Många har ju byggt hus för sparslantarna , sen sitter de fast uppe i nån Isaanhåla sura och bittra som fn ,, börjar kröka med Thaisen , sen är det snart kört ,,, slantarna slut samt drömmen om en "underbar tid som pensionär" grusad ...
Många är ju stora i käften med för den delen , speciellt om man sålt smöret och bränt slantarna , gäller att ha dörren öppen för en återflytt om man skulle komma på sitt misstag i tid

jag själv säljer av det jag har här nu , åker hem till vårt nya hem på landsbygden , köper en hoj i Sverige , hyr ett garage att meka i samt flyger RC med mina vänner , inga som rackar ner på mig där pga att vi har olika åsikter om saker och ting , vi har ju i stort samma intressen .. I hojklubbar både här nere i Thailand samt i Sverige har man några gyllene regler ,, aldrig prata politik , aldrig snacka skit om en klubbkompis , aldrig diskutera sexuell läggning .. en ganska god sed tycker jag ...Om någon överförfriskar sig och uppvisar "taskigt ölsinne " blir det en varning från klubben , men det blir bara en varning ....,sen ut
Tur man kan ha både och , jag menar Thailand på semester och Sverige som fast punkt ,samt en hygglig pension och en sudd på banken , sen det bästa är ju att gumman älskar Sverige .. Speciellt där vi nu bor ,inga storstadsproblem i den byn ..