Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Här blir inget jobb under midsommar.
HR ringde idag för dom hade fått förvarning att imorrn svarar vi inte, förstått att viktig helg för er och blir det förändring gällande påmönstring får vi flytta fram, skall ikke förstöra er store dag.
Vi är ju majoritet svenskar ombord, alla befäl är svenskar förutom 1 som är dansk, matroserna norrmänn.
 
Var och drog 15 bäcköringar i eftermiddag. Vart lite stressig då fick ge mig väg på jobb. från Jämtland till Hälsinge kusten
Men midsommar lunchen är räddad
Var uppe i Norrland o jagade Älg på 90 talet, Jaktlaget var inbjuden till typ någon kom hem fest , Skulle bjudas på surströmming, Han som vi bodde hos gillade inte surströmming så han tog ut mig på en fisketur jag aldrig kommer att glömma. En liten å mitt ute i skogen ca 1 till 2 meter bred fick ett metspö säkert 5 6 meter långt sen lina o krok inget annat förutom masken , Sen smyga som f@n o doppa metet, Alltså vilket fiske fick öringar upp till 6 8 hekto
 
Var uppe i Norrland o jagade Älg på 90 talet, Jaktlaget var inbjuden till typ någon kom hem fest , Skulle bjudas på surströmming, Han som vi bodde hos gillade inte surströmming så han tog ut mig på en fisketur jag aldrig kommer att glömma. En liten å mitt ute i skogen ca 1 till 2 meter bred fick ett metspö säkert 5 6 meter långt sen lina o krok inget annat förutom masken , Sen smyga som f@n o doppa metet, Alltså vilket fiske fick öringar upp till 6 8 hekto
Ja vad jag gillar med bäck/å mete och bäcköring är enkelheten. Ett spö och en burk mask. En sommarkväll så är det en fantastisk naturupplen och tas i sakta mak upp efter bäcken, det är jäkligt fridfullt det är balsam gör själen. Teleskop spöet jag ofta använder är från 60 talet 6 m. Farsan hade det och sedan har jag det nu mera.
Har det som tradition att fiska bäcköring dagen innan midsommar. Så nu väntar bäcköring till lunch en god pilsner och en calvados till rabarberpaj, när man kommer hem från jobbet. Ovanligt gott om hjortron blommor var det i år. Så man får nog ihop till frukost filen, gröten i år.
 
Tog en liten tur på motorcykeln i värmen och jag blir lika överraskad varje gång. Inte för att jag är en racerförare eller speciellt våghalsig, men det finns tillräckligt av dessa ändå i thaitrafiken....
Kör på stora vägen mellan Hua Hin och Cha Am, ca 100 km i timmen, men jag blir ständigt omkörd av hjälmfria thai på skotrar som tycks toppa 250 km i timmen. Detta är jag van vid, men idag var det lite extra.

En Honda Cub, i dåligt skick och med ett ljud som påminner om glödstiftsmotorer, kommer på… vänster sida om mig. Han inte se dem i spegeln, utan det sa bara...brrrrrrrrrrr swish och sedan var de borta i horisonten. Två snubbar, en stor säck cement i förarens knä och självklart en stor gasolbehållare i passagerarens knä. Säcken hänger ut åt vänster och tuben mot höger, men brrrrrrr… switch och de var borta. Måste ha gått i 150, minst, eftersom jag själv låg i 100.
Frugan har en Honda Cub och den är mycket trevlig, men liten och i över 80 börjar jag känna mig lite sisådär, och den toppar kanske 100 om man har medvind och lätt nedför. Men det går tydligen att vässa dessa till nya höjder.

Dödsförakt, eller är de djupt buddhiska och hoppas på att återuppstå som Lewis Hamilton, ja, eller bara ren dumhet? Jag undrar ofta när jag ser saker som dessa.
 
Idag blir det ett lugnt midsommarfirande, det mesta är inhandlat inkl %. Men alltid glömmer man något och denna gången var det gräddfil. Så jag får ge mig iväg till ICA så småningom och köpa en burk. Det kan bli ett par bingolotter också, jag har en bekant som brukar sitta där och sälja.
 
Senast ändrad:
Tog en liten tur på motorcykeln i värmen och jag blir lika överraskad varje gång. Inte för att jag är en racerförare eller speciellt våghalsig, men det finns tillräckligt av dessa ändå i thaitrafiken....
Kör på stora vägen mellan Hua Hin och Cha Am, ca 100 km i timmen, men jag blir ständigt omkörd av hjälmfria thai på skotrar som tycks toppa 250 km i timmen. Detta är jag van vid, men idag var det lite extra.

En Honda Cub, i dåligt skick och med ett ljud som påminner om glödstiftsmotorer, kommer på… vänster sida om mig. Han inte se dem i spegeln, utan det sa bara...brrrrrrrrrrr swish och sedan var de borta i horisonten. Två snubbar, en stor säck cement i förarens knä och självklart en stor gasolbehållare i passagerarens knä. Säcken hänger ut åt vänster och tuben mot höger, men brrrrrrr… switch och de var borta. Måste ha gått i 150, minst, eftersom jag själv låg i 100.
Frugan har en Honda Cub och den är mycket trevlig, men liten och i över 80 börjar jag känna mig lite sisådär, och den toppar kanske 100 om man har medvind och lätt nedför. Men det går tydligen att vässa dessa till nya höjder.

Dödsförakt, eller är de djupt buddhiska och hoppas på att återuppstå som Lewis Hamilton, ja, eller bara ren dumhet? Jag undrar ofta när jag ser saker som dessa.
Det räcker att ha en buddhagubbe hängande runt halsen har jag läst här på forumet, det hjälper mot allt :)
 
Trädgårdpyssel

IMG_20260619_111808.webp
 
Vi tog bilen ner till Jukkasjärvi & midsommarfirandet dom har på hembygdsförening.
Regnet hänger I luften men det var ändå ganska mycket folk,det dansades smågrodorna,sång,röktes fisk till försäljning och mat fanns att köpa i restaurangen.

20260619_125849.webp


20260619_130436.webp


20260619_130828.webp


20260619_132345.webp


20260619_132712.webp
Jag avstår midsommarfirandet i parken i år, det finns väldigt lite skugga där och och med sol och 27 grader känns det för varmt. Och kön till glasskiosken brukar vara enorm. Så det blir en kopp kaffe istället och en stänkare är på gång. Det lugna firandet fortsätter!
 
 

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp