Bygga under 200.000kr

5D?
Bredd, djup och höjd (3D). De andra 2 dimensionerna är då kanske tid (hur lång tid bygget kommer ta, samt en lokal dimension som bara finns i Thailand -Det blev inte man tänkte sig:D

Förlåt, men kunde inte låta bli;)

Om dörren till den vänstra toaletten vätter ut mot köket, så skulle jag vilja avråda det.
Det kan bli otrevligt att brassa käk när ngn har gjort nr 2

Så här kan samma byggnad se ut i programmets 3D

3DSnapshot.png

Om ni undrar så är golv till tak höjden, satt till 2,70, med tanke värmen i LOS..

5D?
Bredd, djup och höjd (3D). De andra 2 dimensionerna är då kanske tid (hur lång tid bygget kommer ta, samt en lokal dimension som bara finns i Thailand -Det blev inte man tänkte sig:D

Förlåt, men kunde inte låta bli;)

Programmet/Appen heter: 5D Planner
Don't shoot me, shoot the inventor...

Jag frågade bara om du fick plats för en säng eller blir det en matta på golvet

@magunnar, friggebod är 10 m2 får du plats med en dubbelsäng där??

Det kanske inte blir en "Kingsize" säng, men säg en "Queensize" borde funka, om du tvekar i ditt tankesätt ang. att få plats.
Gå då över till hur bred "din" säng måste vara för att inte rulla över på kär-ringen, sängar kommer med flera alternativ än du tror: 60+60=120 cm, 70+70=140 cm, 80+80=160 cm, 90+90=180 cm och 100+100=200 cm(Queensize), eller andra mått som du kanske vill ha, men då kostar det istället och hur komfortabel du känner dig gentemot din vän sovandes nästgårds dig...

@magunnar, friggebod är 10 m2 får du plats med en dubbelsäng där??

Det kanske inte blir en "Kingsize" säng, men säg en "Queensize" borde funka, om du tvekar i ditt tankesätt ang. att få plats.
Gå då över till hur bred "din" säng måste vara för att inte rulla över på kär-ringen, sängar kommer med flera alternativ än du tror: 60+60=120 cm, 70+70=140 cm, 80+80=160 cm, 90+90=180 cm och 100+100=200 cm(Queensize), eller andra mått som du kanske vill ha, men då kostar det istället och hur komfortabel du känner dig gentemot din vän sovandes nästgårds dig...
OJJJJJ! Jag frågade bara är nästan 190cm och har säng 230x230cm. Du behöver inte vara så känslig.:rolleyes:

OJJJJJ! Jag frågade bara är nästan 190cm och har säng 230x230cm. Du behöver inte vara så känslig.:rolleyes:

Aldrig känslig, bara undrar hur du upplever 10 m2(mått mässigt sett), för "din" säng är 2,3x2,3=5,29 m2 av 10m2 yta, detta innebär att det bara är 4,70 m2 kvar att planera på..

Senast ändrad:
Jag vet inte har aldrig haft 10m2 rum då har lite svort att se det i huvudet.

Ber då om ursäkt!
Själv har jag 20 år i byggbranchen och fastigheter inblandade, så illa sagt var jag den typen som såg till att andra hade en grotta att krypa in i när vi gick från "Lucy" till Homosapiens när de lärde sig att göra upp eld med 2 pinnar..
;)o_O;)

@magunnar,
60+60=120 cm, 70+70=140 cm, 80+80=160 cm, 90+90=180 cm och 100+100=200 cm(Queensize).

Jag har haft fel förr, men om jag inte missminner mig så är en queen-size 160*200 med några cm felmarginal (empiriska mått hör till stenåldern;))
King-size är 180*200 enligt mina uppskattningar.

@magunnar , dina mått på 230*230 måste vara typ oljeschejk-size :eek: Bra om man har en fru som snarkar (hålla henne långt borta från sig) eller att ha alla fruarna i sängen samtidigt:p

Jag har haft fel förr, men om jag inte missminner mig så är en queen-size 160*200 med några cm felmarginal (empiriska mått hör till stenåldern;))

@magunnar , dina mått på 230*230 måste vara typ oljeschejk-size :eek: Bra om man har en fru som snarkar (hålla henne långt borta från sig) eller att ha alla fruarna i sängen samtidigt:p

55555!! :wai:

Det är inte hon som snarkar det är jag så hon är jätteglad att hon kan sova på andra sidan av klotet:D

@magunnar har STORT sovrum så då passar en stor säng :)

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
14
Visningar
4 K