Hårproblem för Thai i Sverige

Tompa52

Medlem
Min Thai tjej har efter 2 veckor i Sverige börjat tappa en del hår. Det var likadant i augusti när hon var här i Sverige några veckor. Hon tror att det beror på varmt vatten i duschen. Är det någon som haft liknande problem? Hon är orolig och det kan jag förstå.

Hon kanske kan bli munk, så är problemet löst;)

Nävars, har aldrig hört talas om det. Visst "fäller" tjejen en massa svart hår överallt, men det verkar som det växer ut minst lika mycket (på henne iaf).

Bäst att gå till vårdcentralen för att utesluta sjukdom (som sköldkörtelfel) fast det låter otroligt eftersom det är återkommande.

Annars har jag hört om svenska tjejer som flyttade till USA fick hårfall och rätt svår acne förmodligen orsakad av längtan/stress.
Det gick över efter en tid.
Täta kontakter hem kan hjälpa i så fall

Min Thai tjej har efter 2 veckor i Sverige börjat tappa en del hår. Det var likadant i augusti när hon var här i Sverige några veckor. Hon tror att det beror på varmt vatten i duschen. Är det någon som haft liknande problem? Hon är orolig och det kan jag förstå.

Då kan hon pröva kallt vatten.

Frugan hade en del problem med håravfall och irriterad skalp, efter en mängd olika schampon så verkar ACO vara det som hjälpte.
838e73c1a281be981503bd5f3b818e95.jpg

Min fru klagade på det i början också ... kanske berodde på hemlängtan, slutade efter ett tag och vart ju ingen synbar skillnad. Nu klagar hon på samma sak i Thailand ... så ja kanske hemlängtan :)

Jo, likadant med min fru, fick klåda på ryggen och håravfall första gången hon var här.

Var på apoteket och förklarade som det var och hon menade på att stress, omställning, väder, klimatet förmodligen var orsaken och efter ett tag gick det över. Har hört från hennes vänner samma sak.

Köpte också ACO produkter till henne!

Det är ju så också att de kan inte börja att duscha i varmt vatten så ofta som de duschar i Thailand i värmen och jag sa till henne att ta det lugnt med varmvattnet. Så en kombo av olika saker förmodligen.

Skämt å sido!

Frugan, brukade tappa en jäkla massa hår i duschen innan vi skaffade vår duschvärmare och detta hände här i LOS. Nu är det nästan aldrig nått håravfall i duschen, men hon badar både i kallt eller varmt vatten. Själv är man en kyckling så att säga, varmt vatten gäller oavsett LOS el. LOC...

Hej!

Det finns bara en sak som gäller och det är ett thailändskt shampoo som heter Selsun. Det går tyvärr inte att köpa i Sverige, men finns på Ebay. Min fru använder det hela tiden och har inte längre problem med håravfall och klåda.

Det finns flera varianter av schampot.

....och? Selsun är ett mjällschampo, finns många på marknaden. Head&Shoulder har också varianter.

Selsun har 7 olika, listade nedan. Antar att du avser det medicinska schampot och det är samma som apoteket säljer, samma ingredienser. Så vilket av det kan du inte köpa i Sverige och som är så bra, kunde ju vara bra för läsarna om du kunde upplysa oss!

1. Selsun Blue Medicated Formula Shampoo: It is a medical shampoo that controls the dandruff and soothes the scalp. Along with selenium sulfide, the shampoo also contains menthol that provides the cooling effect.
  2. Selsun Blue Moisturizing Formula Shampoo: It controls dandruff and moisturizes dry, damaged and chemically altered hair. The shampoo’s main ingedients are aloe and moisturizers that leave your hair clean, soft and easily manageable.
  3. Selsun Blue Normal to Oily Formula Shampoo: It is an anti dandruff shampoo for sensitive hair and skin. It is pH balanced and nourished with moisturizers and hence is gentle to the hair and the scalp.
  4. Selsun Blue 2-in-1 Formula Shampoo: It is an anti dandruff shampoo along with the conditioner. It cleans and conditions your hair making it healthy, soft and shiny.
  5. Selsun Blue for Itchy Dry Scalp: This is a shampoo along with the conditioner that leaves your hair clean, fragrant and soft. This kind of Selsun Shampoo concentrates on reducing the itching and contains hydrating moisturizers to reduce the dryness of the scalp.
  6. Selsun Blue Naturals Island Breeze with Aloe : This shampoo not only controls itching and flaking but also alleviates and soothes the scalp. It contains Vitamin B5, Vitamin E, eight moisturizers and botanical extracts. Check out protein and vitamin shampoos for more in this category.
  7. Selsun Blue Naturals Arctic Energy with Menthol: Along with other common ingredients as of the other Selsun Blue Naturals Shampoo, this shampoo contains menthol that has a cooling effect on the scalp.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp