Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Försöker få arbetsdagen att gå…… Är det inte lön snart….. :laugh2:

IMG_7914.webp
Njut och tag chansen att vila upp dig mest du kan. Som pensionär får du inte en lugn stund.
:)
 
Har varit på Thai Watsado med en enkel inköpslista...men den var inte så enkel tydligen.
Hela affären är full med anställda, bara det att ingen talat om vad de säljer, så kunskapen är minst sagt dålig.

Slagborr maskin och skruvdragare fixade jag själv, men sedan. Entre dörr hittade jag, men när jag ville ha dörrfoder, handtag och gångjärn som passar så blev det kaos. Ja kaos, ingen visste vad som gick till vad, men alla visste att dörrfoder behövs inte. Även när en smått irriterad farang, jag, visade, pekade, googlade och så njet, det har de inte. Hmmm,..jo det hade de. Men det tog en timma att övertyga dem, med nästan våld.

För när väl fru Vax släppt den Thailändska artigheten och som så ofta, ursäktat mig för dem, och dem för mig så tog hon fram "onda ögat", och dåså.
Jag blev inte så arg denna gång då expediten som kunde Engelska enligt dem gav mig en liter motorolja när jag vill ha ett sett sexkants nycklar, jaha vem ler inte åt det. TiT.
 
Senast ändrad:
Knallat förbi grannen ett antal gånger de senaste dagarna.
Jag ser att jag är en stor inspirationskälla i kvarteret.
Grannen hade nämligen köpt sig en grill av något märke och modell.
Det skramlades och bankades i flera dagar.

Stackarn satt där ute och försökte få ihop en grill.
Knallade över och undrade hur det gick.

Sidorna hade han monterat upp och ner och på fel sida dessutom.
Han hade en höj och sänkbar del för kol/briketter.

Hjälpte till lite, men insåg att det verkade saknas delar vid detta lag och installationsanvisningar såg jag inte röken av.

Inga problem att montera ihop den utan instruktioner, kan jag tänka mig. Men när det verkar som att en del delar ligger någonstans i ”vegetationen” runt omkring, då är det bättre att låta honom fortsätta och kanske be om hjälp innan han börjar.

Det är förövrigt inte första gången jag hjälper honom. När han flyttade in så fick jag knalla in var och varannan dag och fixa ett eller annat.
 
Idag har kulturintresserade Berra gjort något som har funnits i många år på min bucket list. Det var nu eller aldrig. Istället för att åka till Thailand har jag, 70 år till ära, nämligen bokat en resa till Italien närmare bestämt till Toscana. Jag har alltid velat besöka Verona, Florens och Pisa.

Så när resten av familjen reser till Thailand sätter jag mig på en buss i 9 dagar för att ensam i avslappnad stil uppfylla min dröm. Resan, inklusive hotell, halvpension och utflykter kostade 13.500 kronor. Mindre än en flygbiljett med Thai. Thailand har jag ju sett på kors och tvärs, men inte den delen av Italien. Det var inget lätt beslut men man blir inte yngre, det var dags!

Bilder dyker säkert upp i en egen tråd så småningom!
 
Jag sitter framför fönstret och tittar på alla gamla pansisar som ska spela bingo på Folkets Hus i kväll. Då inser jag att jag är ju snart fyllda 67 bast. Men aldrig att jag går på bingo never happens. Men som jobbonär och hjälper frugan med matvagnen så har jag nog fullt upp med detta. :)
 
Baggarna tycker att jag har för hög lön.
Nu blev det fram med motorsågen rejält.
Lär bli typ 300k/år som går till Einar eller någon annan utsatt bagge.
Jag hoppas på höjda bidrag och skatter i Sverige.

Kan dom inte bara vara glada över att dom kom före Sverige i hockey VM och lär göra det även i fotbolls VM…..
 
Idag har kulturintresserade Berra gjort något som har funnits i många år på min bucket list. Det var nu eller aldrig. Istället för att åka till Thailand har jag, 70 år till ära, nämligen bokat en resa till Italien närmare bestämt till Toscana. Jag har alltid velat besöka Verona, Florens och Pisa.

Så när resten av familjen reser till Thailand sätter jag mig på en buss i 9 dagar för att ensam i avslappnad stil uppfylla min dröm. Resan, inklusive hotell, halvpension och utflykter kostade 13.500 kronor. Mindre än en flygbiljett med Thai. Thailand har jag ju sett på kors och tvärs, men inte den delen av Italien. Det var inget lätt beslut men man blir inte yngre, det var dags!

Bilder dyker säkert upp i en egen tråd så småningom!
Bussresa till Medelhavet det är tradition det! Det fanns långt innan chartern med flyg slog igenom och Italien var naturligtvis nummer ett.

Det är roligt att det fortfarande finns tillräckligt med underlag sa att de kan köra resorna.

Du kommer få uppleva mycket god mat bland annat.

Jag minns fortfarande min första bussresa ner till Europa.....
 
Jag sitter framför fönstret och tittar på alla gamla pansisar som ska spela bingo på Folkets Hus i kväll. Då inser jag att jag är ju snart fyllda 67 bast. Men aldrig att jag går på bingo never happens. Men som jobbonär och hjälper frugan med matvagnen så har jag nog fullt upp med detta. :)
Det hade jag också vägrat, det finns väl inget mer själsdödande som jag ser det. Jag har också fullt upp så aldrig i livet!
 
 

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp