Vaxet older version
Aktiv medlem
Min lärdom var att jag trivs bra i byn men att jag inte vill bo där 365 dagar om året. När dottern är utflugen och jag inte har något jobb blir det än mer uppenbart att 4-6 månader per år räcker gott. En dag blir man gammal och orkar inte resa längre men fram till dess behöver jag mer stimulans.
Förstår dig Atom och Covid var ju lite issolerande om man säger så . Jag lämnade Spanien, passerade Sverige, flyttade tillbaka till Thailand, satt i 16 dagars karrantän två gånger, min näsa som i normala fall är stor såg vid flertalet tillfälle ut som en översvullen balong med två gigantiska analhål nertill, fan i mig för alla PCR test som de tog halvvägs upp i hjärnan.
Och... Så småningom på immigration i all oändlighet kändes det som. Covid förlängning....ny Visa ansökan...ja allt var förvirrat ett tag....MEN...
Idag känner jag mig säker när jag svarar TS att Thailand är bästa landet för oss lite äldre expats. För mig som har bott i många länder är det just nu ingen tvekan, Thailand alla dagar i veckan. Och Atom, ses snart i Krungtep hoppas jag, då NB återvänder för ett tag...