Flyg och övriga transporter i Coronatider

Hej

Nu får du lugna dig, det var ingen lag att bära mask ifrån början i Thailand, det var bara en rekommendation och då valde naturligtvis välinformerade västerlänningar att avstå, först när det blev lag att bära mask började även utlänningar att göra detta.

Mvh isan lover
Inte välinformerade IL , Felinformerade samt obstinata västerlänningar gav fn i rekommendationerna , och därmed ansågs de som smittspridare , tycker du IL som alltid tydligen som västerlänning i Thailand skall gå mot vad som är lag och regler anvisar bör tänka till lite om varför vi nu har det vi har , behövs inte utvecklas vidare :)

Rätt intressant med det där med ansiktsmask. I Sverige vill inte Tegnell ändra uppfattning även när WHO gör det.
Man brukar säga att thais madröm är att förlora ansiktet. Undrar om inte Tegnell har samma problem.
Även folket hittar på alla möjliga förklaringar för att slippa.
Det kan användas fel, jo jo, visst, har sett bilder där apor och t o m hundar kan hantera denna tygbit.
Jag själv använder mask ofta när jag cyklar även andra tider. Den hindrar bland annat insekter att flyga in i munnen.
Det finns faktiskt många bekväma modeller även i den mera effektiva typen av mask.
Mask är ju komplement för allt annat inte den enda skyddande faktorn.
Hygien kommer alltid vara viktigt om man använder mask eller inte.

Hej

Så länge WHO och olika länders Folkhälsomyndigheter avrådde människor att använda mask så var det ju logiskt att inte utlänningar i Asien gjorde detta, men när det blev lag att bära mask så gjorde mig veterligen även utlänningarna detta i Thailand.

Mvh isan lover
Beror på om mänskligheten är en fårskock som bara följer eller inte. Rådet var tvärtemot all erfarenhet som finns i ämnet, vilket de flesta med logisk analyserande hjärna inser omedelbart, samt de med åtminstone en viss baskunskap.
Att man sa så från början torde ha varit orsakat av att man inte ville få en massrusning och bunkring av andningsskydd så att vården blev utan. Man visste det inte fanns förråd i mängd för att klara det.
Det enda förklaring att det fanns så stolliga råd, då det är helt tvärtemot den erfarenhet vi har. Det var helt enkelt ett osant påstående.
Det var enbart pinsamt att höra Tegnell, Löfven mfl. framföra den uppenbara lögnen i media.

Flög en vända till Bangkok förra veckan. Exeplariskt var annan stol bokat. Planet var då halvfull förstås men trots avstånd alla har munskydd.
Otroligt rigorös kontroll med documentation för att kunna spåra eventuella smittor förstås.
Här lämnas det inte till individen att välja hudratals olika strategier utan det finns bara en existerande den funkar.
Visst kan man diskutera om detta år bra för landets ekonomi men såhär blir det också om Greta med kompany får som de vill.
Personligen tycker jag att dom borde utrotas lika effektivt som Covid19.
Så mask på flickor och pojkar.

IMG_20200608_142220.jpg

Flög en vända till Bangkok förra veckan. Exeplariskt var annan stol bokat. Planet var då halvfull förstås men trots avstånd alla har munskydd.
Otroligt rigorös kontroll med documentation för att kunna spåra eventuella smittor förstås.
Här lämnas det inte till individen att välja hudratals olika strategier utan det finns bara en existerande den funkar.
Visst kan man diskutera om detta år bra för landets ekonomi men såhär blir det också om Greta med kompany får som de vill.
Personligen tycker jag att dom borde utrotas lika effektivt som Covid19.
Så mask på flickor och pojkar.

IMG_20200608_142220.jpg

Det är mask även i Sverige om man ska flyga

Rätt intressant med det där med ansiktsmask. I Sverige vill inte Tegnell ändra uppfattning även när WHO gör det.
Man brukar säga att thais madröm är att förlora ansiktet. Undrar om inte Tegnell har samma problem.
Även folket hittar på alla möjliga förklaringar för att slippa.
Det kan användas fel, jo jo, visst, har sett bilder där apor och t o m hundar kan hantera denna tygbit.
Jag själv använder mask ofta när jag cyklar även andra tider. Den hindrar bland annat insekter att flyga in i munnen.
Det finns faktiskt många bekväma modeller även i den mera effektiva typen av mask.
Mask är ju komplement för allt annat inte den enda skyddande faktorn.
Hygien kommer alltid vara viktigt om man använder mask eller inte.
Jag kör med munskydd varje dag när jag kör gräsklippare , fullt med skit som flyger upp och dammar ner mina luftrör annars

IMG_20200612_122225937_HDR.jpg

Inte välinformerade IL , Felinformerade samt obstinata västerlänningar gav fn i rekommendationerna , och därmed ansågs de som smittspridare , tycker du IL som alltid tydligen som västerlänning i Thailand skall gå mot vad som är lag och regler anvisar bör tänka till lite om varför vi nu har det vi har , behövs inte utvecklas vidare :)

Hej

Hur ska du ha det?

