Flyg och övriga transporter i Coronatider

Från Kina flyger DHL, 24 timmar tog det vill jag minnas med omlastning i Frankfurt. Har sett godsflyg i Bangkok också.
Och vad som har försvunnit är samlastningen på passagerarflyg. finns ingen anledning till att de som flyger enbart gods inte skall flyga så länge de fyller lastrummet.

Efter vad jag har hört är det dels svårt med produktionen i Thailand. Och flyg med FedEx, DHL m fl blir väldigt mycket högre fraktkostnad. Så importörerna avvaktar förmodligen.
Blir det dyrare, jag är inte så insatt men DHL är ju inte superdyrt om man fyller 100 kg och delar upp frakten på grönsaksföroackningar som väger 100 g dvs på 1000. Men jag har ingen bra koll.

Inte förvånad

20200409_100328.jpg

Hej
Det finns ju massor av andra färska grönsaker.
De får väl göra som thairestaurangerna ersätt med det som finns att tillgå.
Känns som ett I-landsproblem i en Hipp-Hipp sketch.
Mvh
Visst är det så. Men jag vet hur det är, får man inte sina grönsaker så känns det inte bra. Men bara att improvisera.

Hej

Det kan dröja upp till ett år tills vi kan flyga utomlands igen, säger Anders Tegnell, låter oroväckande tycker jag, själva hoppas vi ju fortfarande kunna komma iväg till Thailand i december.

Mvh isan lover

Hej

Det kan dröja upp till ett år tills vi kan flyga utomlands igen, säger Anders Tegnell, låter oroväckande tycker jag, själva hoppas vi ju fortfarande kunna komma iväg till Thailand i december.

Mvh isan lover
Var inte så egoistisk. Det är vad det är.

Hej

Mvh isan lover
Hej
Lycka till världsekonomi!
Mvh

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G