Flyg och övriga transporter i Coronatider

Jag trodde i min enfald att denna tråd handlar om transporter, inte viruset. Jag och många med mig tycker nog att detta evinnerliga ältande börjar bli väldigt tröttsamt. Jag har i alla fall insett att här kommer vi inte att lösa problemen med viruset. Men snälla, låt denna tråd handla om transporter, problem med själva viruset har en egen tråd.

Alla trådar som skippern skriver i handlar om Corona. Det är bara att acceptera. När han inte hittade skrivknappen i Coronatråden så startades det nya trådar på temat.

Skivan ha gått på repeat sedan mars, så jag förstå att du är trött på ledmotivet...

Nu ska vi få hjälp att resa, 40% eller max 3000B/hotellnatt i upp till 5 nätter.

3664300.jpg

/ SatanG

"Allmänna reklamationsnämnden (ARN) slog på tisdagen fast att passagerare som fått sina flygresor inställda på grund av coronaviruset och covid-19 ska få pengarna tillbaka och inte återbetalas i vouchers. "
På Facebook i en Thaigrupp skrev någon idag att de fått pengar tillbakabetalade nyss för biljett med Thai Airways.

"Allmänna reklamationsnämnden (ARN) slog på tisdagen fast att passagerare som fått sina flygresor inställda på grund av coronaviruset och covid-19 ska få pengarna tillbaka och inte återbetalas i vouchers. "
På Facebook i en Thaigrupp skrev någon idag att de fått pengar tillbakabetalade nyss för biljett med Thai Airways.

Tror jag på detta? Facebook är väl det forum där det förkommer fake news i parti och minut, hur är det nu, om domstolen handlägger ett rekonstruktionsärende, att man betalar löpande räkningar torde väl vara en sak, men sen torde det vara stopp,
att betala ut pengar till en viss grupp är att kunna komma missgynna en annan grupp, och inte har jag sett eller hört från officiellt håll (Thai Air) att pengar för biljetter håller på att återbetalas? någon annan som hört något?

Inte bekräftat skriver man, någon gång kommer reseavrådan tas bort, men när? och inte hjälper detta dom som vill Thailand

Det kommer att vara okej att resa utomlands. Redan om ett par veckor sen. Det avslöjar nu Expressen, som tagit del av uppgifter från UD

UD kommer att häva avrådan att resa utomlands. Det skriver idag Expressen.

Tidigare var det tänkt att restriktionerna skulle gälla till 15 juli, men enligt källor till Expressen kommer svenskar kunna resa utomlands redan 30 juni – alltså om knappt två veckor.

Flera länder har redan lättat på sina restriktioner, till exempel öppnade Frankrike gränserna den 15 juni.

Dock menar UD att även om man kna resa utomlands kan det fortfarande vara svårt att ta sig hem om något oförutsett händer. Det kan också vara svårt att få vård om man blir sjuk utomlands.

Från och med 30 juni kommer det vara okej att resa till följande länder:

Grekland

Kroatien

Spanien

Italien

Portugal

Slovenien

Frankrike

Island

Belgien

Schweiz

Luxemburg

Dock skriver Expressen att generella avrådan, alltså att resa till andra länder än de som finns på listan, kan komma att förlängas till 31 augusti.

UD har inte bekräftat uppgifterna

Jag trodde i min enfald att denna tråd handlar om transporter, inte viruset. Jag och många med mig tycker nog att detta evinnerliga ältande börjar bli väldigt tröttsamt. Jag har i alla fall insett att här kommer vi inte att lösa problemen med viruset. Men snälla, låt denna tråd handla om transporter, problem med själva viruset har en egen tråd.
Tråden heter ju som du vet

Det handlar väl om något om resor samt om hurivida vi kommer att få komma in eller ej , Var skriver vi direkt om viruset som du klagar på , Förstår faktiskt inte vad som nu är fel, mask eller inte mask samt följa Thaialnds regler är väl relevant i resandet och om vi skall accepteras som resenärer till Thailand eller ej

Inte bekräftat skriver man, någon gång kommer reseavrådan tas bort, men när? och inte hjälper detta dom som vill Thailand

Det kommer att vara okej att resa utomlands. Redan om ett par veckor sen. Det avslöjar nu Expressen, som tagit del av uppgifter från UD

UD kommer att häva avrådan att resa utomlands. Det skriver idag Expressen.

Tidigare var det tänkt att restriktionerna skulle gälla till 15 juli, men enligt källor till Expressen kommer svenskar kunna resa utomlands redan 30 juni – alltså om knappt två veckor.

Flera länder har redan lättat på sina restriktioner, till exempel öppnade Frankrike gränserna den 15 juni.

Dock menar UD att även om man kna resa utomlands kan det fortfarande vara svårt att ta sig hem om något oförutsett händer. Det kan också vara svårt att få vård om man blir sjuk utomlands.

Från och med 30 juni kommer det vara okej att resa till följande länder:

Grekland

Kroatien

Spanien

Italien

Portugal

Slovenien

Frankrike

Island

Belgien

Schweiz

Luxemburg

Dock skriver Expressen att generella avrådan, alltså att resa till andra länder än de som finns på listan, kan komma att förlängas till 31 augusti.

UD har inte bekräftat uppgifterna
Men Sverige bestämmer inte vilka länder som välkomnar folk med Svenska pass , det bestämmer ankomstlandet och inte UD

Tråden heter ju som du vet

Det handlar väl om något om resor samt om hurivida vi kommer att få komma in eller ej , Var skriver vi direkt om viruset som du klagar på , Förstår faktiskt inte vad som nu är fel, mask eller inte mask samt följa Thaialnds regler är väl relevant i resandet och om vi skall accepteras som resenärer till Thailand eller ej

Vad har din gräsklippare med denna tråd att göra ?

Har du krävt dina pengar tillbaka från kreditkortföretaget ?

Läs själv herr negativ

Herr Negativ har läst, och jag kan fortfarande inte se var det står att återbetalning ska ske, därför ber jag dig att visa på detta,
och kan Du inte visa var detta står, så är det lätt att få uppfattningen att även Du sprider Fake News....

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar