Rätt och fel For å ungå sykdommer , hva er best farangmat - Thaimat

En pensjonert norsk lege Terje Erlid som jobber med å hjelpe hjem til norge psykiske nordmenn i Pattaya . En norsk Tidning i Pattaya skreiv om legen og det var 38 psykiske nordmenn som vart inlagd på Bangkok Hospital på en dag .Stykket har dei tatt vekk etter full krig med legen og Tidningen på Facebook av nordmenn i Pattaya , Dei skulle tatt Passet frå dei som er syk , for det kostar mye å få dei hjem i gjen .

P1150303.JPG

Det er mange nordmenn som sitter og drikker Lao Kao åleina på hotelrommet og drikker natt og dag til dei får problemer .

P1150304.JPG

Jeg kjenner ikke alle nordmenn , noen liker sokker andre ikke , Men det er statestikker hvor mange kilo sokker spiser en Nordmann , og en svenske i året , Der spiser svenskene noen kilo mer en nordmenn .

Det beror nog på gränshandeln.
Baggarna är ju riktiga carbojunkies.
Jag har aldrig sett folk dricka mer ”brus” än norrmännen.
Jag har lallat runt i Norge i 22år och min erfarenhet är att norrmännen absolut äter mer socker än svenskarna.

Det beror nog på gränshandeln.
Baggarna är ju riktiga carbojunkies.
Jag har aldrig sett folk dricka mer ”brus” än norrmännen.
Jag har lallat runt i Norge i 22år och min erfarenhet är att norrmännen absolut äter mer socker än svenskarna.
Norske ös jr drack ca 4-6 redbull per vakt, där kan vi snacka sockerbruk ;)

Du skryter hur mycket pengar du har och du kan inte ta med dig några pengar ditt du går i nästa liv
Dom har väl inga pengar kvar efter betalat för allehanda tjänster.
Nåt jag lärt mig genom och träffa bodde ju på soi norway ett tag samt kollegor som bor här.
Dom klarar inte av ett skit själva och slänger bort pengar till överkurs för att få hjälp och sen gnäller hur dyrt det är.
Där är en stor skillnad mot Svenskar som många gånger fixar själv.
Blivit så irriterad, instruerat och gått igenom med norrmänn ombord, sen klarar dom nada när dom kommer hem till Thailand, ene har köpt 2 hus på leasing, good luck!! Andre skulle ha körkort, gav han en rnkel checklista, var för jobbigt så betala 20k för en advokat som kunde ordna körkortet.

55555 dom norrmänn jag seglat med är 100gngr värre, och vad gäller salt trodde det va huvudingrediensen i skiten som lagas där ;) seglat med flera Norska kockar och en madröm komma ombord och få höra att kocken är Norsk, mat om man nu skall kalla det de är nåt inte lillebror kan... ;)
Kommer ihåg vi låg till ankars utanför Aberdeen med Tor Viking.
Grillkväll på däck.
Norsk kock.
Grillning kan man väl inte misslyckas med.
Fyfan va äckligt det blev, och var kryddningen samt bränt.
Köttet i sig höll högsta klass men han lyckades förstöra det som skulle va en go kväll.
Själv satt han på däck vid grillen och höjde sig själv till skyarna hur bra och gött det va.
Alla prata om det när vi mönstra av, han måste bort, fyfan vilken äcklig mat, inte ens frukosten fixa norrbaggen.

Ska man börja tänka på hälsan och sjukvårdskostner som gammal finns det ett antal genvägar till ett längre liv.
Salt och socker är bagateller.

Ha rätt gener,
Skippa övervikt,
Ät rätt sorts mat,
Ingen alkohol,
Mer motion,

Flytta till Kalasin,

Lämna aldrig ut konto- eller kortuppgifter till någon i släkten.
Inte ens till sin egen fru.

Ska man börja tänka på hälsan och sjukvårdskostner som gammal finns det ett antal genvägar till ett längre liv.

Ha rätt gener,
Skippa övervikt,
Ät rätt sorts mat,
Ingen alkohol,
Mer motion,

Flytta till Kalasin,

Att inte lita på sin fru kan inte vara särskilt bra för det psykiska måendet och stressen i livet.

Ha rätt gener,
Skippa övervikt,
Ät rätt sorts mat,
Ingen alkohol,
Mer motion,

Flytta till Kalasin,

Flytta till Kalasin var ingen bra ide, vet folk som har gjort det och forlora bade hus,bil karring ja hela skiten.. Och nog fan ar han norrman

Flytta till Kalasin var ingen bra ide, vet folk som har gjort det och forlora bade hus,bil karring ja hela skiten.. Och nog fan ar han norrman
Ja det var dumt, tänkte mest att sjukvården var billig jämfört med Pattaya och Bangkok Hospital.

Det var en från norra Västerbotten som fick ett sår i foten och dog i blodförgiftning i Kalasin mens frun tömde hans konton.
Tror du känner till detta?

Ja det var dumt, tänkte mest att sjukvården var billig jämfört med Pattaya och Bangkok Hospital.

Det var en från norra Västerbotten som fick ett sår i foten och dog i blodförgiftning i Kalasin mens frun tömde hans konton.
Tror du känner till detta?
Her i Bangsaen er sjukvården billig Pris lege 50 Baht Spesialist 100 Baht Her på Burapha Hospital som er 3 store bygg er medisin mye billigare en BH Pattaya .Jeg går til vanlig lege hver 3 måned. Og hjerte spesialist hver 3 måned 100 Baht Og Ortoped hver 3 måned 100 Baht Og her snakker dei bra egelsk , men jeg er litt tunghört , så til meg bruker han Goggle Transelate , Han skriver på Thai og oversatt til Norsk , og jeg svvarer på engelsk

P1090773.JPG

P1090774.JPG

P1090775.JPG

Her i Bangsaen er sjukvården billig Pris lege 50 Baht Spesialist 100 Baht Her på Burapha Hospital som er 3 store bygg er medisin mye billigare en BH Pattaya .Jeg går til vanlig lege hver 3 måned. Og hjerte spesialist hver 3 måned 100 Baht Og Ortoped hver 3 måned 100 Baht Og her snakker dei bra egelsk , men jeg er litt tunghört , så til meg bruker han Goggle Transelate , Han skriver på Thai og oversatt til Norsk , og jeg svvarer på engelsk

P1090773.JPG

P1090774.JPG

P1090775.JPG
Vad kostar en hjärtinfarkt?
Byte av kranskärl, en bypass operation på detta sjukhus?

100 baht, en miljon baht?

Enklare ingrepp som operera bort gallan,
prostata behandling mm.

Billigare än i Kalasin eller Chaiyaphum?

Vad kostar en hjärtinfarkt?
Byte av kranskärl, en bypass operation på detta sjukhus?

100 baht, en miljon baht?

Enklare ingrepp som operera bort gallan,
prostata behandling mm.

Billigare än i Kalasin eller Chaiyaphum?
Det är ett sjukhus som utbildar läkare så han är försökskanin. Han är för snål för att gå till ett riktigt sjukhus. Han vill dö rik.

P1090773.JPG

P1090774.JPG

P1090775.JPG
Det ar ett goverment hospital et 30 bahts sjukhus

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
1 K
R

Tillbaka