Gifte sig 2016 men får inte leva ihop i Sverige.

Och här har vi ytterligare signaler att sittande regeringen helt enkelt inte vet vad de sysslar med.
Att sänka kraven är inte riktigt det Sverige mår bra av, om man nu bryr sig en sekund om landet Sverige.
Det är fullständigt irrelevant att det gynnar svenskar med anknytning till Thailand, det är inte bra för landet Sverige.
Varje sådan här dumhet gör en glad lämnat.
Glad att bara vara medborgare än så länge och inte ha Sverige som hemland.
Numera har politiker fullständigt tappat allt förstånd.

Samtidigt är det inte fel att man kan få flytta tillbaka som familj INNAN båda har ett fast jobb. Förhoppningsvis är det meningen med det hela. Jobbar du i t. ex. Thailand och ni vill flytta till Sverige så ska du inte behöva flytta hit ett halvår innan och arbeta för att sedan kanske få återförenas med fru och barn.

Samtidigt är det inte fel att man kan få flytta tillbaka som familj INNAN båda har ett fast jobb. Förhoppningsvis är det meningen med det hela. Jobbar du i t. ex. Thailand och ni vill flytta till Sverige så ska du inte behöva flytta hit ett halvår innan och arbeta för att sedan kanske få återförenas med fru och barn.
Det är sant, men det finns andra sätt lösa det än att släppa helt fritt.

Behålla krav på försörjning, om man bryr sig om Sverige.
Men jag tänker inte utveckla det mer här då det inte är det tråden handlar om.
Vi kommer paja tråden helt om vi fortsätter, blir mycket tyckande tror jag.
Varför bryr du om Sverige?Du verkar ju mer hata Sverige o du bor ju inte här.

Man undrar, finns det något vigselbevis på giftermålet i Thailand och står det i sambons id-handlingar/pass att hon är gift?
Ett ceremoniellt bröllop med buddhistmunk behöver inte innebära att man är lagligen gifta.
Kan man lägga fram adekvata handlingar på att man är gift till Migrationsverket blir det kanske annat ljud i skällan.

Varför bryr du om Sverige?Du verkar ju mer hata Sverige o du bor ju inte här.
Nej jag är inte svensk även om jag är svensk medborgare.
Jag skrev ju också OM man bryr sig om Sverige det gör inte jag, uppenbarligen inte heller den regim som sitter nu, vilket är mer komiskt.
Men det räcker nu. Inte trasa sönder tråden, inga mer svar i detta område från mig.

Man undrar, finns det något vigselbevis på giftermålet i Thailand och står det i sambons id-handlingar/pass att hon är gift?
Ett ceremoniellt bröllop med buddhistmunk behöver inte innebära att man är lagligen gifta.
Kan man lägga fram adekvata handlingar på att man är gift till Migrationsverket blir det kanske annat ljud i skällan.
Registrerad som gift hos myndigheterna i både Sverige och Thailand sedan 2006.
Det är inte fråga om bara ceremoni hos munkarna.

Åhhh, my Buddha, Lord in heaven, help me......

En sak kan jag råda dig till, läs tråden så har Du svaret....

Det märkligaste är att om man vill få hit sin fru från thailand, så bedöms man inte efter samma regler som gäller för fruar/familjer från resten av världen. Det stör mig, då de flesta asiater rätt fort börjar arbeta och betala skatt.

Hej och välkommen....Snips... jag tycker att tråden börjar kränga sig som en solkurva, med hjälp av en Dick...

tillför en massa svammel, utan relevant innehåll, jag tyckte tråden var intressant, men detta får bli mitt sista inlägg,

Ni andra får hålla tillgodo med en Dick...

Alla bedöms efter samma regelverk,

Kan det nu vara så att Herr G. tänkte, en en enkel sak, nu är vi gifta och min fru har rätt att komma till Sverige och bo med mig,
men så enkelt är det inte, här kan jag utläsa att man följer i rättegångsbalken, om omedelbarhetsprincipen, alla handlingar som lämnas in för ansökan, det är på dessa som man fattar beslut, kompletteringar innan beslut, faller inom ansökan, det som kommer in efteråt, betyder ingenting, sen får vi tänka på detta med fri bevisföring.....domstolen avgör själv, vilket värde detta har i ärendet, dom kanske tycker, inget nytt har framkommit.

Ha det så gott, alla Ni ute i cyber-rymden....

