Rätt och fel For å ungå sykdommer , hva er best farangmat - Thaimat

Hej

Lite salt i den fermenterade fisken men stor risk för parasiter som angriper levern och som kan ge cancer, Thailändarna själva tar avmaskningspiller ett par gånger om året för att döda dom parasiter dom får i sig.

Mvh isan lover
I isaan åkte folk runt och sålde salt till de som tillverkade plaa hemma.

Jag behöver mycket salt om dagarna i Thailand. Jag kan avsluta ett träningspass utomhus runt kl 10 på kvällen och måste snabbt till nudelstället för att återfå saltbalansen. Ett par gånger har jag i princip kollapsat och fått saltvattendropp. Det är gånger då jag inte ätit dessa nudlar efteråt eller (guaidiaow) som det typ uttalas. Mama nudlar är nog å andra sidan den mest onyttiga man kan äta.

Jag behöver mycket salt om dagarna i Thailand. Jag kan avsluta ett träningspass utomhus runt kl 10 på kvällen och måste snabbt till nudelstället för att återfå saltbalansen. Ett par gånger har jag i princip kollapsat och fått saltvattendropp. Det är gånger då jag inte ätit dessa nudlar efteråt eller (guaidiaow) som det typ uttalas. Mama nudlar är nog å andra sidan den mest onyttiga man kan äta.
Man ska äta mycket salt och dricka massor i värmen. till sjöss hade vi salt tabletter stående på varje bord i mässen när vi segla på värmen, som vi sköljde ner med pilsner dagarna i ända

Man ska äta mycket salt och dricka massor i värmen. till sjöss hade vi salt tabletter stående på varje bord i mässen när vi segla på värmen, som vi sköljde ner med pilsner dagarna i ända
Har man högt blodtryck så bör man undvika salt, tobak, alkohol och gå ner i vikt.

Ps. Röka MJ är inte heller bra. Finns inte så mycket man egentligen kan göra...

Var inte den daglig (tänka) tilldelningen på regalskeppet Wasa (eller andra örlogsmän) motsvarande 30 flaskor öl, visserligen ganska alkoholsvagt, men allt var så insaltat så man drack kopiösa mängder.

Undrar hur njurarna mådde efter några år på den kosten?

Var inte den daglig (tänka) tilldelningen på regalskeppet Wasa (eller andra örlogsmän) motsvarande 30 flaskor öl, visserligen ganska alkoholsvagt, men allt var så insaltat så man drack kopiösa mängder.

Undrar hur njurarna mådde efter några år på den kosten?
För inte tala om levern

Tror jag brukar ett litet saltkar om året, aldrig haft mycket salt på maten, några få saker som potatis, pommes och ägg bara som jag använder salt till.

Låter inte bra. Du kanske skulle behöva göra ett komplett blodtest?

55555 dom norrmänn jag seglat med är 100gngr värre, och vad gäller salt trodde det va huvudingrediensen i skiten som lagas där ;) seglat med flera Norska kockar och en madröm komma ombord och få höra att kocken är Norsk, mat om man nu skall kalla det de är nåt inte lillebror kan... ;)

Norge har verdensmestere i kokkekunst , Og verdens beste oster , Norge har så mange verdensmestere att lillebroren i Sverge er avensjuk

Er det noe Norge kan så er den å lage god mat , Den slår ut både Kjottbuller og surstromning

P1160930.JPG

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
1 K
R

Tillbaka
Topp