Big Bike forum

Köpte denna fina Dragqueen (Dragstar) 1100 -06 för drygt en månad sedan och har snart kört 300mil. Det var mest för att testa på custom. Väldigt olika från Aprilian men roligt och trevligt likaså, bara annorlunda. Härligt att kunna välja hoj efter behov :)

6CE3D981-52CA-466D-9DD5-AF0E563CDB3B.jpeg

Har åkt både Custom , smått mitt emellan samt stort , Tycker att sporthojarna har så pass bättre väghållning så det passar mig bättre , speciellt på långturer på okända vägar där kurvor helt oförhappandes dyker upp , då vill jag ha en som Engelsmännen säger "nimle" maskin ...Sista stora hojen petade dessutom i sig mer än litern /10 km, nu åker jag KhonKaen -Pattaya på mindre än 20 l soppa , förut 40 liter

Läste på lite om HDs motorer igår. Har väldigt lite kunskap om HD generellt. Den Road King som @Långeman länkade till tidigare i denna tråd är väldigt fin och verkar välskött. Det är en 2009 och i den sitter Twin cam motorn på 96cuin. Runt 2011-2012 (gäller Sverige) kom den motorn i en uppdaterad variant och var på 103cuin. Förra året hyrde vi HD i Nashville för en dag. Jag valde då en Street Glide med 103 motorn. Den har samma chassi som Road King. Riktigt trevlig men vid första rödljuset trodde jag att motorn skulle hoppa ut ramen. Skulle tydligen vara så.

103 motorn var ingen vidare raket och då tänker jag på 96an som sitter i den äldre Road Kingen. Någon här som har den erfarenheten?

Minst vill jag ha 103 motorn men helst den nya M8 (Milwakii Eight) motorn. Allt är en prisfråga så klart. Fina Road King från typ 2012 med 103 motorn kostar i runda slängar 200 000kr. En sprillans ny kostar förhållandevis inte så mycket mer.

Inte lätt det här :) 555555

Läste på lite om HDs motorer igår. Har väldigt lite kunskap om HD generellt. Den Road King som @Långeman länkade till tidigare i denna tråd är väldigt fin och verkar välskött. Det är en 2009 och i den sitter Twin cam motorn på 96cuin. Runt 2011-2012 (gäller Sverige) kom den motorn i en uppdaterad variant och var på 103cuin. Förra året hyrde vi HD i Nashville för en dag. Jag valde då en Street Glide med 103 motorn. Den har samma chassi som Road King. Riktigt trevlig men vid första rödljuset trodde jag att motorn skulle hoppa ut ramen. Skulle tydligen vara så.

103 motorn var ingen vidare raket och då tänker jag på 96an som sitter i den äldre Road Kingen. Någon här som har den erfarenheten?

Minst vill jag ha 103 motorn men helst den nya M8 (Milwakii Eight) motorn. Allt är en prisfråga så klart. Fina Road King från typ 2012 med 103 motorn kostar i runda slängar 200 000kr. En sprillans ny kostar förhållandevis inte så mycket mer.

Inte lätt det här :) 555555
Djäkligt lätt att välja , skit i HDn bara kult , en riktig skakmaskin, ligg bakom en HD åkare och var uppmärksam på varför de varje kvart måste omväxlingsvis släppa ena handen för att skaka liv i känseln .. helt vansinnigt , dessutom så finns det inget pulver i de gamla slöa spisarna .. Massor med småproblem . Hoppa då i stället in på stora Honda i Pattis , de har stora cyklar , av hög kvalitet.. Eller nöj dig med en av de bästa , den du har ...Löjliga slantar för att köpa på sig en massa problem

Djäkligt lätt att välja , skit i HDn bara kult , en riktig skakmaskin, ligg bakom en HD åkare och var uppmärksam på varför de varje kvart måste omväxlingsvis släppa ena handen för att skaka liv i känseln .. helt vansinnigt , dessutom så finns det inget pulver i de gamla slöa spisarna .. Massor med småproblem . Hoppa då i stället in på stora Honda i Pattis , de har stora cyklar , av hög kvalitet.. Eller nöj dig med en av de bästa , den du har ...Löjliga slantar för att köpa på sig en massa problem
Va bra då vet jag att HD år skit å kult ,men va sjutton det gillar jag,HD har väl 3 st olika maskiner me vibrationer som man kan välja på eller har jag fel igen ;)

Va bra då vet jag att HD år skit å kult ,men va sjutton det gillar jag,HD har väl 3 st olika maskiner me vibrationer som man kan välja på eller har jag fel igen ;)
Självklart är de snygga att kika på , men inte blir jag ballare för att jag åker HD , tyvärr är det mångas uppfattning att det är just frågan om att "jag åker bara HD " , Min åsikt bara Pontiac, skakmaskiner är de även enligt min åsikt , och inte heller mycket kraft i dessa maskiner .Dessutom och priset är ju bara löjligt ..Att betala ett sånt överpris för bara ljudet som är i särklass ,det skulle jag aldrig göra , varför HD har sitt eget specifika ljud vet du kanske Pontiac , för att erhålla detta på de nya som har en "normal " cylindervinkel har man lagt in en bugg i styrboxen , trots det så får du inte samma ljud som på en gammal skakig maskin som fick sitt ljud pga att deras konstruktörer gjorde en miss i motorkonstruktionen , det enda jag faktiskt gillar riktigt bra med HD , Oslagbart fint ljud i maskinerna :thumbsup: Som sagt min syn på detta med HD

Du har så rätt, HD Electra Glide 1200 är kult, den kan lika bra stå parkerad på uppfarten som en ögonfröjd, bli smekt av mina blöta tindrande ögon, solens strålar glänser ikapp med reflexerna på den mjuka fina blå lacken...

En sak håller jag med Phonta om, när det gäller HD, priset är på tok för högt...står inte i proportion till andra bågar.

En sak håller jag med Phonta om, när det gäller HD, priset är på tok för högt...står inte i proportion till andra bågar.
Nej , helt sant , och inte heller kvaliteten. men vackra att se på . men det finns fler som är enligt mitt tycke :) Och ja jag har ägt gamla gamla HD , och har åkt med folk som åker nyare , och sett en massa skitproblem , inga stora direkt , men hela tiden irriterande saker som gör att de blir stående ;)

Har man en dröm så har man (HD), en del satsar miljoner på en tavla, en del köper frimärken som dom kan sitta å glo på i timmar, jag satte in en bild på en hoj tidigare, 100.000 B nu har han sänkt priset till 80.000 B, sänker han priset lite till så är det inte omöjligt att det händer något, ställa den i trädgården som ett konstverk.

Har man en dröm så har man (HD), en del satsar miljoner på en tavla, en del köper frimärken som dom kan sitta å glo på i timmar, jag satte in en bild på en hoj tidigare, 100.000 B nu har han sänkt priset till 80.000 B, sänker han priset lite till så är det inte omöjligt att det händer något, ställa den i trädgården som ett konstverk.
100.000thbt , vad får man för det ?

Liknande trådar

G
Svar
9
Visningar
3 K
thaigirl87
T
A
Svar
11