Dyrt med alkohol i Thailand.

 

Dick

Aktiv medlem
Jag tycker det är dyrt att kröka i Thailand.
Hemma i Sverige är det mycket billigare.
Hur ligger det till med priserna i andra länder såsom Filippinerna ,Laos,Vietnam o Burma?
Kambodja har jag själv besökt o där blev man full för ett par Dollars!
 
Jag tycker det är dyrt att kröka i Thailand.
Hemma i Sverige är det mycket billigare.
Hur ligger det till med priserna i andra länder såsom Filippinerna ,Laos,Vietnam o Burma?
Kambodja har jag själv besökt o där blev man full för ett par Dollars!
Blend o Hong Tong är ju inte så dyrt, ölen är ju svin dyr.
 
Jag tycker det är dyrt att kröka i Thailand.
Hemma i Sverige är det mycket billigare.
Hur ligger det till med priserna i andra länder såsom Filippinerna ,Laos,Vietnam o Burma?
Kambodja har jag själv besökt o där blev man full för ett par Dollars!
Om du nu har så taskigt med deg att du tycker det är dyrt, kan jag varmt rekommendera Lao kao :p har sett en å annan blivit packad för en tjuga:reta:
 
I Filippinerna är ölen ungefär halva priset mot Thailand, en 33cl kostar 5-6kr och en 50cl 9kr och starksprit som rom och gin är nästan samma pris som öl per cl. 18kr för ett helrör 40% rom.
Vin är dyrt.
Sverige är inte dyrt på systembolaget för vin och öl.
 
I Filippinerna är ölen ungefär halva priset mot Thailand, en 33cl kostar 5-6kr och en 50cl 9kr och starksprit som rom och gin är nästan samma pris som öl per cl. 18kr för ett helrör 40% rom.
Vin är dyrt.
Sverige är inte dyrt på systembolaget för vin och öl.
Hur är kvaliteten på starkspriten?
 
Hej

Dricker man det inhemska som Thailändarna själva dricker så blir det inte dyrt, på landet har ju många dessutom tillgång till hemmagjort risvin som är gott.

Mvh isan lover
 
Rom (Tanduay) är bättre än Sang Som för 18kr., Gin är av skiftande kvalitet beroende på pris.
Den billiga Ginbra fungerar med lime/calamansi som tar bort finkelsmaken.

Det finns många olika att välja bland i städerna, sämre på landsbygden.
Har dom nån sorts tradition att tillverka Rom?
 
Hej

Dricker man det inhemska som Thailändarna själva dricker så blir det inte dyrt, på landet har ju många dessutom tillgång till hemmagjort risvin som är gott.

Mvh isan lover
Har provat detta inhemska men även om jag inte är kräsen så smakade det som fotogen luktar.Det var nån sort LaoKao.
Om jag inte minns fel kunde man köpa 60 cl för 100 baht.
 
Har provat detta inhemska men även om jag inte är kräsen så smakade det som fotogen luktar.Det var nån sort LaoKao.
Om jag inte minns fel kunde man köpa 60 cl för 100 baht.
Det är i stort samma pris som för Red- och Black Cook på Tesco Lotus.
Många prismedvetna långliggare gick på den vodkan.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
I
A
Svar
42
Visningar
5 K
P
 
Tillbaka
Topp