Flyg och övriga transporter i Coronatider

Att blåsa kunderna som ska ge framtida intäkter efter en rekonstruktion vore korkat.

Jag tror INTE de som har biljetter med Thai Airways blir blåsta på några pengar men det kommer att ta tid.

Skulle de mot all förmodan blåsa kunderna har de hamnat i ett svårt läge att återstarta företaget.

Jag misstänker att en orsak till rekonstruktion var en möjlighet att bli av med alla förmåner alla fd chefer har tillskansat sig, livslånga fria businessklassbiljetter åt sig själva inklusive familjemedlemmar etc etc.
Regeringen sålde ju också några % för att inte längre ha majoritet, antagligen för att inte för evigt vara den eviga tillskjutaren av pengar.

/ SatanG

Att blåsa kunderna som ska ge framtida intäkter efter en rekonstruktion vore korkat.

Jag tror INTE de som har biljetter med Thai Airways blir blåsta på några pengar men det kommer att ta tid.

Skulle de mot all förmodan blåsa kunderna har de hamnat i ett svårt läge att återstarta företaget.
En rekonstruktion är ju lika med ej likvida medel.
Finns det inga pengar, lär man inte kunna betala tillbaka några pengar.
I bästa fall en ny biljett i framtiden, och då har man tur enligt mig:(

Ja framför allt inte släppa in kineserna. Förhoppningsvis inte i Thai Airways heller men där lär risken vara betydligt större.
Jag tror att det bara är en tidsfråga, nu skall man inte spekulera , men sök på vad två Norska forskare påstår om Covid viruset, sen kan man börja fundera , jag litar inte på Chineser, med tanke på att de nu snabbt skjuter fram sina positioner :(

Jag misstänker att en orsak till rekonstruktion var en möjlighet att bli av med alla förmåner alla fd chefer har tillskansat sig, livslånga fria businessklassbiljetter åt sig själva inklusive familjemedlemmar etc etc.
Regeringen sålde ju också några % för att inte längre ha majoritet, antagligen för att inte för evigt vara den eviga tillskjutaren av pengar.

/ SatanG
Vilka köpte ??

En rekonstruktion är ju lika med ej likvida medel.
Finns det inga pengar, lär man inte kunna betala tillbaka några pengar.
I bästa fall en ny biljett i framtiden, och då har man tur enligt mig:(
Thai Airways har inte mindre än hiskeliga 93 miljarder baht i skulder, där av en rekonstruktion för att överleva och förhandla bort stora delar av skulden.
Egentligen skulle väl dom komma igång med flygningar i juli, men har skjutit upp till tidigast augusti nu.
Anledningen tros vara rädsla för konfiskering av flygplan pga dom enorma skulder dom har runt om i världen.

Thai Airways har inte mindre än hiskeliga 93 miljarder baht i skulder, där av en rekonstruktion för att överleva och förhandla bort stora delar av skulden.
Egentligen skulle väl dom komma igång med flygningar i juli, men har skjutit upp till tidigast augusti nu.
Anledningen tros vara rädsla för konfiskering av flygplan pga dom enorma skulder dom har runt om i världen.

Hej

I en rekonstruktion är väl tanken på att göra sig av med gamla skulder eller åtminstone få dom nedskrivna för att på så sätt kunna starta om och förhoppningsvis göra verksamheten lönsam igen.

Mvh isan lover

Hej

Thai Airways vädjar till långivare i Schweiz, Tyskland och Japan att inte beslagta deras flygplan när dom flyger till dessa länder.

Thai Airways petitions overseas creditors not to confiscate its aircraft

Thailand’s beloved but beleaguered national carrier is appealing to creditors in Switzerland, Japan and Germany not to seize its aircraft, while a similar request is being prepared for US creditors. If each country’s court approves the petition, Thai Airways assets will be protected against seizure when they fly into their jurisdictions. In particular, the airline will not risk having its aircraft confiscated overseas.

Mvh isan lover

Hej

Thai Airways vädjar till långivare i Schweiz, Tyskland och Japan att inte beslagta deras flygplan när dom flyger till dessa länder.

Thailand’s beloved but beleaguered national carrier is appealing to creditors in Switzerland, Japan and Germany not to seize its aircraft, while a similar request is being prepared for US creditors. If each country’s court approves the petition, Thai Airways assets will be protected against seizure when they fly into their jurisdictions. In particular, the airline will not risk having its aircraft confiscated overseas.

Mvh isan lover
Vad sade någon känd , (Inte Göran Persson från början ) "Den som står i skuld är inte fri "

Hej

Brittiska flygbolag inleder en process mot den Brittiska regeringen.

• NIVETTE DAWOD
    10:49
    Flygbolagen British Airways, Easyjet och Ryanair har inlett en process mot den brittiska regeringens karantänsregler, med krav på en omedelbar granskning av smittskyddsreglerna.
    Om en domstol godkänner flygbolagens krav på en granskning måste regeringen kunna visa upp vetenskapligt underlag för beslutet om de omstridda karantänsreglerna. I Storbritannien måste ankommande resenärer sedan i måndags sitta i karantän i 14 dagar efter ankomst till landet.
    Enligt flygbolagen finns det inga belägg för att denna reserestriktion, som slår hårt mot flygbranschen, är befogad.
    (TT)

Mvh isan lover

Hej

Phukets flygplats har öppnat igen fr.o.m idag.

Phuket Airport is open for business. Flights available today.

Published
2 hours ago 13-06-2020
By The Thaiger
Phuket Airport is open for business. Flights available today. | The Thaiger

Phuket International Airport is open from today. This island’s airport, closed from the start of April, re-opened just after midnight. Not that there are many scheduled flights today.

Mvh isan lover

Hej

I Taiwan har man löst problemet med resesugna landsmän på ett lite märkligt sätt.

SOPHIE STIGFUR
05:44
En flygplats i Taiwan har hittat en lösning för att lindra resesuget för taiwaneser i karantän, rapporterar CNN.
Det är flygplatsen Songshan i Taipei som erbjuder en upplevelse som kommer så nära en utrikesresa som möjligt. Besökare får efter en tur runt flyplatsen gå igenom säkerhets- och passkontroller för att sedan gå ombord på ett flygplan, kliva av igen och därefter åka hem.
"Kan du inte lämna (Taiwan), låtsas att resa utomlands på Songshan", går det att läsa på flygplatsens hemsida.
Taiwan stängde sina gränser i mitten av mars och utländska medborgare är fortfarande förbjudna inresa i landet. (TT)

Mvh isan lover

Eftersom tråden ska handla om flyg dristar jag mig till att ta upp en fråga som jag råkade träffa på. Försvaret har ett ett flygplan som heter SK 60 och började levereras 1963. Det används fortfarande efter en del uppdateringar. Min fråga till er flygkunniga: När blir ett flygplan för gammalt för att vara säkert? Finns det några äldre plan som används reguljärt?

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar