SatanG
Forumveteran
Hej
Jag håller med, dessa människor är fantastiska som klarar av att vara så positiva och glada trots sin besvärliga situation,
att behöva arbeta en hel dag och dessutom obetald övertid för en summa som en Svensk betalar för en eller två öl på en bar är bedrövligt minst sagt.
I världens mest ojämlika land finns det ingen rättvisa även om en del Svenskar tycks tro det ibland, många arbeten gränsar på olika sätt til slaveri där arbetsgivarna utnyttjar dom anställdas utsatta situation.
Mvh isan lover
Ja jag har hört om svenska fackpampar i Isaan som utnyttjade folket där för 150-200 baht per dag, ibland slänger slavdrivaren in ett par begagnade skor för att döva sitt dåliga samvete. Som tur är har marknaden drivit upp lönerna även för dessa har du ju skrivit i andra inlägg, eller hur?
Världens mest ojämlika land du drar upp hela tiden, det var väl långt ifrån alla länder med i den undersökningen? Det vet du säkert men din totala brist på ärlig debatt är ju tyvärr helt befriad från hederlighet, allt ska feltolkas och överdrivas som vanligt.
Av det 15-tal jobb jag sett i bangkok som outbildade släktingar fått är det ingen som fått mindre än 300/dag och det går att få jobb på dagen om man söker. 300 får man inte ens en maid i bangkoks förorter. Därmed inte sagt att det ger ett särskilt drägligt liv.
/ SatanG
Senast ändrad: