Djur tråden!

Thai vet nog en hel del av sånt som är specifikt för Thailand, och där står vi oss kort. Risodling exempelvis vet jag inte ett skit om . :laugh2: Sen är ju inte alla Thai outbildade , och att vara outbildad är ju inte samma som att vara Ba Bo Bo. Issanfarmarna kan mestadels sitt jobb, men sen stannar kunskapen om det mesta tyvärr
Grrr voff, blir inga Nobel pris på ett tag till det landet! Voff!

Att vildsvinen kan vara stygga mot hundar vet vi,här är en av kompisens hundar som blivit av med ett bakben pga ilskna grisar.
Otroligt fin och tillgiven hund som nu är pensionär & gårdshund.

20241104_160104.jpg

20241104_160100.jpg

Att vildsvinen kan vara stygga mot hundar vet vi,här är en av kompisens hundar som blivit av med ett bakben pga ilskna grisar.

20241104_160104.jpg

20241104_160100.jpg
Jo så är det, Det kan vara ett problem att de för mycket "på" grisen, är det sen en större hund som inte backar så kan det gå illa, jag har jagat gris med Tyska jaktterrier, de som vi hade tillgång till funkade bra. De är mindre och ruskigt snabba att komma undan en ilsken gris. Testade min Engelska Bullterrier på gris i hägn, tanken avar att få den testad för godkänt prov på gris, det skit sig totalt då hon bet grisen ganska illa och jag fick betala för skadorna :( En Bullterrier backar" ALDRIG" har jag lärt mig under de 9 åren med henne. Men herregud vilken underbar familjehund detta var, saknaden är enorm även nu efter tre år

Puky.jpg

Snacka om att vara kall.
Jag hade skitit i byxorna :oops:

Det kanske räckte att han vände ryggen till, då visste björnen att den vunnit utmaningen.

20241104_160104.jpg

20241104_160100.jpg
Hej

Ja hundar har ingen chans mot vildsvin, vi födde ju upp vildsvin i Thailand och brukade ha 25-30 st i taget för slakt och försäljning, vår hund Kafä som var en riktigt tuff alfahanne som läxade upp alla hundar han stötte på i vår by och dom närmast övriga hade inte en chans mot vildsvinen.

Kafä lärde sig aldrig att låta vildsvinen vara och åkte på en omgång varje gång han försökte gå på vildsvinen, vi släppte ut alla kultingar på farmen, även halvvuxna kultingar klarade av en hund hur lätt som helst, dom sprang rätt i sidan på hunden så han gjorde en luftfärd, gav han inte upp då så fick han en omgång till.

Mvh isan lover

Jo så är det, Det kan vara ett problem att de för mycket "på" grisen, är det sen en större hund som inte backar så kan det gå illa, jag har jagat gris med Tyska jaktterrier, de som vi hade tillgång till funkade bra. De är mindre och ruskigt snabba att komma undan en ilsken gris. Testade min Engelska Bullterrier på gris i hägn, tanken avar att få den testad för godkänt prov på gris, det skit sig totalt då hon bet grisen ganska illa och jag fick betala för skadorna :( En Bullterrier backar" ALDRIG" har jag lärt mig under de 9 åren med henne. Men herregud vilken underbar familjehund detta var, saknaden är enorm även nu efter tre år

Puky.jpg
Vem tillät dej att testa en kamphund i en gris hägn. test på gris sker alltid med jakt hundar inte sällskaps ,bruks, eller som du hade en kamp hund, idiotiskt både för hunden och grisen. Har svårt att tro att en som har en vildsvins hägn släpper in
en sån hund du hade, dessutom inte klokt av dej att testa den mot grisar, du tyckte inte nog mycke om hunden bara vill
visa hur matcho du är

Liknande trådar

L
Svar
1
Visningar
1 K
L200
L
L
Svar
124