Våra Hobbies , I Thailand samt i Sverige

Japp, oduglig. Tappade den. Smör i händerna måste vara ärftlig.

54529709-8A65-400A-B7E2-E4B0AC3B036A.jpeg
Var stolt istället.
Det är inte alla som kan göra en modell
av JAS 39 Gripen årsmodell 1993!

Kan det va Berra som glider förbi ...
20200812_152210.jpg

Fick en massa sill o det var det jag var ute efter i dag,,, Ovanligt lite torsk i båten i dag
Rätt skapliga sillar blir ca 20 röke sillar Resten stek o koke sill o framförallt stekesill inlagd i ättika .
20200812_194538.jpg

Kanonväder o ja gillar Landskronabåtarna ..I Helgen blir det kräftfiske i Småland o Abborfiske i sjön vi har på jakten ....

Kan det va Berra som glider förbi ...
20200812_152210.jpg

Fick en massa sill o det var det jag var ute efter i dag,,, Ovanligt lite torsk i båten i dag
Rätt skapliga sillar blir ca 20 röke sillar Resten stek o koke sill o framförallt stekesill inlagd i ättika .
20200812_194538.jpg

Kanonväder o ja gillar Landskronabåtarna ..I Helgen blir det kräftfiske i Småland o Abborfiske i sjön vi har på jakten ....
Kul med sillen och visst var det jag som gled förbi. Stod uppe på bryggan och spanade efter dig när vi passerade Emma. Man blir ju hur sugen som helst men imorgon skall vi ligga till ankars tills framemot lunch söder om Vinga, skall se om jag får tid att prova lite makrillfiske.

Kul med sillen och visst var det jag som gled förbi. Stod uppe på bryggan och spanade efter dig när vi passerade Emma. Man blir ju hur sugen som helst men imorgon skall vi ligga till ankars tills framemot lunch söder om Vinga, skall se om jag får tid att prova lite makrillfiske.

Snacka om forumträff av rang mellan två medlemmar. Ni som förutspådde sammankomsten innan också.

Själv sitter jag och drömmer om ett nytt hus.
Tur det här är gratis.
Redigerar just nu Sushi/Pizza/Frukostbaren. Ja det är en vinkylare jag precis satt in i modellen trots att jag är nykterist.
För att komma tillrätta med min övervikt med diabetes är det ett litet gym längst till vänster om Poolhuset där det är en glugg just nu. Skall vara skjutfönster där har jag tänkt.

Sugestion.png

Det var drömmar i förra posten.
Det jag i verkligheten sitter med är typ det här, men minus poolen. Alltså två olika världar, som drömmar och verklighet oftast är.
Jag skissar på hur det skulle bli om jag gjorde om garaget till ett vardagsrum. D.v.s lägga högre golv, låg vägg med fönster och öppna upp in till hallen i huset. Då skulle Thaiköket hamna inne i huset vilket jag ser som bra. Ett nuvarande fönster blir en serveringslucka och de andra fönstren i köket murar jag igen.
Just nu sitter jag i det rum som är närmast till vänster i bild. Det var sovrum, men nu omgjort till kontor.
Poolen jag skissat på, får jag se när det går realisera.
Ja, det är ett IKEA-kök jag ritat in i det befintliga Thaiköket. Men den delen är jag ruggigt osäker på. IKEA kök var i min erfarenhet från Sverige inte speciellt tåligt mot fukt. T.ex i det kök jag byggde i Sverige började skåpet under diskbänken svälla redan efter ett par månader på grund av vattenstänk från diskhon.
Riktigt dåligt tycker jag för en köksmöbel gjord för ändamålet.
Här i Thailand är det mycket fuktigare normalt, plus problemet med termiter.
Känns som stål/betong och plast är melodin här i Thailand.
Eller Thaiteak, Golden Teak. Den är rätt härdig mot både fukt och termiter. Takbalkar i befintliga köket är av det träslaget här. Men en av dem var faktiskt angripen av termiter, så jag bytte den angripna till en stålbalk och har kört med indränkning gift på de andra.
Jag blev också tvungen byta dörrfoder i köket till stålversion av samma problem.
IKEA känns som att be om stora problem inom snar framtid.
Ni får gärna protestera eller tipsa om ni har annan erfarenhet. Det här är inte mitt jobb, det här är en lek då jag har verktygen för det. Ingenting jag kan någonting om.
What I have.png

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp