Internet i Thailand

 
Fråga från nyinflyttad:

Har en 4G router med dtac, högsta hastighet och obegränsat data.
Nu vill frugan se thailänsk TV. Vad behöver jag mellan routern och TV:n (förutom nätverkskablar) och vad behöver jag för abonnemang?

Du behöver varken router, nätverkskablar eller abonnemang för att se thai-tv. Du köper den billigaste "box" du hittar och drar antenkabeln direkt till t:n. :)
 
Jag har don vanliga kanalerna i Phrae men har funderat på satellitkanaler med bra utbud. Kanske även utanför asien, svenska kanaler kvittar.
Kan i och för sig höra hos försäljare med de säljer oftast den de har mest profit. Vad har ni, eller är det bara internet som gäller idag?
 
Jag har don vanliga kanalerna i Phrae men har funderat på satellitkanaler med bra utbud. Kanske även utanför asien, svenska kanaler kvittar.
Kan i och för sig höra hos försäljare med de säljer oftast den de har mest profit. Vad har ni, eller är det bara internet som gäller idag?
Jag har True satellit (gold) SKIT rullar med samma filmer hela tiden.
Men jag har GOLF.
 
För min del så kollar jag knappt på TV i Sverige och således så skulle jag nog klara mig bra utan TV i Thailand.
Tror att damen körde med True. Gick lite MMA när det var aktuellt, vilket var bra.
 
Köpte en tv till Phrae nu efter att vi varit utan några månader få se om det blir någon skillnad.
Tittar gärna på nyheter och annat lite vettigt på Thai för språkets skull och kanske för att hålla mig uppdaterad på vad som händer.
BBC hade någon kanal som var intressant men det kanske går via internet lika bra, där finns ju fiber.
 
1000 kr för ett årsabonnemang på Overbox IP.

/ SatanG
Får du Svenskt IP då?
Känner att jag måste ändra Netflix Thailand suger, dom komediserier jag vill se typ Modern family finns inte på Netflix Thailand, mycket som saknas på netflix Thailand och helst då västerländska komediserier.
 
Man kan inte se på Netflix med VPN.:thumbsdown:
Då skall jag stänga ner mitt netflix för netflix Thailand har inget att erbjuda som intresserar mig, jag vill ha komediserier.
Skall kolla in detta först.

That said, we’ve come up with a list of VPN providers that offer some means of bypassing the Netlix proxy error message. Many of them require contacting customer service for a fix. Some only work when watching in a web browser, and not with the native Netflix app. Here are our top picks for the best VPNs for Netflix last tested and confirmed as working on June 01, 2018:

Netflix VPN Proxy Error Fix - 11 Best VPNs to Unblock Netflix in 2018
 
Får du Svenskt IP då?
Känner att jag måste ändra Netflix Thailand suger, dom komediserier jag vill se typ Modern family finns inte på Netflix Thailand, mycket som saknas på netflix Thailand och helst då västerländska komediserier.

Vad jag förstår så behöver man inget svenskt IP-nummer för IPTV-abonnemang, jag använder det iaf inte för att kolla på mitt abonnemang. Kan även tas direkt via smart-tv om du inte vill köra via pc.

/ SatanG
 
Jag har haft True abonnemang i många år men idag finns ingen anledning att betala för vanliga TV-kanaler, allt finns på nätet och jag vill se TV när jag väljer, inte när det "sänds".

Investerade i en media PC kopplad till TV:n i Thailand. VPN om jag vill se svenska TV-program, SVT play har ett bra och brett utbud för en gammal svensk, Netflix har filmerna och TV-serierna, kostar en knapp hundralapp i månaden.

Sport är inte min grej men då kanske en "piratbox" är lösningen, verkar dyrt.
 
Jag har haft True abonnemang i många år men idag finns ingen anledning att betala för vanliga TV-kanaler, allt finns på nätet och jag vill se TV när jag väljer, inte när det "sänds".

Investerade i en media PC kopplad till TV:n i Thailand. VPN om jag vill se svenska TV-program, SVT play har ett bra och brett utbud för en gammal svensk, Netflix har filmerna och TV-serierna, kostar en knapp hundralapp i månaden.

Sport är inte min grej men då kanske en "piratbox" är lösningen, verkar dyrt.

Vad ska man med en box till idag. Alla har väl pc eller smart-tv?

/ SatanG
 
Overbox verkar riktigt bra. Tack för tipset SatanG!

Om jag nu lyckas få tid till att titta på TV nån gång innan pension vill säga :)
 
 

Liknande trådar

A
Svar
6
Visningar
2 K
Mille1000
M
A
Svar
29
Visningar
5 K
Sir One
S
W
Svar
32
Visningar
4 K
R
S
Svar
13
Visningar
4 K
Anonym
A
S
Svar
9
Visningar
3 K
kenth.pennemo
K
S
Svar
0
Visningar
1 K
svarre
S
 
Tillbaka
Topp