Rätt och fel For å ungå sykdommer , hva er best farangmat - Thaimat

mmmm, jag väcker barnen 06:30, jag packar väskorna me snack, lite banan eller äpple och par nom piao, frugan stryker jag klär på och duschar yngste, jag kör och hämtar. Jag gör inte detta på fyllan, dina spekulationer är dina...
Jag kör inte bil eller fordon påverkad...

Idag var inte en sådan dag dock, jag väckte och gjorde ordning allt, duschade yngste och väckte äldste men frugan fick köra, första gången på 2 veckor, jag vågade inte då jag var full igår..

Här är väl hur jag går och släpar ut barnen från skolan, så jävla dumt, jag dricker inte 24/7, jag skrev att jag har svårt för bakfyllan, och var onyckter 6 dagar för 4 veckor sen.
Jag väsnas när jag skriver men är ju inte konstant onyckter, dock låter jag mer när jag är...
261377823_636574631043564_2665960494855885925_n.jpg

Her på bilde ser dere Kräftor från havet i Thailand , som er fantastisk goda . På Thai heiter reker -gang og kräftor heiter gong .Ser dere den stripa på ryggen , det er endetarmen som en Thai tar ut av både store reker og kräftor Tilbred på Thai , 2 kräftor på ett grillspyd og grilla dei .20 Baht .

mantis-shrimps-fresh.jpg

Och jag äter alldeles för mycket salt:rolleyes: ska man dra ner på det?
Äh jag bara driver lite med norrmannen. Våra kroppar är faktiskt ganska bra på att tala om för oss när vi behöver salt. Är du sugen på salt så betyder det något. Vad gäller salt och högt blodtryck så är det nästan en myt. Finns bättre metoder att minska blodtrycket än att minska på saltet. Ska leta upp en bra förklarande video åt dig/er.

Den råta fisken Isaan Pala , kan du spise mye av , for det er lite salt i den .
Hej

Lite salt i den fermenterade fisken men stor risk för parasiter som angriper levern och som kan ge cancer, Thailändarna själva tar avmaskningspiller ett par gånger om året för att döda dom parasiter dom får i sig.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
1 K
R

Tillbaka
Topp