Flyg och övriga transporter i Coronatider

Thai Airways har börjat erbjuda flygningar igen..

IMG_20201009_122949.jpg

En kompis flickvän anländer CPH den 7/11 med Emirates. Och då måste han vara på plats för att hjälpa henne vidare. Nu stänger ju Danmark igen, men frågan är: får han åka till flygplatsen och hämta henne? Någon här som vet hur det verkligen ligger till.

En kompis flickvän anländer CPH den 7/11 med Emirates. Och då måste han vara på plats för att hjälpa henne vidare. Nu stänger ju Danmark igen, men frågan är: får han åka till flygplatsen och hämta henne? Någon här som vet hur det verkligen ligger till.
Måste ju vara på varsin sida planket då hen befinner sig i transit...o

Hej

På radion intervjuade dom en Dansk polischef idag och enligt honom skulle dom inte börja med id-kontroll av alla igen men göra lite stickprov då och då.

Hoppas det löser sig.

Mvh isan lover

Hej

På radion intervjuade dom en Dansk polischef idag och enligt honom skulle dom inte börja med id-kontroll av alla igen men göra lite stickprov då och då.

Hoppas det löser sig.

Mvh isan lover
Ja det svaret är ju inget man vill ha. Stickprov låter ju som rysk roulett :rolleyes: Jag har kollat lite på de danska myndigheternas sidor, men blir inte klokare. Ska be honom ringa gränspolisen. Sicken röra detta har blivit.

Ja det svaret är ju inget man vill ha. Stickprov låter ju som rysk roulett :rolleyes: Jag har kollat lite på de danska myndigheternas sidor, men blir inte klokare. Ska be honom ringa gränspolisen. Sicken röra detta har blivit.

Hej

Ja det är tråkigt med det här hattandet fram och tillbaka och det ställer till det för folk.

Själv får jag besök ifrån Danmark på söndag, det är min Danske kusin med följe som kommer på besök, dom blir här en vecka, vill följa med och fiska hummer m.m.

Mvh isan lover

Jag körde över bron till Danmark idag.
Ingen kontroll.
Men jag ser att det antagligen är nya beslut i morgon.
Jag ska köra över i morgon igen och ska se om jag kan få lite info.
Annars är det bara för henne att ta tåget till Hyllie och bli mött där istället.

Jag körde över bron till Danmark idag.
Ingen kontroll.
Men jag ser att det antagligen är nya beslut i morgon.
Jag ska köra över i morgon igen och ska se om jag kan få lite info.
Annars är det bara för henne att ta tåget till Hyllie och bli mött där istället.
Bra. All info är suveränt. Nä hon kan inte bara ta tåget, då hon förstår noll och ingenting. Hon har en väninna med som hoppar av i DK, därför hon fixat flyget.

Bra. All info är suveränt. Nä hon kan inte bara ta tåget, då hon förstår noll och ingenting. Hon har en väninna med som hoppar av i DK, därför hon fixat flyget.
Hon hittar tåget om hon inte är synskadad.
Förstår hon inte engelska i text så finns där inne i terminalen en bild av ett tåg.
Skicka ett sms med dessa ledorden:
Enkelbiljett.
Hyllie.
Vuxen.
Klarar hon inte det så lär hon inte kunna ta sig ombord på planet i Thailand.

Förstår hon inte engelska i text så finns där inne i terminalen en bild av ett tåg.
Enkelbiljett.
Hyllie.
Vuxen.

Finns dessutom persobal som lotsar till tåget och hjälper dig köpa biljett.

De är måna om att bli av med folk.

Enkelbiljett.
Hyllie.
Vuxen.
Jo jag håller med. Men han är så barnslig, och jag har sagt till honom det också. Som sagt fixar hon inte det så är hon inte med planet, och han kört vilse på väg genom Skåne :D Men tack för era svar som jag vidarebefordrat till han.

Jag körde över bron till Danmark i morse klockan 08:30.
Då var det inga kontroller.
Men sist de stängde igen så startade de med det klockan 12 så det är möjligt att det blir så idag också.
Fast denna gången gäller det inte för hela Sverige.
För boende i vissa län så går det att passera utan giltig anledning.
Eftersom det inte är aktuellt för din kompis att köra till Kastrup förrän 7/11 så är det
knappt lönt att spekulera hur det ser ut för tillfället.
Både Danmark och Norge ändrar ju reglerna hela tiden.
Här hittar han löpande info:

Jag körde över bron till Danmark i morse klockan 08:30.
Då var det inga kontroller.
Men sist de stängde igen så startade de med det klockan 12 så det är möjligt att det blir så idag också.
Fast denna gången gäller det inte för hela Sverige.
För boende i vissa län så går det att passera utan giltig anledning.
Eftersom det inte är aktuellt för din kompis att köra till Kastrup förrän 7/11 så är det
knappt lönt att spekulera hur det ser ut för tillfället.
Både Danmark och Norge ändrar ju reglerna hela tiden.
Här hittar han löpande info:
Tack för ditt svar. Jag har berättat för honom vad du och övriga skrivit. Han har beslutat att ta henne till ARN istället, och det är väl en okej lösning, blir 30 mil extra i bilen.

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar