Vad krävs för att få registrera giftemål med en Thai-tjej i Thailand?

 
Ja men känns lite överdrivet ibland när man som vi vart ihop i 9 år, gifta 8 år, biologiskt barn ihop som är svensk medborgare, var inne och kollade på immigration nyss, ca 18 månaders väntetid nu.
Att vi då skall behöva ordna en bostad och ha den ståendes tills vi förhoppningsvis kan flytta in om 18 månader samtidigt som vi måste ha kvar vårt boende i Thailand samtidigt under dom 18 månaderna.
blir stor skillnad utgiftsmässigt.
Det är verkligen lättare flytta till Thailand än Sverige.
Kanske lättare att flytta till Thailand men ett svenskt UT ger galet mycket mer än vad ett visum till Thailand ger. Nä har sagt det förut. Sverige är väldigt välkomnande mot många andra länder.
 
Lite väl välkomnande anser allt fler idag :)
Håller jag verkligen med om men en familj som @PanPan s borde inte behöva vänta minst 18 månader. Han är ju svensk medborgare och hans familjeförhållande är inte svår att styrka. Han har dessutom ekonomin som han också kan styrka. Borde verkligen inte ta så lång tid. Som hemvändande svensk borde man få åka gräddfil anser jag.
 
Jag betalade 12000 + 4000 för öppning av bankkonto första gången. 12000 för förlängning. Agenten sätter in 800000 och tar ut dom samma dag. :) 90 dagars rapportering ingår. Förra gången rapporterade jag online och slapp åka till agenten.
Som jag har nämnt tidigare så gör jag detta av ren bekvämlighet för att slippa besöka immigration.
Det som är ännu mer bekvämare vore ju att sätta in 800K på banken och inte röra pengarna förän du tänker lämna landet.
 
Håller jag verkligen med om men en familj som @PanPan s borde inte behöva vänta minst 18 månader. Han är ju svensk medborgare och hans familjeförhållande är inte svår att styrka. Han har dessutom ekonomin som han också kan styrka. Borde verkligen inte ta så lång tid. Som hemvändande svensk borde man få åka gräddfil anser jag.
Hmm egentligen förstår jag inte varför han flyttar. några år sedan när jag återvände så va det ganska nedvärderande kommentarer om "looser"mm som flyttade hem igen. Men kanske kommer man på att Sverige inte är det skitland som han kallade det för 2016 då jag bestämde mig för att återvända, eller kommer på att Sverige med närapå sitt gratis skolsystem är förbannat bra när ekonomin sviktar i Thailand, Allt äldre barn kostar stora summor för utbildning i Thailand. Något måste det ju vara då totalt ändrar uppfattning och Sverige inte blivit bättre utan faktiskt bara havererat än mer
 
Hmm egentligen förstår jag inte varför han flyttar. några år sedan när jag återvände så va det ganska nedvärderande kommentarer om "looser"mm som flyttade hem igen. Men kanske kommer man på att Sverige inte är det skitland som han kallade det för 2016 då jag bestämde mig för att återvända, eller kommer på att Sverige med närapå sitt gratis skolsystem är förbannat bra när ekonomin sviktar i Thailand, Allt äldre barn kostar stora summor för utbildning i Thailand. Något måste det ju vara då totalt ändrar uppfattning och Sverige inte blivit bättre utan faktiskt bara havererat än mer
Skrev nog aldrig att du var looser.
Dock flyttade du till Sverige och skulle aldrig tillbaks till skitlandet Thailand.
Sen flytta du tillbaks till Thailand och sen skulle du aldrig till skitlandet Sverige igen.
Sen flytta du tillbaks till Sverige igen också skulle aldrig tillbaks till skitlandet Thailand igen.

Så har det låtit några gånger nu.
Jag har bott där 12 år på raken nu, nu har jag annat anställningsförhållande då jag är på Norsk flagg och betalar full skatt.
Lika bra att flytta till Sverige och ta del av det jag skattar för.
Får testa, är det inget bra är det bara att flytta tillbaks, går inte så långt som dig och säger att jag skall aldrig flytta till Thailand igen.

Sen är det inte bestämt att vi skall flytta än sålänge inte gjort mer än suttit och funderat på det och pratat om det hemma.
 
Hmm egentligen förstår jag inte varför han flyttar. några år sedan när jag återvände så va det ganska nedvärderande kommentarer om "looser"mm som flyttade hem igen. Men kanske kommer man på att Sverige inte är det skitland som han kallade det för 2016 då jag bestämde mig för att återvända, eller kommer på att Sverige med närapå sitt gratis skolsystem är förbannat bra när ekonomin sviktar i Thailand, Allt äldre barn kostar stora summor för utbildning i Thailand. Något måste det ju vara då totalt ändrar uppfattning och Sverige inte blivit bättre utan faktiskt bara havererat än mer
Sen har det nog knappast med sviktande ekonomi i Thailand att göra 5555.
Flyttar vi kommer jag stå med dubbla boenden i ca 18 månader, så kommer kosta oss mer än om vi bara stannat.
Men fortsätt du fundera, du har nog redan kommit fram till några egna sanningar i foliehatthuvvet.
Kan tänka mig framtida stenbordshistoria om min möjliga flytt 55555555.
 
Jag har aldrig gift mig budda utan inför myndighet i Thailand, väldigt enkelt och sen i Sverige behöver du bara åka till skattemyndigheten, lämna in vigselbeviset, översättning behövs inte då dom har egna översättare.
Jag har gift mig på riktigt här, inte inför munk och vi är registrerade som gifta i Sverige.
Samma med barnet registrerat i Sverige och Thailand.
Jag har aldrig bott med min familj i Sverige heller så då blir det naturligt att görs här.
Jag har gjort på samma sätt, dvs registerat äktenskap på amphur och sedan på skattemyndigheten i Sverige.
 
 

Liknande trådar

E
Svar
10
Visningar
8 K
anonymous
A
T
Svar
2
Visningar
873
T
T
Svar
4
Visningar
4 K
glimten66
G
 
Tillbaka
Topp