Flyg och övriga transporter i Coronatider

Hej

När jag reser runt i landet ses jag säkerligen som en turist i mängden, men i byn och närområdet finns det förmodligen knappast någon som gör detta, där är vi ju etablerade och integrerade, är ganska säker på att vi efter alla år ses som en familj av många andra.

Men jag är ändå lite överraskad över resultatet i den här opinionsundersökningen, själv trodde jag att utlänningarna var saknade och att en majoritet gick och väntade på att dom skulle återvända, det är ju så många som är beroende av inkomsterna ifrån turismen.

Mvh isan lover
Inte är jag överraskad med en sådan regering som piskar upp utlänningshat. En hälsominister som kallar utlänningar smutsiga och smittspridare, jo jag tackar. Så idag är jag tacksam över att ha min älskade familj i Sverige, har i nuläget ingen som helst lust att åka till ett land där jag ses som paria och lägre stående. Skönt att vi lyckades sälja huset i Khon Kaen i tid utan förlust.

Drygt 1.100 svarande i en webbenkät...

Jag är förvånad, normalt så misstror du ofta rapportering från Thai, dock ej denna.

Men fråga frugan hur nyhetsrapporteringen ser ut, hela välden är en pestböld enligt statsmedia och alla åtgärder Thailand tagit är anledningen till dess förträfflighet.

Inte så konstigt att svaret blir sådant då.

Hej

Självklart ska man ta opinionsundersökningar med en nypa salt och dom håller absolut inte samma klass i Thailand som Sverige, men lite överraskande är det nog ändå att så många visade sig vara negativa..

Men jag håller med om att utlänningar har utmålats som en riskfaktor och ohygieniska smittspridare, det påverkar säkert en del människors uppfattning i frågan.

Vi får väl se om fler och större Opinionsundersökningar i ämnet presenteras.

Mvh isan lover

Inte är jag överraskad med en sådan regering som piskar upp utlänningshat. En hälsominister som kallar utlänningar smutsiga och smittspridare, jo jag tackar. Så idag är jag tacksam över att ha min älskade familj i Sverige, har i nuläget ingen som helst lust att åka till ett land där jag ses som paria och lägre stående. Skönt att vi lyckades sälja huset i Khon Kaen i tid utan förlust.
Det har hänt förr i världshistorien att makthavare pekar ut en grupp som skyldiga till problem trots att dessa inte haft med saken att göra. För makthavarna är detta en bekväm metod för att själva slippa kritik. Detta förekom i mellaneuropa före VK 2, finns i gamla öststater, Sydafrika riktat mot boer och indier etc.

Det bästa vi hatobjekt kan göra är att inte göra någonting. Så länge som pengar är inblandade brukar logiken vara enkel. När pengarna tar slut brukar förändringar ske. Thailand är beroende av sina turister. Det som kan vara trist i sammanhanget är att de fattiga drabbas först.

Hej

Självklart ska man ta opinionsundersökningar med en nypa salt och dom håller absolut inte samma klass i Thailand som Sverige, men lite överraskande är det nog ändå att så många visade sig vara negativa..

Men jag håller med om att utlänningar har utmålats som en riskfaktor och ohygieniska smittspridare, det påverkar säkert en del människors uppfattning i frågan.

Vi får väl se om fler och större Opinionsundersökningar i ämnet presenteras.

Mvh isan lover
Om Faranger kunde till en början använda mask eller andningsskydd enligt lagen , det var där det började, och då är vi vid början om att sköta sig samt visa respekt för lagar och regler

Om Faranger kunde till en början använda mask eller andningsskydd enligt lagen , det var där det började, och då är vi vid början om att sköta sig samt visa respekt för lagar och regler

Hej

Så länge WHO och olika länders Folkhälsomyndigheter avrådde människor att använda mask så var det ju logiskt att inte utlänningar i Asien gjorde detta, men när det blev lag att bära mask så gjorde mig veterligen även utlänningarna detta i Thailand.

Mvh isan lover

Hej

Så länge WHO och olika länders Folkhälsomyndigheter avrådde människor att använda mask så var det ju logiskt att inte utlänningar i Asien gjorde detta, men när det blev lag att bära mask så gjorde mig veterligen även utlänningarna detta i Thailand.

Mvh isan lover
Men snälla , IL , hur resonerar du nu , I Thailand gäller väl vad Thailands myndigheter säger, oavsett WHO eller andra länders utsago , eller har du en annan åsikt??

Men snälla , IL , hur resonerar du nu , I Thailand gäller väl vad Thailands myndigheter säger, oavsett WHO eller andra länders utsago , eller har du en annan åsikt??

Hej

Nu får du lugna dig, det var ingen lag att bära mask ifrån början i Thailand, det var bara en rekommendation och då valde naturligtvis välinformerade västerlänningar att avstå, först när det blev lag att bära mask började även utlänningar att göra detta.

Mvh isan lover

Bra @Skip , Men vi svennar går envist fortlöpande utan skydd..Var i ligger denna naiva uppfattning om läget..? Bortskämdhet eller systemfel från början:rolleyes:

Kanske samma ideologi gäller vid ett radiak utsläpp...? Plana ut kurvan så att sjukvården hinner med under halveringstiden, kol14 typ, hahaha!

Hur beter man sig på en restaurang om man vill äta och dricka med mask.
Jag frågar av ren okunskap.

717440D2-D2D8-4161-8ECF-A400ED53FB6B.png

18F0AFE8-78E9-4E39-8825-5D8311A752FE.png

Resultatet har vi nu, Portförbjudna i hela världen snart. Ingen vill ha in "liemannen" runt husknuten och det är förståerligt ovsett tro...Vete f**an när man kan åka tillbaka nu...

Bra @Skip , Men vi svennar går envist fortlöpande utan skydd..Var i ligger denna naiva uppfattning om läget..? Bortskämdhet eller systemfel från början:rolleyes:
Sedan Gustav Vasas dagar har vi varit uppfostrade att lyda den svenska överheten och misstro allt annat. Den dagen som överheten byter åsikt om coronan kommer alla lydiga att hålla med och skylla på det förändrade läget. Överhet kan inte ha fel oavsett hur man ändrar sig. Sedan kan vi fundera över om Anders eller Stefan för tillfället har Gustav Vasas roll.

Själv har jag ofta använt mask och slipper därmed fundera över vad som är rätt eller fel. Dessutom får jag energi över till mitt schackspel och aktiemarknaden t ex. Alla förefaller tycka att munskydd är bra mot pollen.

Hej

Mvh isan lover
Det är aldrig fel att försöka hålla sig lite efter lokala regler. Har som regel att försöka få tag på några ex. av lokala tidningar. Även med taskig översättning brukar det ge några tips som underlättar.

Sedan Gustav Vasas dagar har vi varit uppfostrade att lyda den svenska överheten och misstro allt annat. Den dagen som överheten byter åsikt om coronan kommer alla lydiga att hålla med och skylla på det förändrade läget. Överhet kan inte ha fel oavsett hur man ändrar sig. Sedan kan vi fundera över om Anders eller Stefan för tillfället har Gustav Vasas roll.

Själv har jag ofta använt mask och slipper därmed fundera över vad som är rätt eller fel. Dessutom får jag energi över till mitt schackspel och aktiemarknaden t ex. Alla förefaller tycka att munskydd är bra mot pollen.
Du kom med en förklaring till varför vissa invandrargrupper är hårdare drabbade. De kommer från länder där myndighetsrepresentanter är de värsta skurkarna.

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar