Nja ungefär som Norrmänn , de flesta är grymt lata , en del ger sig iväg och accepterar inte fattigdomen i Isaan som i de flesta fall beror på oföretagsamhet samt ren lathet och att hemfalla till flaskan som gör att de befinner sig i ett lyckorus , ungefär som de faranger som bosätter sig i Isaan innan den största förälskelsen till sin Isaan fru har övergått till "normaliserad" kärlek med öppna ögon
. Förälskelsen ger som bekant ett rosafärgat skimmer över allt ,även jag har funnits där men hade som tur var funnit en fru som redan hade ett hus häruppe i Isaan helv.....Jag blev ju bara av med ca fyra hundratusen Thaibath till en traktor .Inte ett par millar på ett hus som sen står på familjeneller frugan
Jo ungefär som trådskaparen skrev , varför gillas Svenskar som arbetskraft i Norge , jo de som kommer hit är kunniga samt arbetsvilliga ,inte alls som lata Norrmän som tycker det är bedre att gå på olika trygghetssystem-penger ... Ungefär så är det med de Isaanmänniskor som åker till Sverige för att plocka bär , hårt jobb som i bästa fall ger bra utdelning , min fru är inte en lat Isaantjej , inte heller många andra här , många Isaanmänniskor i tillex Pattaya jobbar med att sälja mat , startar egen buisness i liten skala , , vad gäller bartjejerna så håller jag med NMAX , de flesta men inte alla har fler faranger som skickar stålar . Jag har själv testat av en tjej . bara att låtsas som att man har kärat ner sig ,behöver inte alls gå i säng med tjejen utan bara säga att man inte mår bra att se henne gå med kunder då det gör ont i hjärtat .. Då kommer snart frågan "Kan du hjälpa mig då när du inte är här , då kan jag bara vara i baren utan att gå Bom Bom ..
.. ,De flesta Isaanmäniskor är lata JA!!!Detta kommer från min fru som inte alls skickar pengar till sin släkt utan endast i nödfall öpnnar sin börs för att bistå med små medel ,och då endast till sin gamla far och mor .. Men så är hon skitsnål också , den snålaste människa jag mött under mitt snart 66 åriga liv ..