och slapp åka till agenten.
Som jag har nämnt tidigare så gör jag detta av ren bekvämlighet för att slippa besöka immigration.

Kan ju någon agent fixa för 10-15k/år annars om man inte vill gifta sig.

/ SatanG
Om du har ett Non O i botten redan så kostar ett retirement 12-14 k i Pattis hos en agent , Har du ingenting utan kommer på exempekvis Exemption och behöver ett Non O så kostar detta samma peng ungefär, mao 22-25 för ett Non O som ger dig 3 månader samt sedan extension ett år, agenten sköter även sedan som skrivs 90 dagars, så bara luta sig bakåt i 12 månader.
Inga slantar på banken behövs, men ett bankkonto bör man ha färdigt annars får man muta även banken :laugh2: :laugh2:, detta är verkligen Thailand i ett nötskal,
Själv kör jag Married på inkomstbrev som visar 40k /månad

Jag betalade 12000 + 4000 för öppning av bankkonto första gången. 12000 för förlängning. Agenten sätter in 800000 och tar ut dom samma dag. :) 90 dagars rapportering ingår. Förra gången rapporterade jag online och slapp åka till agenten.
Som jag har nämnt tidigare så gör jag detta av ren bekvämlighet för att slippa besöka immigration.
Jag hade gjort det samma :thumbsup:

Samt att Immigrationen alltid håller på med konstigheter för att stöka till det, har funderat på att göra det med om de nu kuka... till det med extension, alla mina papper är ok samt inkomstbrev, men likförbannat så finner de någon märklig regel som gör att de börjar surra om extraslantar, då ger jag hellre dessa till en agent

Nä det är det inte. Men du har inga pengar kvar på dit konto efter ett par dagar....
Exakt så är det Flimmer, de låter inte dessa slantar sitta i mer än någon timme , så pass länge att banken hinner skriva ut ett "bankstatement " på 800k samt att den som gör detta på banken ersätts med en mindre summa, naturligtvis är hela kontoret införstådda med proceduren. Sen tar agenten ut slantarna igen och ger sen sin kontakt på immigration en del samt någon annan chef på immigrationen en större del av den summan du betalar till agenten . Vad som nu däremot har börjat ske är att myndigheterna när det gäller vissa personer har sökt upp dessa efter de erhållit sitt visum och bett dem visa sin bankbok någon vecka efter , den är ju då tom naturligtvis.Inte så kul att ertappas med detta och bli deporterad. När det gäller Married extension så finns inga krav på att summan skall sitta kvar efter att du visat upp bankmedel och ansökt om extension , då kan du använda dina slantar fullt ut. Men med retirement skall det vara andra regler, är inte säker, men minns att jag hört att halva summan dvs, 400 skall finnas kvar under hela extensiontiden, men vet ej om detta är korrekt. Jag själv rörde aldrig mina 800 k när jag körde reirement så blev aldrig berörd av dessa regler

Det låter som att myndigheterna har försökt tänka till,känns ju bra att dom kraven ändå ställs.
Ja men känns lite överdrivet ibland när man som vi vart ihop i 9 år, gifta 8 år, biologiskt barn ihop som är svensk medborgare, var inne och kollade på immigration nyss, ca 18 månaders väntetid nu.
Att vi då skall behöva ordna en bostad och ha den ståendes tills vi förhoppningsvis kan flytta in om 18 månader samtidigt som vi måste ha kvar vårt boende i Thailand samtidigt under dom 18 månaderna.
blir stor skillnad utgiftsmässigt.
Det är verkligen lättare flytta till Thailand än Sverige.

Ja men känns lite överdrivet ibland när man som vi vart ihop i 9 år, gifta 8 år, biologiskt barn ihop som är svensk medborgare, var inne och kollade på immigration nyss, ca 18 månaders väntetid nu.
Att vi då skall behöva ordna en bostad och ha den ståendes tills vi förhoppningsvis kan flytta in om 18 månader samtidigt som vi måste ha kvar vårt boende i Thailand samtidigt under dom 18 månaderna.
blir stor skillnad utgiftsmässigt.
Det är verkligen lättare flytta till Thailand än Sverige.
Du kan in't se blint o enkelspårig...allt är mer än en en iduellt prövan utifrån allas bakgrund o h sina egna förutsättningar...men du glöm bort att ni vars boende ihop sedan länge i Pattaya .
Har man nu bott ihop länge i utlandet så ska .man beviljas enter utan krav enligt gängse regler...rätta mig om jag har fel, va f***n är det som man in't begrip...?

Liknande trådar

E
Svar
10
Visningar
8 K
anonymous
A
T
Svar
2
Visningar