Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Såg det stod på menyn på fotot. Lät så mysko
Nu tillbaka och lgger i sängen, frugan kollar thai video och ungarna som har eget rum gör väl sitt.
Tandvärken börjar bättra sig men sämsta veckan att få det, har rotfyllningstid när mönstrar av i Juli, nu midsommarvecka, går man till akuttandvård drar dom väl den bara.
Skall åka upp till roof baren och ta en Laproige.
 
Testa backen och ta ett besök hos kapten.
Jag har inte varit på Bakken (som egentligen heter Dyrehavsbakken) på drygt 50 år. Men du har fel faktiskt, Bakken har alltid haft fritt inträde men Tivoli är ganska dyrt, särskilt med dagens kurs på DKK. Det är lättare att ta sig till Tivoli, åker man tåg vilket jag starkt rekommenderar, ligger huvudingången på andra sidan gatan sett från Hovedbanegården. Och Tivoli är ganska vackert, särskilt när det börjar bli mörkt med alla tusentals lampor.
 
Ja Tosselilla är riktig skit i jämförelse faktiskt, finns inte ens en bar. Och dom stängde kl 17, åtminstone när vi var där.
Liseberg mäter sig rätt bra internationellt både när gäller attraktioner, visuellt vackert, lek, alla åldrar och iaf en restaurang som serverar schnitzel i världsklass ihop med tyrolemusik och dryck för äldre plus stor scen för konserter både inne och ute.
 
Tveklöst är det så. Liseberg är Nordens bästa nöjespark alla kategorier!
Om det var längesen man var på sjöfartshotellet så har det byggts om en hel del utanför.

20260616_215720.webp
 
Har bara varit på Liseberg en gång och tyckte det var lite same same som Grönan men är ingen person som tycker att det är skitkul att gå på dessa nöjesparker i Sverige. Nöjesparker i USA typ 6 flags då snackar vi nöjespark :)
Ärligt, vet inte hur man kan tycka same same, Liseberg är typ 5x så stort med vackra parkmiljöer och häftiga rides.
Ungarna ville på spelhuset i grönalund, typ 12 spel, Liseberg 4 våningar fullt med.
 
Ärligt, vet inte hur man kan tycka same same, Liseberg är typ 5x så stort med vackra parkmiljöer och häftiga rides.
Ungarna ville på spelhuset i grönalund, typ 12 spel, Liseberg 4 våningar fullt med.
Jag säger ju att jag inte är rätt person att bedöma eller utvärdera vilken nöjespark som är bäst mellan Liseberg eller Grönalund. Det får någon annan göra men med mitt låga intresse så blir dom lite same same. Åkattraktionerna i Sverige har aldrig imponerat på mig. Sorry, min uppfattning bara. Att det sedan kan vara vackra miljöer kan jag hålla med om. Har som sagt bara varit på Liseberg en gång eller kanske två men minns inte så mycket pga av ointresse gissar jag. Har aldrig gått in på Grönalund på eget beslut utan alltid följt med någon polare. Finns nästan inget därinne som roar mig förutom kall öl kanske.
 
Hela parkuppbygget när man kommer in på Liseberg, Grönan var en besvikelse och efter 2 timmar daddy can we go home to hotell.
Inte en enda attraktion som var direkt häftig, hamnar i nivå med Bangkoks dreamland.
 
Jag säger ju att jag inte är rätt person att bedöma eller utvärdera vilken nöjespark som är bäst mellan Liseberg eller Grönalund. Det får någon annan göra men med mitt låga intresse så blir dom lite same same. Åkattraktionerna i Sverige har aldrig imponerat på mig. Sorry, min uppfattning bara. Att det sedan kan vara vackra miljöer kan jag hålla med om. Har som sagt bara varit på Liseberg en gång eller kanske två men minns inte så mycket pga av ointresse gissar jag. Har aldrig gått in på Grönalund på eget beslut utan alltid följt med någon polare. Finns nästan inget därinne som roar mig förutom kall öl kanske.
Kanske har förändrats för rätt häftiga rides idag och tom för vuxna ok bar/restauranger.
Sist jag var på Grönan var jag väl ca 10 år gammal, besvikelse då och idag.
Men även då var Legoland en besvikelse men har lyft sig rejält för barndelen, inget kul för vuxna som vill ta ett glas.
Liseberg är ju kul idag även för vuxna med barer och sin 5 kamp.
Liseberg har flera nya häftiga rides som jag inte vågar.
Grönan var inte större än en rask promenad på 5 min.
 
Kanske har förändrats för rätt häftiga rides idag och tom för vuxna ok bar/restauranger.
Sist jag var på Grönan var jag väl ca 10 år gammal, besvikelse då och idag.
Men även då var Legoland en besvikelse men har lyft sig rejält för barndelen, inget kul för vuxna som vill ta ett glas.
Liseberg är ju kul idag även för vuxna med barer och sin 5 kamp.
Liseberg har flera nya häftiga rides som jag inte vågar.
Var över 20år sedan jag var på Liseberg. Grönan var väl när grabben var mindre. Då fick man titta på eller åka någon barntillåten med honom. Blev ju inte ens en bira när man körde barnvagn och bil.
 
Var över 20år sedan jag var på Liseberg. Grönan var väl när grabben var mindre. Då fick man titta på eller åka någon barntillåten med honom. Blev ju inte ens en bira när man körde barnvagn och bil.
Jag har ju varit på många, bara på 1 år har vi gjort 6 nöjesparkbesök om man räknar in High Chapparall och jag åker, men dom nya på Liseberg vågar jag inte nu när blivit äldre till äldste sonens förtret för han vill men inte själv.
Han var även på Thailands största i Bangkok under songkhran
Jag tycker jag har hyfsat ok belägg för min åsikt.
 
Jag har ju varit på många, bara på 1 år har vi gjort 6 nöjesparkbesök om man räknar in High Chapparall och jag åker, men dom nya på Liseberg vågar jag inte nu när blivit äldre till äldste sonens förtret för han vill men inte själv.
Han var även på Thailands största i Bangkok under songkhran
Jag tycker jag har hyfsat ok belägg för min åsikt.
Det jag åkt i USA på 6 flags, Sea world, Universal studios, Dolly Parton och en park i Tampa Florida som jag inte minns namnet har slagit allt i Sverige med hästlängder och då räcker det oftast med att titta på dem. Bara att dom i USA har jag åkt.
 
Minns när jag och polarn var på Sea World så hade dom en riktigt cool åkattraktion. Den ingick ju i inträdesbiljetten och kön var inte så lång. Den var helt grym och det sög i magen. Vi åkte tills det inte sög i magen längre så blev några repor. Sjukt kul! :p
 
 

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp