Historier från det dagliga livet i Isaan

@EV jag tycker att du vid tillfälle skall ta med din fru och själv upptäcka Isaan. Det finns ett ganska väl utbyggt bussnät om ni nu inte vill köra med er egna bil. Det senare kan rekommenderas, då kan man ju stanna direkt om man ser något intressant eller om man vill köpa något. Dom stora vägarna är oftast väldigt fina.

Vet väl inte jag du såg väl mina ?? jag har aldrig varit där så jag frågar ju.
Frågar? Du påstod ju att det är dötrist i Hua Hin. Phonta vet ju inte ett smack om Hua Hin, han har rest igenom 2 ggr typ och du ännu mindre.

Men jag kan göra det lättare för dig.
Vad är det som är så bra med Pattaya?

Frågar? Du påstod ju att det är dötrist i Hua Hin. Phonta vet ju inte ett smack om Hua Hin, han har rest igenom 2 ggr typ och du ännu mindre.

Men jag kan göra det lättare för dig.
Vad är det som är så bra med Pattaya?

Och att det är så dötrist som Phonta säger?
Är väl en fråga du ser väl frågetecknet?
Vad jag gillar med Pattaya har jag redan skrivit så många gånger och tror nog du läst det med ;)
Sen var det inte sålänge sen du skrev själv att Hua Hin är tråkigt och funderade på Pattaya.

Jag skall som sagt åka till Hua Hin och bilda mig en egen uppfattning. Ursprungsplanen var ju att vi skulle åkt dit i början av detta året men har inte haft tid, som det ser ut nu får det bli till hösten.

@EV jag tycker att du vid tillfälle skall ta med din fru och själv upptäcka Isaan. Det finns ett ganska väl utbyggt bussnät om ni nu inte vill köra med er egna bil. Det senare kan rekommenderas, då kan man ju stanna direkt om man ser något intressant eller om man vill köpa något. Dom stora vägarna är oftast väldigt fina.

Jag och min fru har åka runt i Isaan i 8 dagar . Jag låna en motorcykel i Korat City och reste runt
och besökte nordmän i i Isaan . Till näste år skall vi ha en tur å besöka en nordmän som bor cirka
6 mil söder om Korat city , och då kör vi med bilen det är cirka 4 timmar

Men inte i Phuket som har Thailands vackraste natur.
Mycket vackrare i Krabi men visst e det fint i Phuket också. Synd på alla ryssar, tuktuk maffia, charterfolk och höga priser bara, plus betydligt fuktigare klimat, annars kunde man nog bott där.

Jag skall som sagt åka till Hua Hin och bilda mig en egen uppfattning. Ursprungsplanen var ju att vi skulle åkt dit i början av detta året men har inte haft tid, som det ser ut nu får det bli till hösten.
Gör det när du har lite DÖÖÖÖöötid så passar det ju in 555555

Thailand är världens största naturgummi produktsent
Naturgummi har det betydelse som försörjing till folket i Isaan , för var det bara södra Thailand
som odla gummi , men efter år 2002 starta dom upp i Isaan också .
Då var gummi produktionen 2.62 miljoner ton , men när Isaan är med är den på 3,78 miljoner ton
Thai Rubber Production .
Kan man leva av gummi produktion i Isaan , eller är ris mer ekonomisk for bönder i Isaan ???

Av en eller annen merkelig grunn så har thaiene en ide om at dersom noen tjener litt penger på en forretningside så henger flere seg på. Og sånn har det blitt med gummiproduksjon. Gummiprisen har falt dramatisk på grunn av overproduksjon. Noe som var en av grunnene til at også bønder i syd protesterte høylydt for en tid tilbake. Og ris har det vært lenge siden dem tjente penger på. Så uansett hvor hardt dem jobber så blir det veldig lite ut av det. Det blir en ond sirkel bøndene i Isaan har store problemer med å komme ut av. Men myndighetene har i de senere årene forsøkt å legge til rette for industrien, men det er en omstilling som tar år.

Dersom man kommer til "svigers" i landsbyen og forventer å bli underholdt så er det ikke thaiene det er noe feil på.
Har inte skrivit att det var fel på Thai tvärtemot hade flera goda Thai vänner där uppe när jag bodde där fortsatt kontakt med 1 som har varit här nere och hälsat på några gånger.
Räknade inte med att bli underhållen heller jag tycker bara det är dötrist att bo på landet var det än ligger i världen, likaså skulle jag aldrig kunna tänka mig att bo ute på en dötrist Ö jag besöker hellre landsbygden än bor där.
Alla är inte som dig och vill sitta där ute i tristessen.
Några dagar på semester är ok för mig men bo där nej inte på landsbygden.

Ja, Jonas , du har skrivit det förr , vi är nog i mycket ganska lika du och jag , jag hatar att bara sitta och glo
på landet om jag vill sitte overksam så skall det ske för att jag vill det , inte för att det inget finns att göra .
I Pattis finns fn ALLT att göra om man bara vill , och det är så det skall vara ..

Ja, Jonas , du har skrivit det förr , vi är nog i mycket ganska lika du och jag , jag hatar att bara sitta och glo
på landet om jag vill sitte overksam så skall det ske för att jag vill det , inte för att det inget finns att göra .
I Pattis finns fn ALLT att göra om man bara vill , och det är så det skall vara ..[/QUOTE Skriv ett filmmanus vattja med titel : Flykten från paradsiset.

Av en eller annen merkelig grunn så har thaiene en ide om at dersom noen tjener litt penger på en forretningside så henger flere seg på. Og sånn har det blitt med gummiproduksjon. Gummiprisen har falt dramatisk på grunn av overproduksjon. Noe som var en av grunnene til at også bønder i syd protesterte høylydt for en tid tilbake. Og ris har det vært lenge siden dem tjente penger på. Så uansett hvor hardt dem jobber så blir det veldig lite ut av det. Det blir en ond sirkel bøndene i Isaan har store problemer med å komme ut av. Men myndighetene har i de senere årene forsøkt å legge til rette for industrien, men det er en omstilling som tar år.
Prajutten, som militär och kan verkställa höger/vänster om marsch har sökt nya användningsområden, t.ex. vägbeläggning eller som ingrediens i det thailändska köket. Det gick åt helvete för Manaus i Amazonas. upplysningsvis.

I Pattis finns fn ALLT att göra om man bara vill , och det är så det skall vara ..

Ja det låter bra med Pattis, kanske det finns en Harly Davidson att köpa där :p

Liknande trådar

K
Svar
2
Visningar
871
Kun Song
K
A
Svar
0