Flyg och övriga transporter i Coronatider

 
Eftersom tråden ska handla om flyg dristar jag mig till att ta upp en fråga som jag råkade träffa på. Försvaret har ett ett flygplan som heter SK 60 och började levereras 1963. Det används fortfarande efter en del uppdateringar. Min fråga till er flygkunniga: När blir ett flygplan för gammalt för att vara säkert? Finns det några äldre plan som används reguljärt?
Jag anser att det beror helt på underhåll, du har ju gamla veterankärror som är i utmärkt skick, vad tänker du på , något speciellt . Det handlar om huruvida underhållet har varit på topp eller ej , Flög en gammal Tupolev med Bulgarian Airline till Burgas en gång , det gör jag inte en gång till , trots att jag älskar att flyga samt har en bra kunskap och intresse samt utbildning i botten i min ungdom
 
Eftersom tråden ska handla om flyg dristar jag mig till att ta upp en fråga som jag råkade träffa på. Försvaret har ett ett flygplan som heter SK 60 och började levereras 1963. Det används fortfarande efter en del uppdateringar. Min fråga till er flygkunniga: När blir ett flygplan för gammalt för att vara säkert? Finns det några äldre plan som används reguljärt?
SK 60 är om det sköts helt enligt boken ett utmärkt flygplan, är du bjuden upp?? backa inte på det
1592062589881.png
 
Jag anser att det beror helt på underhåll, du har ju gamla veterankärror som är i utmärkt skick, vad tänker du på , något speciellt . Det handlar om huruvida underhållet har varit på topp eller ej , Flög en gammal Tupolev med Bulgarian Airline till Burgas en gång , det gör jag inte en gång till , trots att jag älskar att flyga samt har en bra kunskap och intresse samt utbildning i botten i min ungdom
Som glad amatör inom området föreställer jag mig att det har hänt en del utveckling sedan 1960-talet inom flyget. Att då leka Veteranflyg på daglig basis med gott underhåll i stället för moderna utbildningsplan är inte detta snålhet? Kan man verkligen använda ett så gammalt plan i ett krig?
 
Som glad amatör inom området föreställer jag mig att det har hänt en del utveckling sedan 1960-talet inom flyget. Att då leka Veteranflyg på daglig basis med gott underhåll i stället för moderna utbildningsplan är inte detta snålhet? Kan man verkligen använda ett så gammalt plan i ett krig?
Näää, det är nog inte tanken heller , självklart så manövreras detta ut ut blixtsnabbt samt blir nedskjutet i en luftstrid
 
Var det någon mer än jag här på forumet som såg när Jas trillade ner under flyguppvisningen vid Riddarholmsfjärden i Stockholm ??
 
Och vad som har försvunnit är samlastningen på passagerarflyg. finns ingen anledning till att de som flyger enbart gods inte skall flyga så länge de fyller lastrummet.
11
Var det någon mer än jag här på forumet som såg när Jas trillade ner under flyguppvisningen vid Riddarholmsfjärden i Stockholm ??
Ja såg det, senare blev jag erbjden att jobba på Saab.
 
Eftersom tråden ska handla om flyg dristar jag mig till att ta upp en fråga som jag råkade träffa på. Försvaret har ett ett flygplan som heter SK 60 och började levereras 1963. Det används fortfarande efter en del uppdateringar. Min fråga till er flygkunniga: När blir ett flygplan för gammalt för att vara säkert? Finns det några äldre plan som används reguljärt?

Finns massor med antikaflygmaskiner på "museum" som fortfarande flyger. Entusiastföreningar håller igång massa gamla plan.

Men jag tror du tänkte lite större än så.
Buffalo Airways i norra Kanada flyger kommersiellt med DC3:or från andra världskriget. Finns en tv-serie om bolaget.
 
Finns massor med antikaflygmaskiner på "museum" som fortfarande flyger. Entusiastföreningar håller igång massa gamla plan.

Men jag tror du tänkte lite större än så.
Buffalo Airways i norra Kanada flyger kommersiellt med DC3:eek:r från andra världskriget. Finns en tv-serie om bolaget.
Du har rätt. För mig verkar det ologiskt att stridspiloter, som ska flyga JAS (toppmodernt) ska lära sig 60-talsteknik. Är det bara kostnadsskäl som gör detta eller har jag missat något?
 
Eftersom tråden ska handla om flyg dristar jag mig till att ta upp en fråga som jag råkade träffa på. Försvaret har ett ett flygplan som heter SK 60 och började levereras 1963. Det används fortfarande efter en del uppdateringar. Min fråga till er flygkunniga: När blir ett flygplan för gammalt för att vara säkert? Finns det några äldre plan som används reguljärt?

Hej

Det är nog en fråga i klass med hur långt är ett snöre.

Visst går det att modifiera och hålla ett gammalt flygplan i luften, det är ju mer en ekonomisk fråga.

Mvh isan lover
 
Betala för karantän om 1 passagerare visar symtom, det står inte smittad, förvisso så gäller detta Cambodia, vad är det som säger emot att Thailand inte skulle hitta på något dylikt? kanske dags att stanna i Sverige över vintern?

travelers entering Cambodia pay a deposit of $3,000 upon arrival at airports for mandatory COVID-19 testing and potential treatment services. On June 8, authorities released a fee schedule for these testing and treatment services. Travelers should be prepared to see this deposit applied to a minimum of $165 for mandatory COVID-19 testing, approximately $1,281 more to support quarantine in the event one or more passengers on their flight test positive, and a minimum of approximately $3,255 more for treatment and quarantine if the traveler tests positive. The Embassy recommends all travelers be prepared upon entry into Cambodia to pay for the full costs identified in the fee schedule.

Th
 
 

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar
7 K
P
A
Svar
7
Visningar
3 K
bungalow
B
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp