Djur tråden!

Ingen skillnad på katt och hund. Om jag har fattat rätt kan alla däggdjur smitta dig med rabies. Fladdermöss är t ex en stor risk.
Som du säger ingen skillnad men när skall man gå abnormal, varningen är phuket och huahin, katt springer runt benen sksll jag gå och ta vaccin, vet inte.

Vägrar, ni djurvänner vad beror det på, han/hon reser ju tom ragg nu när andra kommer nära, släpper mig inte en cm.

20230312_023947.jpg

Vägrar, ni djurvänner vad beror det på, han/hon reser ju tom ragg nu när andra kommer nära, släpper mig inte en cm.

20230312_023947.jpg
Lyft på svansen å kolla om det är en hon eller han! Pelle svanslös kan han heta i så fall! :beer: Sedan är det så här att katter känner på sig om man är en bra människa eller inte! Den har valt dig till sin ägare!

Finns det lo katt i Thailand? Nog sjukaste jag upplevt i hela mitt liv.
Katten satt där sen wisch sprang rakt över knäkte katten på mitten, låg bakom möblerna morra försökte jaga fram men blev skitskraj, gick så snabbt flög som katt rakt över altanen knäckte nog ryggen på katten direkt.

Ingen skillnad på katt och hund. Om jag har fattat rätt kan alla däggdjur smitta dig med rabies. Fladdermöss är t ex en stor risk.
Njaa, fladdermöss är nog inte det Berra , har kollat noga på detta när Musdjäkeln bet mig , "Rodents is nearly never arisk for Rabies " Det bror på att så små djur måste ju bli bitna för att smittas , och ett så litet däggdjur överlever inte ett anfall från en annan predator, annars har du ju helt rätt i att alla "Mammals" däggdjur kan bära på det , Jag fick ta 5 sprutor då de inte kunde kolla/följa upp djuret som bet mig , vilket de annars djur med ex katt eller hund

Jag tänkte på det efteråt.
Nu får jag bara hoppas på det bästa för den slickade lite på handen.:unsure:
Du skall ha ett sår eller skadad hud på handen för att viruset skall kunna infektera dig, har du en skada och blir slickad där så kan det gå illa om djuret är smittat , tvätta noga med tvål och vatten samt uppsök vård inom ett dygn så är det hellugnt , Även efter några dygn så kan du ta sprutorna, det har en mycket lång inkubationstid detta virus

Du skall ha ett sår eller skadad hud på handen för att viruset skall kunna infektera dig, har du en skada och blir slickad där så kan det gå illa om djuret är smittat , tvätta noga med tvål och vatten samt uppsök vård inom ett dygn så är det hellugnt , Även efter några dygn så kan du ta sprutorna, det har en mycket lång inkubationstid detta virus
1177 vård i Sverige säger väldigt lättsmittat och räcker med slickad i ansiktet, inte såruppning utan öra, näsa mun öga.

Nä det bryr jag mig inte om.
Katter är bra för de jagar möss/råttor och då blir det förhoppningsvis färre ormar.
Här har vi fyra hundar innanför muren så katter göre sig inte besvär här, skulle bli ett tråkigt avslut, och jag gillar även katter, hundarna tar allt , geckos, möss mm , men råttor finns inga här , bara skogs och husmöss. Ormar rör de inte, bara skäller på dem, då blir man uppmärksam på ormen

Här har vi fyra hundar innanför muren så katter göre sig inte besvär här, skulle bli ett tråkigt avslut, och jag gillar även katter, hundarna tar allt , geckos, möss mm , men råttor finns inga här , bara skogs och husmöss. Ormar rör de inte, bara skäller på dem, då blir man uppmärksam på ormen
Våra hundar har tagit risråttor på fälten framför huset.

1678973673520.jpeg

1678973706541.jpeg

Inga små skogsmöss de tog, den här fick grannen till middag.

1678973997965.jpeg

Liknande trådar

L
Svar
1
Visningar
1 K
L200
L
L
Svar
124