Rätt och fel Gifta sig i Thailand

Jag gifter mig borgligt med min dam nu i Juli,, vigseln kommer att registreras i Thailand när hon kommer hem men vi ska att ha en fest med familjen i December för att fira tillsammans. Jag frågade om Sinsod men hon bara skrattade och sa att vi betalar för festen men det är allt, 3 dagars fest max 15000 Baht beroende på mat och musik som vi väljer. Jag frågade hennes syster om sinsod och hon sa att jag kunde ge sinsod om jag ville men att allt skulle gå tillbaka till oss utan avdrag innan första kvällen var över. Nu är ju Thailand stort och kulturella skillnaderna är stora mellan syd och nord. Jag kommer att lägga Sinsod på plattan för hennes mamma skull och skiter om jag får något tillbaka ;) Vet inte hur det är uppe i norr men nere i syd mot Malaysia så bryr sig föräldrarna sig väldigt mycket om hur hur man är mot sin fru och familj och det mer än pengar då familjen är allt här nere.

Hej

Först lycka till, sen tror jag att du har helt rätt i att kultur och traditioner skiljer sig mycket åt i detta avlånga land, även grad av utveckling och levnadsstandard, om det handlar om stad eller landsbygd, vilken religion man har o.s.v påverkar.

Föräldrarna bryr sig nog mycket om sina barn lika mycket överallt tror jag, möjligtvis kan svår fattigdom och brist på utbildning påverka hur föräldrarna kan visa detta och ekonomin sätta visa begränsningar.

Mvh isan lover

Lao Khao på ett bröllop? Dom måste tyck du vart ursnål!?
På bröllop vill dom väl ha 100piper och regency?

Hej

Lao Khao är för en stor del av befolkningen och då speciellt på landsbygden den enda riktiga spriten, man föredrar ofta denna sprit framför den ”fruntimmerssprit” som utlänningar dricker, en del Thailändare jämför den med after shave, eftersom den inte smakar finkel tror dom inte att den har någon styrka alls och den smakar ju inte ens sprit säger dom.

Men rektorer, lärare, bankanställda och kontorsarbetare på olika myndigheter verkar föredra s.k falangsprit.

Mvh isan lover

Jo det ingick det också. Mest Lao Khao tror jag det var. Bara jag drack öl.
men femtio bht pr skalle.
Vid vårat bröllop var det fem rätter, tjugo kartonger öl tio hong tong samt fem, 100 Piper.
samt en helskotta massa söt dricka , kommer inte ihåg hur mycket det kostade per person, men det var mycket över femtio bht, möjligt tvåhundra.

Hej

Lao Khao är för en stor del av befolkningen och då speciellt på landsbygden den enda riktiga spriten, man föredrar ofta denna sprit framför den ”fruntimmerssprit” som utlänningar dricker, en del Thailändare jämför den med after shave, eftersom den inte smakar finkel tror dom inte att den har någon styrka alls och den smakar ju inte ens sprit säger dom.

Men rektorer, lärare, bankanställda och kontorsarbetare på olika myndigheter verkar föredra s.k falangsprit.

Mvh isan lover
När fan blev 100piper och regency farangsprit??
Rävgift som jag bara sett Thai dricka i byarna under högtider, aldrig sett en farang köpa och dricka.

Nu snackar jag om högtider, och då vill dom gjärna skryta och visa att man har pengar genom att ställa fram "finsprit" till gästerna, snackar inte om vad dom dricker till vardags!!

Hej

Hos oss i byn brukar man ha några några whiskey och liknande till dom mer prominenta gästerna, men nästan alla daglönare, gummitappare och bönder brukar föredra Lao Khao eller öl, men i städerna och på lite finare bröllop hos någon som betraktas som rik ska det gärna skyltas med att man har pengar, då kan dom ställa fram en lite flaska whiskey eller rom till varje gäst.

Mvh isan lover

Hej

Hos oss i byn brukar man ha några några whiskey och liknande till dom mer prominenta gästerna, men nästan alla daglönare, gummitappare och bönder brukar föredra Lao Khao eller öl, men i städerna och på lite finare bröllop hos någon som betraktas som rik ska det gärna skyltas med att man har pengar, då kan dom ställa fram en lite flaska whiskey eller rom till varje gäst.

Mvh isan lover
Jag har aldrig vart på fest i någon stad så ingen aning hur det funkar där, har bara vart på fest i byarna.

Jag har aldrig vart på fest i någon stad så ingen aning hur det funkar där, har bara vart på fest i byarna.

Hej

Sjölv har jag varit på både och, allt ifrån små bröllop för daglönare i byarna till stora bröllop hos rika i städerna, skillnaderna är stora, förmodligen ett hundratal bröllop i många olika provinser under dom 35 år jag har rest till Thailand.

Mvh isan lover

Tycker alla i byarna skall ha 100piper, hongthong eller regency under högtider, då skall det vara fint och skrytas.
Sen om dom bara står på borden och folk går och sätter sig på baksidan och dricker lao khao är en annan sak.
Hong Thong utan begränsningar gällde på vårt bröllop. Det var samtliga nöjda med, Lao Khao lyste med sin frånvaro. Samt obegränsat med Leo naturligtvis.

Liknande trådar

N
Svar
19
Visningar
5 K
U
C
Svar
3
Visningar
3 K