Rätt och fel Gifta sig i Thailand

Hamnar man i den hierarkin var nog inte tjejen särskilt förtjust i snubben hon gifte sig med ens från början. Stenbordssanning?

/ SatanG
Bestämmer väl svärmor å inte tjejen.
Jo det gör den, blivit bjuden på det en gång, men inte lika bra som Sang Som.
Men regency va la flashigare så det dom hade ;)
Sangsom funkar men dricker hellre den ljusa Captain Morgan som faktiskt inte e så dyr här.

Inte min svärmor.

Kommer inte ihåg Cpt Morgan men Samgsom funkar ju i alla väder att blanda med allt, eller inget också.
Det enda jag haft problem att få ner, nu får jag nog skäll, är Laphroaig :)

/ SatanG
Gillar du Sangsom kommer du le stort av Cpt Morgan, men ska va den ljusa, den mörka e inte god. För mig att den ljusa heter Gold.
Ca 600 baht för en sjuttis så billig finsprit.
Den här

Screenshot_20200224_094004.jpg

Gillar du Sangsom kommer du le stort av Cpt Morgan, men ska va den ljusa, den mörka e inte god. För mig att den ljusa heter Gold.
Ca 600 baht för en sjuttis så billig finsprit.
Den här

Screenshot_20200224_094004.jpg
600thb!! Då kan man köpa annat, enda anledningen att man köper Sang Som rum är ju att det är billigt.....

Ja du @PanPan !
Den dagen jag gifte mig med min Tirak, glömmer jag inte.
Alla är vi olika.
Min fru kommer heller inte ihåg vilken dag, jag vet iallafall hur många år vi vart gifta, hon frågar mig.
Precis så hon minns när barnen har födelsedag, sådana högtider är inget som firas i frugans släkt.
Hon har ingen koll på hur gammal någon i hennes släkt är.
Det är ju lite mer västerländska högtider, inget som uppmärksammas i byarna om man då inte är gift med en farang ;)

Min fru kommer heller inte ihåg vilken dag, jag vet iallafall hur många år vi vart gifta, hon frågar mig.
Precis så hon minns när barnen har födelsedag, sådana högtider är inget som firas i frugans släkt.
Hon har ingen koll på hur gammal någon i hennes släkt är.
Det är ju lite mer västerländska högtider, inget som uppmärksammas i byarna om man då inte är gift med en farang ;)

Nä håller med, inte så lätt med exakt datum. Vi hade bröllop sen reggade någon vecka senare så vilket datum ska man välja?
Kvittar oss, juli 2010 räcker att komma ihåg.

/ SatanG

Det är det inte alla som gör i Thailand... ;)minns första gången man träffade sin blivande fru... :rolleyes:
Vet bara ungefär vilken månad vi träffades, vem kan hålla reda på dagar när det är lörd hela veckan, svårt nog att tilltala dem med rätt namn i början.
Eller som kompisen som kom hem på kvällen å börja vänslas med sin fru, efter en stund säger hon, varför pratar du engelska med mig? Jag kan svenska...

Vet bara ungefär vilken månad vi träffades, vem kan hålla reda på dagar när det är lörd hela veckan, svårt nog att tilltala dem med rätt namn i början.
Eller som kompisen som kom hem på kvällen å börja vänslas med sin fru, efter en stund säger hon, varför pratar du engelska med mig? Jag kan svenska...
Eller som det var för oss i Sverige, frugan varit i Sverige mer än 15år vi för besök av svenskar som har varit i Thailand eller eventuellt till och med har Thai flickvän på gång.
De talar konstant engelska med min fru, medan min fru konstant svarar dem på ren svenska.
På något sätt går det inte upp för dem att hon faktiskt talar svenska med dem och att det funkar.. :cool::wai:

Eller som det var för oss i Sverige, frugan varit i Sverige mer än 15år vi för besök av svenskar som har varit i Thailand eller eventuellt till och med har Thai flickvän på gång.
De talar konstant engelska med min fru, medan min fru konstant svarar dem på ren svenska.
På något sätt går det inte upp för dem att hon faktiskt talar svenska med dem och att det funkar.. :cool::wai:

Hej

Samma fenomen har du i Thailand där folk inte förväntar sig att en falang kan prata Thai.

Mvh isan lover

Jag har träffat en tjej via mötesplatsen på nätet . Vi har video samtal varje natt och eftermiddag . Hon är manager på ett större företag . Har en ok lön med Thailändska mått antar jag . Stor lägenhet och bil . En dotter som utbildar sig i universitet inom thailändsk medicinsk massage mm inom området . 20 år är hon då . Jag har träffat hennes bäste vän och man här i Sverige och dom är värdens trevligaste ett par gånger . Det va hon som tipsade om mötesplatsen för sin vän i Thailand . Hon är ju skild då för ett par år sen . Men hon vill ju gifta sig så småningom . Hon bor i Nachon rachkashima och kommer från nån mindre ort på landet . Ett jordbruk .Utbildad thai dansare Så hon klarar sig bra och är troende buddist och dricker inte heller . men när hon pratar om bröllop så säger hon att hon vill ha ett litet bröllop med familj och några vänner och min familj då . Hon är 50 så vuxen kvinna men vad innebär litet bröllop enligt thailändska mått ? Och vad kostar det ? Ungefär givetvis . Har ju förstått att det finns variationer men bra att veta vad man kan förvänta sig . På ett ungefär i alla fall

Liknande trådar

N
Svar
19
Visningar
6 K
U
C
Svar
3
Visningar
3 K