Klart att själva bröllopet är viktigare för paret än registreringen för kärleken och familjens skull. Men rent juridiskt, vilket är det viktiga efteråt är det givetvis registreringen som gäller. Blir rätt svårt att hävda arvsrätt med hjälp av foton på ett bamsekalas ute i byn oavsett hur fint och trevligt det var. Så att hävda att kalaset är viktigare än registreringen håller bara om det rent juridiskt inte spelar någon roll om ni är gifta när det kommer till arv, visum, efternamn i dokument, gemensamma lån osv.

Håller delvis med dig även om jag anser att det vore bättre att få ordning och reda på alla som bara dräller in i landet utan vare sig ID eller försörjning än att sänka kraven för vanligt folk. Det är som sagt var inte bara för din och min skull kraven finns utan även som ett skydd mot dåliga människor som vill ta hit och utnyttja andra på ena eller andra sättet. Som det ser ut idag är det rent förjävligt med den negativa särbehandling som gäller mot svenskar i bland annat migrationsfrågor men det är bara att finna sig i det och följa de lagar och regler som finns.

Nu ska väl iofs kraven för återvändande svenskar ändras så att vi följer samma regler som våra nya sossar? Inget försörjningskrav för familjen vid hemflytt om jag inte läste fel.

Hej

Känner personligen många Svenskar som har styrkt sitt giftermål i Thailand med just fotografier ifrån bröllopet hos Migrationsverket, ingen som ser dessa bilder kan missförstå vad det handlar om och i många fall är det fullt tillräckligt tillsammans med dom inblandades samstämmiga berättelser.

Mvh isan lover

Hej

Känner personligen många Svenskar som har styrkt sitt giftermål i Thailand med just fotografier ifrån bröllopet hos Migrationsverket, ingen som ser dessa bilder kan missförstå vad det handlar om och i många fall är det fullt tillräckligt tillsammans med dom inblandades samstämmiga berättelser.

Mvh isan lover

Man bör nog fortfarande inte uppge i något system att man är gift.

Hej

Mvh isan lover

Så de är alltså inte juridiskt gifta? Annars ser jag verkligen inte anledningen till att visa kort på bröllopet istället för dokument som styrker giftermålet. Eller visar du upp ett kort på din bil istället för körkortet vid poliskontroll?

Men för UT räcker det givetvis om man söker som sambos, då är det bra med kort som visar på att det är på riktigt.

Eller visar du upp ett kort på din bil istället för körkortet vid poliskontroll?
Blev stoppad i nykterhets och körkortskontroll igår morse, visade upp en flaska Loka och Körkortsboken som jag hade i handsfacket, godtogs inte av någon konstig anledning. :beer:
stop1.JPG

Hej

För dig kanske ett Thailändskt bröllop är det samma som en ”trolovning” men så är absolut inte fallet i Thailand, för Thailändare är ett bybröllop i sig mycket viktigare än själva registreringen och det dokument som en registrering ger.

Själv blir jag upprörd varje gång en infödd Svensk får problem att ta hit sin flickvän eller fru, tar vi utan att tveka in mellan
20 000 och 100 000 utländska människor om året som i många fallskador både anknytning till Sverige och pengar att försörja sig ska Migrationsverket bara tiga.

Mvh isan lover
Har för mig att det sedan något år sedan krav på bostad och inkomst som räcker för försörjning för alla som vill ta in anhöriga.. Något som en del politiker storgrät över när det beslutades om.

Har för mig att det sedan något år sedan krav på bostad och inkomst som räcker för försörjning för alla som vill ta in anhöriga.. Något som en del politiker storgrät över när det beslutades om.
Inga större ändringar har skett kring det (senaste 15-17 åren iaf), det är vädligt tydligt vad som gäller; För dig som är anhörig till någon som ansöker om uppehållstillstånd för att bo tillsammans med dig i Sverige - Migrationsverket

Hej

För att få leva tillsammans i Sverige behöver dom inte ens vara gifta, det ska räcka med en seriös och varaktig relation, denna relation ska man kunna styrka med bekräftelse ifrån båda parter, den kan styrkas med bilder, kontakter, besök o.s.v, att just kunna visa bilder på ett bröllop borde väga ganska tungt, tycker att det är oerhört tråkigt och ett misslyckande varje gång en Svensk medborgare hamnar i en sån här situation.

Mvh isan lover

Liknande trådar

J
Svar
0
Visningar
748
Johann Bergstrand
J
G
Svar
19