Var det rekommendationer eller lagar som utlänningarna enligt dig bröt emot?

En rekommendation är väl just bara en rekommendation och inte en lag?

Mvh isan lover

Beror på om mänskligheten är en fårskock som bara följer eller inte. Rådet var tvärtemot all erfarenhet som finns i ämnet, vilket de flesta med logisk analyserande hjärna inser omedelbart, samt de med åtminstone en viss baskunskap.
Att man sa så från början torde ha varit orsakat av att man inte ville få en massrusning och bunkring av andningsskydd så att vården blev utan. Man visste det inte fanns förråd i mängd för att klara det.
Det enda förklaring att det fanns så stolliga råd, då det är helt tvärtemot den erfarenhet vi har. Det var helt enkelt ett osant påstående.
Det var enbart pinsamt att höra Tegnell, Löfven mfl. framföra den uppenbara lögnen i media.

Hej

Du överskattar nog Tegnell och Löfvens Internationellt inflytande här, WHO är ju en världsomspännande organisation och inget som Sverige kan styra eller påverka på egen hand, att västerlänningar följer råd och rekommendationer ifrån en organisation som WHO ser jag som logiskt.

Mvh isan lover

Hej

Så är det väl, men för många västerlänningar väger nog WHO.s ord väl så tungt som en Generals ord i något som av många fortfarande ses som en bananrepublik.

Mvh isan lover
Är man i Thailand så följer man landets rekommendationer samt lagar , om man inte är Il så klart , då anser man att man står över och lyssnar hellre till WHO, ,Det är nog ganska dumt att agera så tror jag , och absolut i framtiden om man vill komma in överhuvudtaget

Är man i Thailand så följer man landets rekommendationer samt lagar , om man inte är Il så klart , då anser man att man står över och lyssnar hellre till WHO, ,Det är nog ganska dumt att agera så tror jag , och absolut i framtiden om man vill komma in överhuvudtaget

Hej

Då hette nog nästan alla västerlänningar i Thailand IL eftersom nästan ingen av dessa använde mask, lämnade själv Thailand i slutet av februari och då var det i princip bara Asiater som använde mask, dessutom mest på flygplatser.

Mvh isan lover

För att vara lite rättvis så var det ju en jäkla massa thai som inte heller alltid bar mask vid den tiden inklusive Bkk.

/ SatanG

Ok det förklarar ju saken , IL tror ju han är Thai från det han landar verkar det som :) Men som gäst i ett land så följer man landetsmyndighters regelr och önskemål , dåser jag på det , inte en chans att jag medvetet tummar på sånt , dessutom så har jag ett eget bondförnuft och vill skydda mig ;)

För att vara lite rättvis så var det ju en jäkla massa thai som inte heller alltid bar mask vid den tiden inklusive Bkk.

/ SatanG

Hej

Självklart var det så och utanför Bangkok var det ännu färre Thailändate som bar mask vid denna tidpunkt, i Udon Thsni och Nong Khai området såg man nästan ingen som gjorde detta, så att anklaga västerlänningar för just detta blir ju lite galet.

Mvh isan lover

Ok det förklarar ju saken , IL tror ju han är Thai från det han landar verkar det som :) Men som gäst i ett land så följer man landetsmyndighters regelr och önskemål , dåser jag på det , inte en chans att jag medvetet tummar på sånt , dessutom så har jag ett eget bondförnuft och vill skydda mig ;)

Lagar i Thailand är till för att göra poliser rikare. Var och en får göra en sunt förnuft bedömning, applicerbar på allting och giltig ända tills något händer. Går det bryta mot lagar ostraffat så är det både lagligt och att föredra för att visa sitt motstånd mot poliser/myndigheter i allmänhet men även ett populärt sätt bland främst den manliga befolkningen att visa sin "tuffhet/likgiltighet" för egna och andras liv och lem. :)
Detta gäller naturligtvis bara så länge man sitter bakom hårt tonade rutor eller på annat sätt har full möjlighet att fly fältet, har man inte det gäller High wais och stora leenden tills situationen åter är under kontroll :)

/ SatanG

Senast ändrad:
Jag trodde i min enfald att denna tråd handlar om transporter, inte viruset. Jag och många med mig tycker nog att detta evinnerliga ältande börjar bli väldigt tröttsamt. Jag har i alla fall insett att här kommer vi inte att lösa problemen med viruset. Men snälla, låt denna tråd handla om transporter, problem med själva viruset har en egen tråd.

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar